Najje79 skrev 2011-09-17 22:25:54 följande:
Hejsan!
Fick i tisdags reda på att jag väntar tvillingar. Har gjort IVF och fick tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns, men hade nog aldrig trott att båda verkligen skulle sätta sig.
En liten fråga till er som kommit lite längre (själv är jag i v 8) Hur illamående har ni varit? Jag är lite lätt illamående av och till under dagen, har bara kräkts två gånger, och är jätteorolig att garv ska ha avstannat (har 3 mf bakom mig). Måste man vara jätteillamående? Jag har växtvärk och ömma bröst och ett sjuhelsikes humör, trött jämt... men just illamåendet har jag inte så mycket av, hur har det varit för er andra??
Grattis alla blivande mammor!
Grattis till tvillingbesket!
Jag mådde inte heller jätteilla i v 8... det kom någon/några veckor senare

och har sedan dess kräkts som helvete. Har dock lugnat sig nu när jag börjar närma mig sluttampen... och som några sagt innan, man MÅSTE inte må illa som gravid, i min förra graviditet mådde jag illa max tre ggr och det alldeles i början, med bara kaffe i magen och med ca tre cigg på morgonkröken

(självförvållat kanske =))
Lycka Till!
Ego:
jag tycks bara bli tröttare o tröttare, mer och mer irriterad,,,, Tycker att sonen mest är övertjatig än rolig, mannen är bara,,, GAH... min kropp vill inte som jag, och så surar jag på att jag gått upp 16 jävla kilon!!
Jag har fått tillbaka mitt fantastiska illamående kroppen strejkar oavsett vad jag gör ( om än bara sitter still) och sonen är så rastlös att han klättrar på väggarna och jag orkar inte göra något med honom... att jag sedan känner mig sjuk gör ju inte saken bättre.....
Och så känner jag mig så NERE.. inget är roligt, inget går framåt, inget är som det ska. Pengar som vi inte har ska ut till massa och tid jag inte vill lägga ska läggas på att fixa för lillkoddasarna....
Det är hittills en riktig skitdag... på riktigt