Cellprov, måste man gå?
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.
ja, om det är för att dina patienter tittar upp i taket är det ju inte så konstigt. men att du inte kan se deras ansikten om de är vända emot dig förstår jag inte. hur låg är din stol egentligen?
alla patienter behöver inte ögonkontakt, bevisligen inte dina som är nöjda ändå. men vissa gör det, och du skrev förut att du inte förstod hur man lyckades hålla ögonkontakt vid en gynundersökning. well, nu har vi svarat på just den biten.
lycka till med presenter!
Detta inlägg visar ytterligare på att jag är glad att de allra flesta läkare har en annan syn på patienterna än vad du har.
Men jag är rätt övertygad om att du inte är någon läkare, för det är på tok för mycket som inte stämmer in i ditt resonemang. Jag träffar alldeles för många läkare för att tro på det.
Ni kan ju läsa vad barnmorskan skrev här ovan. Det finns visst då läkarstudenter som aldrig får göra en gynundersökning under sin studietid. Sluta nu var så otroligt agro. Hur länge ska en läkare vänta tils denne provar då? Om den nu inte fått under utbildningen så måste han/hon avsäga sig att göra det till ochmed under natten om han har ensam jour utan bakjour i huset? när är det legitimt för honom att prova?
Detta inlägg visar ytterligare på att jag är glad att de allra flesta läkare har en annan syn på patienterna än vad du har.
Men jag är rätt övertygad om att du inte är någon läkare, för det är på tok för mycket som inte stämmer in i ditt resonemang. Jag träffar alldeles för många läkare för att tro på det.
Och därför kan du inte dra sliutsats att jag som läkare är likadan som anonym, vilken du inte gillar. ...skulle det stå.
Jag lägger ner nu. Tack och adjö. Vi kan sitta såhär länge till. =) Ha det bra och hoppas det löser sig med din sjukdom Anonym(-) - och att du slipper oerfarna läkare. De ska ju inte få lära sig. =)