• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • xarizaw
    silverbebis skrev 2011-09-18 18:31:42 följande:
    Mumama: vet du om det finns flera än de tre? Var någon som gjorde en
    Lista på gravid- gratis e gott grejer förut men minns inte alla...

salus ansvar har en goodiebaby box. Googla de så hittar du det säkert :)
  • gellabella
    Ja3 skrev 2011-09-18 11:16:48 följande:

Aj! Hade glömt hur ont det gör att komma igång med amningen och innan det har stabiliserat sig... Hur som helst så är det helt otroligt att ha två små bebisar här hemma igen. De är underbara småkillar!
    Snälla och goa för det mesta... men de låter inte sin mamma sova speciellt mycket. Ammar i snitt med 2 h emellan varje gång. Men på morgonen har de en längre sovperiod, skönt!

Jag hinner inte läsa alla andra inlägg nu men skall läsa ikapp vid ett senare tillfälle.

Kram på er!

Det är så härligt att läsa lite om livet efter förlossning tycker jag! Har funderat en del över hur amningen ska funka. Vill sååå gärna få till det, men vet att det inte är det enklaste även om man har goda erfarenheter sedan innan... Så jag försöker att inte ta det för givet att det ska funka. Sömnbristen är inget jag längtar efter heller, men det ska bli sååå spännande att få lära känna de små liven i magen! Hoppas du får till amningen snart och att du får sova mer också. 

37+2
  • Sjejn

Vi åkte in vid fyratiden till förlossningen, jag tyckte inte om att det börjat bli riktiga värkar av det. Ont bak i ryggen och molande... Jag är inte mycket klokare nu, ctg visade hyperlivliga bebisar som vanligt och små sammandragningar mest hela tiden med pyttetoppar ibland. Men det värkmolar i princip hela tiden. Läkaren ville inte göra något alls utan nu ligger jag kvar några timmar för att vänta på kvällspassets läkare, som ska ta beslut om jag ska vara kvar över natten. De gör inget för att stoppa det om det sätter igång och de ger ingen kortison eller så för lungmognad, är i v.33+1. Ligger jag still så känns det hyfsat just nu, men så fort jag rör mig får jag onda sammandragningar. Nu hoppas jag bara på att det avtar...

• gellabella
    silverbebis skrev 2011-09-18 18:31:42 följande:
    Mumama: vet du om det finns flera än de tre? Var någon som gjorde en
    Lista på gravid- gratis e gott grejer förut men minns inte alla...
    Av så kallade "boxar" (även om en av dem var ett kuvert...) så har jag nog bara hittat 3. Har bloggat om dem här. Skrev också om MAM och Salus Ansvar.

Ett tips om fler än jag är skeptiska till blöjhinkarna man får på barnens hus är att säga att man inte vill ha dem. En kompis till mig fick då presentkort på 100:- istället. Har två hinkar sedan tidigare och vi kommer inte köpa de speciella påsarna p.g.a. ekonomin (när vi testade dem tyckte vi de tog slut för fort för att det skulle va värt det, och nu med två blöjbarn...). Har alldeles för långt till GeKås och då är det 100 spänn/rulle tror jag. Får se om vi använder någon av dem på annat sätt (med andra påsar om det går), men jag ska absolut testa att få presentkort istället när de får in boxarna igen.
  • gellabella
    Sjejn skrev 2011-09-18 18:52:45 följande:
    Vi åkte in vid fyratiden till förlossningen, jag tyckte inte om att det börjat bli riktiga värkar av det. Ont bak i ryggen och molande... Jag är inte mycket klokare nu, ctg visade hyperlivliga bebisar som vanligt och små sammandragningar mest hela tiden med pyttetoppar ibland. Men det värkmolar i princip hela tiden. Läkaren ville inte göra något alls utan nu ligger jag kvar några timmar för att vänta på kvällspassets läkare, som ska ta beslut om jag ska vara kvar över natten. De gör inget för att stoppa det om det sätter igång och de ger ingen kortison eller så för lungmognad, är i v.33+1. Ligger jag still så känns det hyfsat just nu, men så fort jag rör mig får jag onda sammandragningar. Nu hoppas jag bara på att det avtar...
    Så bra att du kollade upp det! Hoppas det avtar så du får åka hem och vänta ngr veckor till...
  • xarizaw
    silverbebis skrev 2011-09-18 18:52:27 följande:
    Tack xarizaw vad innehåller den? Gick det bra med 2 av den?

Fick bara en, försökte aldrig m 2. Minns inte riktigt, va inte så mkt... Tror det va provblöjor (Huggies), näsdukar, Mamatidning, typ ngn bar a la mellis, ngt psov på ngt om det va duschtvål eller bodylotion eller ngt ....engångshaklappar tror jag. Hittade den via facebook...
  • mumama

hej o hå

Nu har jag suttit o petat ut alla småkläder från allt jag fått av syrran och med det jag har köpt så blev listan sådan

4 st sparkdräkter utan armar
    5 st bodys med lång ärm
    5 st  neobodys (pytte)
    4 st bodys med kort ärm
    3 st pjamas
    3 st neopjamas
    1 st collagetröja
    3 st tröjor med lång ärm
    1 st tröja med kort ärm 
    4 st byxor
    4 st neobyxor
    2 st bomullsmössor
    3 st utemössor
    1 par utetossor
    2 st innetossor
    2 st tjocka fleeceoveraller stlk 56
    2 st fodrade ( dock inte liak mkt som de andra)  overaller stlk 56
    1 tunnare overall stl 50
    2 st fleeceset med jacka o byxor stlk 50
    1 st jacka 1 par vantar.

Vantarna är ju onödiga eftersom de har de där vikbara armarna o fötterna på overallerna.

Vad missar jag?  Vet att vi inte kan leva på detta med hur mkt behövs i början innan man vet hur stora de är osv?

• xarizaw
    Sjejn skrev 2011-09-18 18:52:45 följande:

Bra att du lyssnade på magkänslan å åkte in. Skönt å kollat upp det så hoppas vi att det lugnar sig och att de stannar där de e ett litet tag till.
  • mumama
    xarizaw skrev 2011-09-18 18:41:17 följande:
    salus ansvar har en goodiebaby box. Googla de så hittar du det säkert :)
    finns på facebook. Be mannen att gilla med så får ni två
Svar på tråden tvillingar i höst?