• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama

Vad skulle jag göra utan er tjejjer?? Känns underbart att jag inte är den enda! Tack!

• spattanjansson

tack för svaren om skötborden. jag gör nog så att jag uppe har ikeas skötbord och sen till det vi ska ha mer regelbundet i tvättstugan, där köper jag ett lite mer stabilt med mönster. Kommer ju oxå att ha handdukar över så det känns ju lite onödigt att det är mönster på dom..men som sagt dom känns lite mer stabila. 
    Jag ska ha kläderna på ena bänkskivan och började igåg göra iordning "lådorna" jag tänkte ha kläderna i
    ser att jag lyckats få två olika Y, det får ja nog fixa till

• Busungarnas mamma

Sofflan82

Grattis, grattis
    Vad skönt att barnen mår bra och att du är på bättringsvägen.

Känns som att det ploppar ut bebisar till både höger och vänster nu. Så kul

• Najje79

Tack snälla ni för alla svar! De har lugnat mig betydligt!
    Åh vad roligt att läsa om er som har kommit hem med era bebbar, GRATTIS!
    Och ni andra som har kommit så långt och börjat göra inköp och allt, vad spännande!

Återigen, tack för era svar. Hoppas det är okej att jag hoppar in här även om jag inte är så långt gången.

• Sjejn

Om fem minuter kommer gäster för ytterligare födelsedagsfirande för sexåringen och precis nu upptäckte jag att lite mer slempropp gått... Timing, timing... Äh, det är bara släkt så jag får lägga mig ändå helt enkelt. Hade några onda sammandragningar inatt men de lade sig med bricanyl och alvedon, det har varit intensiva dagar både igår och förrgår med alldeles för lite sängvila och jag hoppas bara att det inte blivit för mycket påverkan....

• MCT79

Stort grattis Sofflan!! Vad underbart!  Solig

Väntar tvillingar! 17+0 idag!
  • xarizaw
    Ladycocos skrev 2011-09-18 11:04:39 följande:
    Det jag har är 43 x 68 cm. Köpte det som sagt för en billig penning vid ett Ullaredbesök för 2 år sen, och det är fortfarande som nytt!

Jag byggde ett eget skötbord till sonen (Ett projekt som satte igång den förlossningen
    Är fortfarande supernöjd, gjorde det lite högre än standard, och betydligt djupare, vilket gör att det fortfarande funkar till den långe sonen.
    Underredet är måttanpassat för att få plats med trådbackarna Antonius från IKEA, vilket slukar mängder av blöjor, kläder och annat man behöver..

Såå duktig du e!! Hade jag inte fixat skötbord redan så skulle jag nog dragit igång ett så´nt projekt om d e d som krävs för att bebisarna ska komma ut tihi....
    36+3
  • Ja3
    spattanjansson skrev 2011-09-18 11:40:48 följande:
    tack för svaren om skötborden. jag gör nog så att jag uppe har ikeas skötbord och sen till det vi ska ha mer regelbundet i tvättstugan, där köper jag ett lite mer stabilt med mönster. Kommer ju oxå att ha handdukar över så det känns ju lite onödigt att det är mönster på dom..men som sagt dom känns lite mer stabila. 
    Jag ska ha kläderna på ena bänkskivan och började igåg göra iordning "lådorna" jag tänkte ha kläderna i
    ser att jag lyckats få två olika Y, det får ja nog fixa till

Men wow! Vilka snygga lådor!
  • MCT79

Jag tror jag känner lite fladder idag! Solig

Väntar tvillingar! 17+0 idag!
  • silverbebis

Grattis Sofflan82 till snabba bebisar

Åh vad skönt att det är fler som hormoner som hoppar runt och att man inte är ensam om att känna att vissa dagar känns som pest....

Var och hämtade baby to be- lådan på Apoteket igår och fastnade direkt i Föräldrar & Barn tidningen
     Nu förstår jag var en del av er hittat stick-projekt!? (världens sötaste babyskor i nr 3-2011)Hittade en artikel om att kärleksboosta- rädda kärleken- (nr 6-2011)någon av er andra som läst den? Och hittade också en som handlade om ett par som tog ut föräldraledigheten i 3 månader i Thailand (nr 5-2011) Någon av er som skulle våga åka iväg?
    Älskar verkligen Thailand men vet inte jag skulle våga?

Någon som vet hur det gått för Nidra?

Välkommen Najje- jag känner verkligen igen oroligheten över om graviditeten är kvar eftersom jag också haft ma innan denna grav.... (v 23+4 idag).

Svar på tråden tvillingar i höst?