• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3

Spattanjansson: men då vet man ju på ett ungefär vad de borde ligga på!! Tack för svaret! Hur är det nu ska man ha kudde i sängen till bebisar?? Jag kommer aldrig ihåg det där!!

• spattanjansson
    Mem3 skrev 2011-09-17 11:22:56 följande:
    Spattanjansson: men då vet man ju på ett ungefär vad de borde ligga på!! Tack för svaret! Hur är det nu ska man ha kudde i sängen till bebisar?? Jag kommer aldrig ihåg det där!!
    Jag räknar med att mina växer till sig med 200 gram i veckan, sen får man ju se om det stämmer
    Alltså det där med kuddar och täcke verkar ju va skitsvårt....Jag har dessa kudden och täcken från simpleworld
    http://www.simpleworld.se/simpleworld-dream/simpleworld-duvet-cot-white   
    men nu undrar jag ifall kudden är lite tjock från början med. Men jag tänkte jag kan sprätta upp den ev och plocka ut lite fyllning...Och beroende på hur kallt det är kommer jag köra täcke...eller bara filt/påslakan. 
    Dom får ju inte bli för varma har jag förstått. Läste även att man inte ska bädda om dom för mycket för dom måste kunna flaxa med ben och armar. Mina bebisar kommer ju även ligga jämte varandra från början och dom alstrar väl lite mer värme då kanske....
  • Mem3

Spattanjansson: ja jag sydde om en handuk och hade påslakan på min dotter och det får funka nu med precis som du säger så kommer våra små samsova! Ja kudde är super svårt!!! Jag ska se vad jag gjort av kudden till min dotter annars får jag köpa två nya!

• Lyckan12

Lady grace: här bir det oxåden vanliga vägen om inte fröken bestämmer sig för att vända sig, men hon liggger redan långt ner och brorsan ligger bredvid med huvudet neråt och knör dem trodde inte hon skulle kunn avända på sig nu då det var helt tokigt trångt där inne vi förra tul men man vet juh aldrig här sätter dem inte igång förän 40 veckor men sanolikheten för att jag skulle gå så länge är inte så stor. Nu blir det ännu en film och lite serier i soffan har du varit iväg på bio som du pratade om?

• spattanjansson
    Mem3 skrev 2011-09-17 11:46:52 följande:
    Spattanjansson: ja jag sydde om en handuk och hade påslakan på min dotter och det får funka nu med precis som du säger så kommer våra små samsova! Ja kudde är super svårt!!! Jag ska se vad jag gjort av kudden till min dotter annars får jag köpa två nya!
    Jag har ju kämpat med att sy ett påslakan som jag gärna vill ha när sängen ska stå i vårt sovrum. Men som du säger skulle man ju kunna stoppa den med något annat än ett täcke! Tycker mina kuddar ser rätt tjocka ut så jag undar om jag inte sprättar upp dom som jag sa och tömmer dom lite...sen kan jag ju fylla på dom senare. 
    Tycker det är skitsvårt. Hur fan ska man lixsom veta sånt här om man inte har barn innan. Jag är ingen sån som lånar böcker, läser tidningar heller utan hoppas lixsom att allt bara ska falla på plats :)
  • Lyckan12

Spattan: det här med sängkläder löser sig, jag förstår att nojar, det gjorde jag innan jag fick min son oxå. Har jag för tjock kudde och täcke eller är det för tunt. Jag hade en bommullsfilt i påslakan i början och vad gäller kudde så var han så varm så att han sov bäst utan eller med tunn kudde, men han är född i maj och det var helt tokigt varmt maj 2009när han föddes. Bebisarna kommer ju ligga bredvid varandra så dem kommer vara varma och goa prova med det du har först så märker du vad som funkar.

• Frila2

När det gäller kudde och täcke i sängen så kommer vi ha kudde till dem men endast filt i början. Har köpt jättegoa filter på Ikea faktiskt. Kudde köper jag här: www.minimundus.se/popup/baby/mi_kudde.htm www.minimundus.se/valkommen.htm Jag har köpt påslakan och täcken till spjälsängen men det kommer vi inte börja använda innan killarna är betydligt större och mer rörliga så de kan ta sig ut om de hamnar under täcket.
    Även om de kommer födas inför den kallades årstiden så kan man ju justera temperaturen i rummet + ha på pyjamas av olika tjocklek samt ha filt på. Tror inte att det blir för kallt.

Barnen ska ha kudde eftersom de numera rekommenderas att sova på rygg och då riskerar de att få platt bakhuvud. De ska ha kudde i vagnen och vi kommer använda kudde om de sitter i babysitter också.

• Mammato2

Här kommer en upptatering Pojkarna väger nu 2080gram och 2135gram så dem går upp för varje dag som går.

Idag tog dem bort värmebädden så nu ligger de på vanlig madrass och har kläder på sig, min mamma hade köpt kläder på polarn och pyret storlek 40 byxorna är förstora, men bodysarna passar ganska bra samt deras strumpor.
    Dem ska bli av med sina andningslarm på tisdag då är dem 35 veckor.

• Mammato2
    Frila2 skrev 2011-09-17 13:28:52 följande:
    När det gäller kudde och täcke i sängen så kommer vi ha kudde till dem men endast filt i början. Har köpt jättegoa filter på Ikea faktiskt. Kudde köper jag här: www.minimundus.se/popup/baby/mi_kudde.htm www.minimundus.se/valkommen.htm Jag har köpt påslakan och täcken till spjälsängen men det kommer vi inte börja använda innan killarna är betydligt större och mer rörliga så de kan ta sig ut om de hamnar under täcket.
    Även om de kommer födas inför den kallades årstiden så kan man ju justera temperaturen i rummet + ha på pyjamas av olika tjocklek samt ha filt på. Tror inte att det blir för kallt.

Barnen ska ha kudde eftersom de numera rekommenderas att sova på rygg och då riskerar de att få platt bakhuvud. De ska ha kudde i vagnen och vi kommer använda kudde om de sitter i babysitter också.
    Fast nu när vi är på neo så har dem inga kuddar till barnen. Har inte frågat heller varför inte men så det kan nog vara olika.
Svar på tråden tvillingar i höst?