• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3
    Ladycocos skrev 2011-09-18 10:06:03 följande:
    Jag lät precis maken läsa EGOuppdateringen... Efter att ha gått omkring och bara gnällt hela morgonen så tyckte jag att han behövde få veta att andra i samma sits mår likadant... Inte bara jag som vaknat på felsida...

Jag är sååå redo för dessa barn nu!!!
    Samma jag och sambon har nog gjort slut minst 2 gånger redan och klockan är inte ens 12 än, jag vet att det är tomma ord från oss båda men jag tar allt på fullaste allvar, det är nästan kul jämnt att vara gravuid..
  • xarizaw
    sofflan82 skrev 2011-09-17 20:07:37 följande:

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

Hoppla! D va oväntat! Stort grattis till bebisarna Hjärta Skönt å höra att de mår bra Glad och att du mår bra trots provresulteten, hoppas att du snart e riktigt bra igen.
  • xarizaw
    spattanjansson skrev 2011-09-18 08:45:48 följande:
    Ni somnar skötbädd. Har nu köpt typ Ikeas uppblåstbara eller någon dyrare bädd?? Finns ju typ massa dyrare med olika mönster?

Ikeas :) Vet mammor som även haft de med på babysim å lagt bebisarna på i duschen, har dock aldrig testat själv.
  • xarizaw

Mumama: Usch ilken dag :( Skickar ett gäng kramar Hjärta, känns somm att du behöver det.

• liten2
    Najje79 skrev 2011-09-17 22:25:54 följande:
    Hejsan!
    Fick i tisdags reda på att jag väntar tvillingar. Har gjort IVF och fick tillbaka två embryon så vi visste ju att chansen fanns, men hade nog aldrig trott att båda verkligen skulle sätta sig.

En liten fråga till er som kommit lite längre (själv är jag i v 8) Hur illamående har ni varit? Jag är lite lätt illamående av och till under dagen, har bara kräkts två gånger, och är jätteorolig att garv ska ha avstannat (har 3 mf bakom mig). Måste man vara jätteillamående? Jag har växtvärk och ömma bröst och ett sjuhelsikes humör, trött jämt... men just illamåendet har jag inte så mycket av,  hur har det varit för er andra??

Grattis alla blivande mammor!
    Grattis!!!! Det kommer en underbar tid framför dig nu!
    Jag mådde inte illa en sekund under de första veckorna.
    Lycka till!
  • liten2
    sofflan82 skrev 2011-09-17 20:07:37 följande:

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

Stort megastort grattis till dina bebbar!!
    Hoppas du mår bättre!
    Många styrkekramar!
  • Ladycocos
    Det jag har är 43 x 68 cm. Köpte det som sagt för en billig penning vid ett Ullaredbesök för 2 år sen, och det är fortfarande som nytt!

Jag byggde ett eget skötbord till sonen (Ett projekt som satte igång den förlossningen
    Är fortfarande supernöjd, gjorde det lite högre än standard, och betydligt djupare, vilket gör att det fortfarande funkar till den långe sonen.
    Underredet är måttanpassat för att få plats med trådbackarna Antonius från IKEA, vilket slukar mängder av blöjor, kläder och annat man behöver..

• Ladycocos
    Mem3 skrev 2011-09-18 10:17:28 följande:
    Samma jag och sambon har nog gjort slut minst 2 gånger redan och klockan är inte ens 12 än, jag vet att det är tomma ord från oss båda men jag tar allt på fullaste allvar, det är nästan kul jämnt att vara gravuid..
    Jag anar att maken är glad att han ibland kan ursäkta sig med att han behöver fixa ute på gården, hämta in ved eller liknande saker....

Men samtidigt måste jag ge honom en jätteeloge för hur väl han klarar av att vara hemma med mig och sonen! Han har verkligen vuxit i föräldra/makerollen de senaste månaderna
  • Ja3

Aj! Hade glömt hur ont det gör att komma igång med amningen och innan det har stabiliserat sig... Hur som helst så är det helt otroligt att ha två små bebisar här hemma igen. De är underbara småkillar!
    Snälla och goa för det mesta... men de låter inte sin mamma sova speciellt mycket. Ammar i snitt med 2 h emellan varje gång. Men på morgonen har de en längre sovperiod, skönt!

Jag hinner inte läsa alla andra inlägg nu men skall läsa ikapp vid ett senare tillfälle.

Kram på er!

Svar på tråden tvillingar i höst?