• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    sofflan82 skrev 2011-09-17 20:07:37 följande:

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

nej men! Grattis! 

Hoppas du snart mår bättre!! 
  • Frila2

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Oj hoppsan och stort GRATTIS till barnen! Låter som att bebisarna mår riktigt bra. Hoppas att du snart är helt återställd!
    Vad hände? Har du anat att du var på väg att bli sjuk eller kom det som en blixt från klar himmel? Ta hand om dig och VILA nu! kram
  • Najje79

Hejsan!
    Fick i tisdags reda på att jag väntar tvillingar. Har gjort IVF och fick tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns, men hade nog aldrig trott att båda verkligen skulle sätta sig.

En liten fråga till er som kommit lite längre (själv är jag i v 8) Hur illamående har ni varit? Jag är lite lätt illamående av och till under dagen, har bara kräkts två gånger, och är jätteorolig att garv ska ha avstannat (har 3 mf bakom mig). Måste man vara jätteillamående? Jag har växtvärk och ömma bröst och ett sjuhelsikes humör, trött jämt... men just illamåendet har jag inte så mycket av,  hur har det varit för er andra??

Grattis alla blivande mammor!

• gellabella
    spattanjansson Vi har också tagit bort långgaveln på en spjälsäng. Mannen satte ihop spjälisen med vår säng med tvingar för att stabilisera. Tror det blir bra.

Grattis!!! Hoppas du får bättre provsvar snart! Väntar med spänning på uppdatering.
  • Bellas7

Najje grattis till tvillingbesked. Jag är i vecka 24+5 med trillingar och har inte mått illa mycket. Inte kräkt eller något. Har faktist inte haft mycke symtom alls att jag skulle vara gravid. Men jag vet hur det är att vara orolig så boka in ett extra vul om ett par veckor så kommer det kännas bättre :)

• Frila2
    Najje79 skrev 2011-09-17 22:25:54 följande:
    Hejsan!
    Fick i tisdags reda på att jag väntar tvillingar. Har gjort IVF och fick tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns, men hade nog aldrig trott att båda verkligen skulle sätta sig.

En liten fråga till er som kommit lite längre (själv är jag i v 8) Hur illamående har ni varit? Jag är lite lätt illamående av och till under dagen, har bara kräkts två gånger, och är jätteorolig att garv ska ha avstannat (har 3 mf bakom mig). Måste man vara jätteillamående? Jag har växtvärk och ömma bröst och ett sjuhelsikes humör, trött jämt... men just illamåendet har jag inte så mycket av,  hur har det varit för er andra??

Grattis till de roliga beskeden! Förstår att det måste vara lite omskakande
    När det gäller illamående så behöver man inte vara mer illamående än vid en graviditet med ett foster bara för att det är tvillingar. Jag är i v 33+ nu och har helt ärligt inte mått illa en minut under denna graviditet. Jag har inte varit luktkänslig, inte haft lättare att kvälja och som sagt, inte något illamående alls och mina killar verkar må väldigt bra i magen. Jag var mer luktkänslig och hade lättare att kvälja när jag var gravid med min dotter. Jag har mått bättre denna gången just när det gäller illamående.  Har inte haft ömma bröst heller för den delen. Tröttheten.... den var fruktansvärd däremot. 
  • gellabella
    Najje79 skrev 2011-09-17 22:25:54 följande:
    Hejsan!

Grattis!! För min del kom illamåendet bara lite grann i början men ökade lite senare än där du är nu tror jag... Tror jag gjorde gravtestet i v. 8 och då bara började ana att det kanske var en graviditet som spökade... Spydde t.ex. inte i början men sedan höll det i sig till v. 18 eller nåt. Hoppas oron minskar för dig. Alla är ju inte illamående ens om det är tvillingar. Är själv i v. 37+1. Lycka till!
Svar på tråden tvillingar i höst?