• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2

Men ett barn som sover på mage bör ju absolut inte ha kudde så det är ju inte konstigt att ni inte hade kudde då Zafon.

• Prezzo

Nä precis ... Är expert på att stating the obvious... . Innan vi kom på detta med att hon ville sova på magen så hann hon faktiskt få snett huvud trots att vi hade kudde och det var för att hon alltid låg med huvudet åt samma sida utan att vi hade tänkt på detta. Så vi fick se till att variera vilket håll hon hade huvudet både i vaket och sovade så att det skulle gå tillbaka. Och det gjorde det såklart .

• Busungarnas mamma
    xarizaw skrev 2011-09-17 14:29:30 följande:
    Busungarnas mamma: Huvudvärken o den kassa magen va självförvållat ;) E dock lite nervös att jag ska vara dålig i magen när d e dax, hade varit så pinsamt, så utsvävningar borde jag låta bli eftersom jag har en mindre stabil mage hehe... Min tvåa ligger tyvärr på tvären men verkar inte oroa ngn å jag hoppas att de ska kunna vända rätt honom när ettan e ute :)

Ja, det kan ju inte vara någon höjdare att ha kass mage under förlossningen.
    När jag födde Felix var det en kvinna i förlossningssalen brevid som var magsjuk.
    Hon både spydde och hade diarée Kräks

De får säkert runt tvåan till huvud eller säte Glad     
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-09-17 14:31:53 följande:
    idag är jag som en sjuk man =)

Jag mår illa , näsan e helt igentäppt och jag funderar på om jag har feber... ligger i soffan o funderar på om jag ska sparka upp mannen så att jag kan få vila ifred =P 

Hoppas du kryar på dig fort {#emotions_dlg.flower}
  • Mammato2

Har frågat personalenoch jo man ska ha kudde men en smal så vi får väl åka och köpa det :).

• Busungarnas mamma

Jag födde Alice i huvud och Iris i säte.
    Snacka om att jag blev förvånad över att de inte gjorde ett vändningsförsök utan istället drog tag i hennes fot så att hon kom närmre utgången...

Hörde helt plötsligt från BM - Nu har jag fått tag i en fot Förvånad  
    Varpå läkarna nickade mot henne, och jag började krysta igen...

• sofflan82

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Bellas7

Grattis grattis Sofflan :)

Så skönt att de mår toppen och hoppas du mår bra Kran

• Mammato2
    sofflan82 skrev 2011-09-17 20:07:37 följande:

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

Grattis!! Vad skönt att bebisarna mår bra, hoppas du mår bättre snart. Ja det gick snabbt blev det snitt eller varginalt eftersom det gick så snabbt?

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden tvillingar i höst?