Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Magnus Petersson

Det jag skulle vilja veta är om detta är för att pojken vill det eller för att mamman vill det, om det är bara mamman som vill det så är hon en mycket, mycket sjuk människa.

• QueenK

Den viktigaste frågan i den här debatten är varför det anses vara så otroligt negativt med femininitet?

Varför är det så fult, hemskt, pinsamt och synd om en pojke eller man som klär sig i "feminina" kläder?
    Det motsatta anses dock vara bra till och med i många fall, t.ex. kostym för kvinnor, "Tomboys" etc.

Problemet är inte ATT en pojke bär klänning, problemet är hur omgivningen reagerar. 

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • daddy XL

sandlådan ??
    För att en 3åring går i klänning så kan man ju inte ringa soc ,då är det ju  bättre om nån anmäler dig och får dig omyndighetsförklarad pga att du ringt soc av den anledningen!

• Anonym (Anna)

Det är mamman som VILL att pojken ska ha kläning pga att hon VILL visa att små pojkar kan också bära kläning utan att det är ONORMALT.
    sjukt men sant

• LucyStacy
    Anonym (Anna) skrev 2011-07-02 07:47:58 följande:
    Det är mamman som VILL att pojken ska ha kläning pga att hon VILL visa att små pojkar kan också bära kläning utan att det är ONORMALT.
    sjukt men sant
    Okej. Och det dör pojken av eller vaddå? Gallskriker pojken när hon tar på klänningen?
  • Helle333
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    Ska dem starta en utrdening om en klänning? Jösses.
    Varför kan hon inte få klä ungen i klänning? Hon har ju rätt. Det finns inga flick- eller pojkfärger eller kläder heller för den delen. På vikingatiden kläddes alla barn i likadana kläder - en längre tunika, så kläddes dem i flera år innan man började separera dem och klä killarna i byxor och tjejerna i klänning.
    Protesterar killen över att ha klänning? Det finns många killar som har en period när de VILL ha klänning. Min ena bästa killkompis fullkomligen älskade klänningar när han var 1-6. Men hans mamma vägrade honom det så han lånade helt sonika hennes t-shirtar och drog ett skärp runt magen och tada han hade klänning och var helt salig.
    Idag är han byxmänniska, är intresserad av bilar, träning, har flickvän osv.
  • Lilith Dark
    sjukt men sant
    Själv har jag en bekant som bara klär sin dotter i rosa,eventuellt kanske nånting rött, men absolut ingenting blått. Det tycker jag är upprörande, men inte fan ringer jag soc för det.
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Magnus Petersson
    sjukt men sant
    Då hade jag rätt, att det var mamman som ville det och inte pojken, till skillnad från det som Lilith Dark påstod. Sådana här rabiata feminazister borde fan inte få ha vårdnaden!
  • Nenne666
    Magnus Petersson skrev 2011-07-02 18:19:10 följande:
    Då hade jag rätt, att det var mamman som ville det och inte pojken, till skillnad från det som Lilith Dark påstod. Sådana här rabiata feminazister borde fan inte få ha vårdnaden!
    Och det är jäkligt sjukt att man ringer till soc i tid och otid för den ena bagetellen efter den andra och det värsta av allt, dessa fega jäkla anmälare gör det först när dom blivit ovänner med 'offret'.

Syftet med en sådan här anmälan är att förstöra för sin fd kompis, det är ett vapen som har dragits, inget annat.

Det är ett sjukt samhälle vi lever vi!
Svar på tråden Klär pojken i kläning