• Anonym

Cellprov, måste man gå?

Fått kallelse till cellprov.. Måste man gå eller är det ok att inte göra det? Pratade med min bm, men för henne var det så självklart att gå att jag inte fick svar på om man kan strunta i det.

• Svar på tråden Cellprov, måste man gå?
  • Anonym (???)
    Cahn skrev 2011-04-12 15:55:30 följande:
    och det fenomenet tvivlar jag förekommer för alla läkarstudenter. så det är knappast ett rikstäckande problem.
    Anonym (???) skrev 2011-04-12 15:40:42 följande:
    Det var med en STOOOOR glimt i ögat och en huvudskakning, eftersom ni inte har en aning om vad jag är för läkare. =)
    nej det har vi inte. men eftersom du uttalar dig om att du inte ser en patients ansikte i en gynstol (för det var inte tandläkarstolar vi pratade om där så jag antog att du höll dig till ämnet gynstol). och säger "mina patienter". så antog jag att du inte jobbade med öron-näsa-hals direkt.. om det är felaktigt tar jag tillbaks det.
    Jag orkar inte sitta på ett forum och diskutera hur jag arbetar med någon som inte känner mig. Men det är väl tusan att man blir biten ändå och fastnar här. =) Jag ser inte min patients ansikte, nä. Och jag är gynekolog med egen praktik. Som jag skrev innan - vet inte varför jag inte ser dem, men de har aldrig klagat och återkommit år efter år. Jag kommer inte ändra min arbetspossition.

Nu ska jag göra vad jag faktiskt kom in här för att göra - hitta tips på presenter till barnbarn.  
  • Anonym (???)
    Anonym (-) skrev 2011-04-12 15:59:05 följande:
    Det spelar ingen roll.
    För OM du nu skulle vara läkare vill jag inte träffa på någon som uppenbarligen tycker som du någonstans. Lyckligtvis har jag sluppit
    Var inte så säker på det... ;) JAg har varit på många gynmottagningar här i landet. =)
  • Cahn
    Anonym (???) skrev 2011-04-12 16:00:20 följande:
    Jag orkar inte sitta på ett forum och diskutera hur jag arbetar med någon som inte känner mig. Men det är väl tusan att man blir biten ändå och fastnar här. =) Jag ser inte min patients ansikte, nä. Och jag är gynekolog med egen praktik. Som jag skrev innan - vet inte varför jag inte ser dem, men de har aldrig klagat och återkommit år efter år. Jag kommer inte ändra min arbetspossition.

Nu ska jag göra vad jag faktiskt kom in här för att göra - hitta tips på presenter till barnbarn.  

ja, om det är för att dina patienter tittar upp i taket är det ju inte så konstigt. men att du inte kan se deras ansikten om de är vända emot dig förstår jag inte. hur låg är din stol egentligen?

alla patienter behöver inte ögonkontakt, bevisligen inte dina som är nöjda ändå. men vissa gör det, och du skrev förut att du inte förstod hur man lyckades hålla ögonkontakt vid en gynundersökning. well, nu har vi svarat på just den biten.

lycka till med presenter!

• Anonym (-)
    Anonym (???) skrev 2011-04-12 15:54:24 följande:
    Visst - du vet att jag är en kass läkare. Och de läkare som inte fått ta del av all undervisning är sega, menlösa varelser som valt fel arbete. =) Det är kul att du bara sådär vet (väldigt väl, var det till och med..?) det.

Detta inlägg visar ytterligare på att jag är glad att de allra flesta läkare har en annan syn på patienterna än vad du har.
    Men jag är rätt övertygad om att du inte är någon läkare, för det är på tok för mycket som inte stämmer in i ditt resonemang. Jag träffar alldeles för många läkare för att tro på det.

• Anonym (???)

Ni kan ju läsa vad barnmorskan skrev här ovan. Det finns visst då läkarstudenter som aldrig får göra en gynundersökning under sin studietid. Sluta nu var så otroligt agro. Hur länge ska en läkare vänta tils denne provar då? Om den nu inte fått under utbildningen så måste han/hon avsäga sig att göra det till ochmed under natten om han har ensam jour utan bakjour i huset? när är det legitimt för honom att prova?

• Anonym (-)
    Anonym (???) skrev 2011-04-12 16:01:49 följande:
    Var inte så säker på det... ;) JAg har varit på många gynmottagningar här i landet. =)
    Jag är fullkomligt stensäker.
  • Anonym (???)
    Anonym (-) skrev 2011-04-12 16:05:29 följande:

Detta inlägg visar ytterligare på att jag är glad att de allra flesta läkare har en annan syn på patienterna än vad du har.
    Men jag är rätt övertygad om att du inte är någon läkare, för det är på tok för mycket som inte stämmer in i ditt resonemang. Jag träffar alldeles för många läkare för att tro på det.

Hur kan mitt inlägg visa vad för syn jag har på patienter? Det visar ju vad jag har för syn på dig - en anonym människa på nätet. Du är inte min patient så därför kan du inte säga att min inställning till dig är samma som jag har mot mina patienter. Likaså kan jag tycka att du inte kan ha en åsikt om mitt yrke eftersom du har en bild av en anonym männika på nätet och alltså inte en bild av mig i min yrkesroll. Vi är inte läkare eller patient här utan vi är två individer som tycker olika. Därför tycker jag det är väldigt lustigt att du så säkert kan säga att jag är en kass läkare. =)

Privatliv och yrkesliv är olika saker. Jag är en människa som 'är mor, läkare, syster, dotter och anonym på nätet. Som läkare blandar jag inte in mina roller som anonym, mamma eller något annat. Där är jag läkare och därför kan du inte dra slutsatsen om hur jag är i verkligheten.
  • Anonym (???)

Och därför kan du inte dra sliutsats att jag som läkare är likadan som anonym, vilken du inte gillar. ...skulle det stå.

• Anonym (???)
    Anonym (-) skrev 2011-04-12 16:07:43 följande:
    Jag är fullkomligt stensäker.
    Såklart! Jag är inte överraskad. Men tänk så har du faktiskt gjort det. Tänk så gillade du mig? Du kan inte dra en slutsats från ett anonymt forum.
  • Anonym (???)

Jag lägger ner nu. Tack och adjö. Vi kan sitta såhär länge till. =) Ha det bra och hoppas det löser sig med din sjukdom Anonym(-) - och att du slipper oerfarna läkare. De ska ju inte få lära sig. =)

Svar på tråden Cellprov, måste man gå?