Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • vampyria2

Allvarligt va tusan ska soc starta en utredning om???  Jag har själv en dotter som nu fyller 9 och har gått på könsutredning för ca ett år sedan där vi fick reda på att hon hade pojkkromosomer.
    Hon har sen hon var extremt liten vetat om att hon igentligen är en pojke, kallade sig själv han och ville bara ha typiska pojkkläder och saker. Vi var lite förvirrade i början och vågade inte riktigt låta henne köra fullt ut, som tur är så gick det över ganska snabbt och hon fick se ut som den kille hon ville vara.

Som sagt när hon var 8 år så fick hon en könsutredning och där såg man det hon redan visste men som vi inte hade fattat, hon är en grabb över allt utan på en liten liten del på kroppen. Du kan inte veta varför pojken har kläning och du har inget med det att göra, tror knappas att han far så jäkla illa av det än i vilket fall.
    Hmm skulle du ha anmält oss också som har låtit våran tös växa upp som grabb?  Vem tjänar på att man springer omkring och anmäler folk hit och dit? Fattar du vilka pengar det kostar samhälet? Klart man ska anmäla om barn far illa men inte tusan gör de det pga vilka kläder de har på sig.

Kan även påpeka att i den åldern så tror jag knappas att några andra barn reagerar än, inte förens min dotter började skolan så frågade andra barn om varför hon hade pojkkläder när hon var en tjej. 

• Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 19:58:53 följande:
    Låt en pojke få vara en POJKE, och låt en flicka få vara en FLICKA (om barnen vill det såklart, vilket dom vill i de flesta fall), ska det vara så svårt för dessa feminazister som ska hålla på med sina löjliga protester mot att det finns kön? Protester som går på deras egna barns bekostnad.
    Då får du gärna definera hur en riktig pojke är, och en riktig flicka. 
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Nenne666
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    Har bara läst din TS.

Ok för att folk inte gör som man själv tycker är helt i ens egen linje, MEN att du ringer till soc och anmäler låter helt absurtFörvånad.
    För att hennes son använder klänning och för att 'ni nog inte är vänner nu'Förvånad.

Snacka om att använda dessa anmälningar som ett vapen mot den som man är ovän med, det är ju skrämmande....

Vad i helvete utsätter du familjen för?

(måste nog ögla igenom tråden för å se om det framkommer att barnet har det uruselt hemma, en missbrukande morsa, utan mat, blir lämnat ensam osv...om det handlar om nåt mer än en klänning.)
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2011-07-01 11:31:56 följande:
    Har bara läst din TS.

Ok för att folk inte gör som man själv tycker är helt i ens egen linje, MEN att du ringer till soc och anmäler låter helt absurtFörvånad.
    För att hennes son använder klänning och för att 'ni nog inte är vänner nu'Förvånad.

Snacka om att använda dessa anmälningar som ett vapen mot den som man är ovän med, det är ju skrämmande....

Vad i helvete utsätter du familjen för?

(måste nog ögla igenom tråden för å se om det framkommer att barnet har det uruselt hemma, en missbrukande morsa, utan mat, blir lämnat ensam osv...om det handlar om nåt mer än en klänning.)
    Häpp, fann ingen vidare grund till att utnyttja samhällsresurserna för en anmälanRynkar på näsan. Du TS, du snor både tid och pengar från barn som far illa på riktigt och det borde du stå för, inte minst ekonomiskt.

Fan vad arg jag blir.

Lämnar tråden, det här ju inte klokt.
  • Anonym (()

Klänning på en liten pojke är ok om det är skärtorsdag,inte annars!

• StilaM

"Soc skulle starta en utredning om detta sa dom"
    1) HAHAHAHHAHAHHAHAHA
    2) Precis. Soc brukar ju alltid redogöra för sin planerade handläggning för anmälaren. Just det. För det avgör ju handläggaren som tar emot samtalet på studs. Just så.

• StilaM
    Nenne666 skrev 2011-07-01 11:39:21 följande:
    Häpp, fann ingen vidare grund till att utnyttja samhällsresurserna för en anmälanRynkar på näsan. Du TS, du snor både tid och pengar från barn som far illa på riktigt och det borde du stå för, inte minst ekonomiskt.

Fan vad arg jag blir.

Lämnar tråden, det här ju inte klokt.
  • LucyStacy

Du är inte särskilt tydlig i din trådstart. Sitter klänningen åt i halsen så att pojken stryps eller vad är problemet? 

• StilaM
    LucyStacy skrev 2011-07-01 18:02:28 följande:
    Du är inte särskilt tydlig i din trådstart. Sitter klänningen åt i halsen så att pojken stryps eller vad är problemet? 

Svar på tråden Klär pojken i kläning