• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama

Är det nån som har lite tips  på hur man kan göra med sömnen? Om jag inte är för varm, fryser jag, om jag inte mår illa har jag ont... osv osv...somnade vid 23 tiden igår, sovit skitdåligt och vaknade av att mannen kom o la sog o stank sprit kl 5..... denna dagen kommer bli underbar =S

Sen har jag börjat få massa äckliga flytningar. Tror inte de är nån fara, men irriterande är det eftersom jag varit utan det nästan hela graviditeten....

ska ta mig lite frukost o se om jag kan få röja lite här hemma... ser ut som fan!

Kram på er alla o hoppas att lördagen blir toppen! 

• Busan10

Fan, jag som mått så bra och hoppats på att få åka hem efter helgen har ändrats igen!
    Tappen var ju dock bra men sammandragningarna börjar komma tillbaka, så nu skulle bm diskutera med läkarna om det blir strikt sängläge. bara jag sätter mig upp eller går på toa har jag sammandragningar =( Suck! men har ingen medicin mot det för tillfället, tror dom kommer sätta mig på adalat om dom inte ger med sig...
    Tycker inte man ska få sd av att vända sig i sängen =/

• mumama
    Busan10 skrev 2011-09-17 10:01:01 följande:
    Fan, jag som mått så bra och hoppats på att få åka hem efter helgen har ändrats igen!
    Tappen var ju dock bra men sammandragningarna börjar komma tillbaka, så nu skulle bm diskutera med läkarna om det blir strikt sängläge. bara jag sätter mig upp eller går på toa har jag sammandragningar =( Suck! men har ingen medicin mot det för tillfället, tror dom kommer sätta mig på adalat om dom inte ger med sig...
    känner igen det där! Jag kan ha likadant! ,men jag är väl något längre gånget än du? Hoppas att du får smärtlindring och nåt som tar bort sammandragningarna. Det är ett rent jävla helvete att inte kunna röra sig utan att få sm....
  • Prezzo
    Ojdå, tråkigt...Känns inte som man riktigt kan jämföra heller eftersom du har så många barn i magen. Har du provat några bricanyl-tabletter? Jag tycker att de är så himla bra, magen blir helt annorlunda. Mannen kände på min mage igår kväll då jag hade ätit bricanyl och han blev alldeles förvånad att den kan kännas så mjuk . Annars är min livmoder konstant hård/spänd och får också sammandragningar av att vända i sängen. Inte kul och gör ont. Vad är adalat, är det ungefär samma som bricanyl fastän starkare?

• Prezzo

Förresten, hur räknar man med trillingar? När beräknas man vara som en fullgången enling? För tvillinggraviditeter har man ju hört att det motsvaras i vecka 30 ungefär. Alltså att vara gravid med tvillingar i vecka 30 är som att vara gravid med enling i vecka 40.

• Lyckan12

Lady grace: va härligt då är dem välväxta måste kännas skönt när du precis som jag är sängliggande och har väntat att dem ska komma förtidigt.

• Lyckan12

Busan: usch och fy, men du är ju på rätt ställe och tappen var ju fin och dem ger dig nog nått bra så att det ger sig.

• spattanjansson
    JohannaOMikael skrev 2011-09-17 07:18:48 följande:
    Ush kan inte förklara hur det känns riktigt. Men det känns som att kroppen håller på med nått mysko idag :/ precis som det kändes innan allt satte igång med min dotter. Kan ju hoppas att jag känner fel, för min man tog bilen för att jobba 24h/pass och jobbar en timme bort.
    Hoppas du känner fel!! 
    Lady Grace skrev 2011-09-16 21:26:14 följande:
    hon sa att dom välväxta så dom ligger nog lite över kurvan
    hon sa även att bebisarna växer i snitt 200 gr per vecka,
    men att det var olika och att dom i bland kan ta en "vilo period"

härligt att gå in i vecka 34
    mitt "mål" nu är att få gå september ut i alla fall,
    man vill ju att dom ska stanna i magen om dom mår bra där,
    så dom är starka och kan klara sig "själva" när dom kommer ut
    Ja minst ett par veckor till vill man ju att dom ska vara kvar. Ultimat vore ifall dom stannade så länge så dom väger kring 3 kilo :)
    mumama skrev 2011-09-17 09:36:27 följande:
    Är det nån som har lite tips  på hur man kan göra med sömnen? Om jag inte är för varm, fryser jag, om jag inte mår illa har jag ont... osv osv...somnade vid 23 tiden igår, sovit skitdåligt och vaknade av att mannen kom o la sog o stank sprit kl 5..... denna dagen kommer bli underbar =S

Sen har jag börjat få massa äckliga flytningar. Tror inte de är nån fara, men irriterande är det eftersom jag varit utan det nästan hela graviditeten....

ska ta mig lite frukost o se om jag kan få röja lite här hemma... ser ut som fan!

Kram på er alla o hoppas att lördagen blir toppen! 
    åhhhh, va mysigt med en man som stinker sprit. Jag skulle sopat till honom av ren irritation, han somnade säkert på 5 sekunder oxå! :) 
    Jag har tyvärr inga tips...jag har faktikst sovit riktigt bra den här veckan men kan inte säga att jag gjort nått annorlunda direkt. 
    Mem3 skrev 2011-09-17 09:36:13 följande:

jag ska på tul igen på onsdag är då i v.33+5 vad har era andra vägd vid den tiden jag har ju en tvilling som vägde nästan precis vad en bebis skulle väga (1759g) om det bara hade varit en i magen och den andra låg förra gången på 2100g.. hur mycket går det upp på 2,5 veckor?

Har för mig läkaren sa till mig att i den här perioden växer dom kring 200 gram/vecka i snitt....men det varierar såklart oxå massor. 
    Bläää va trist :(  Hoppas sd försvinner snart. Förstår att du vill hem. 
  • spattanjansson

Här hemma donas det för fullt. Eller mest maken, själv tvättar jag lite och sorterar kläder :) Just nu är det bebisarnas täcken och kuddar som går i maskinen. Maken håller precis på att lyfta in ena spjälsängen i sovrummet så vi kan testa hur vi ska ha den. Vi planerar på att ta bort ena långgaveln och sätta den ihop med vår säng, så att dom kan ligga där och sova..men ändå är dom nära så man bara kan sträcka ut handen. Hoppas det funkar!

• Lady Grace
    Lyckan12 skrev 2011-09-17 10:27:17 följande:
    Lady grace: va härligt då är dem välväxta måste kännas skönt när du precis som jag är sängliggande och har väntat att dem ska komma förtidigt.
    Det känns jätte skönt
    Prata även om förlossningen häromdagen med läkare och gjorde en "plan"
    Jag ska födda vaginalt i första hand och har förlossningen inte startat i vecka 38+0 så sätter dom i gång den.
    Men det tror jag nog den gör men man vet ju aldrig
Svar på tråden tvillingar i höst?