Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-05 12:22:29 följande:
    Passa på att skicka hit soc i samma veva. Min son kommer också att bära klänning när han har lärt sig att gå.
    Fy fan, ja om jag kände dig så hade jag anmält dig direkt, har du inte någon som helst medkänsla för hur din son kommer känna sig i skolan bland de andra barnen?! Nej det skiter du i väl såklart, så länge ditt barn ska ha massa "udda kläder" för att det är "checkt, nyskapande och häftigt".
  • Magnus Petersson

Till er som vill klä era pojkar i klänning pga att ni tycker det är "praktiskt" som ni själva uttrycker det som:
    Varför köper ni inte en kilt om det tvunget ska vara en klänning? En kilt är i alla fall någorlunda manligt

• Magnus Petersson

Till er perversa mammor som köper tjejkläder till era söner innan barnen ens hunnit ta ställning till det hela:
    VARFÖR i hela friden letar ni efter kläder till en pojke på tjejavdelningen i affären? Det är något uppenbart fel med er, nästan perverst må jag säga. Då kan ni väl ge en suspensoar åt er dotter också va? För det är ju tvärtom och "tvärtom det är ju så himla häftigt"

• FannyGioia

Jag undrar verkligen vem det är du tror ska mobba min ettåring. Vi föräldrar? Hans släkt? Folk på stan? Jag har rätt låga tankar om folk men inte riktigt så låga.

Jag köper oftast inte så kallade pojkkläder för att jag tycker att de är fula och deprimerande. De speglar inte mitt barns personlighet. Färgglada barn är så fint!

• FannyGioia

Och pervers? Hade du inget bättre skällsord att komma med?

• Anonym (Lilith)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 04:55:37 följande:
    Till er perversa mammor som köper tjejkläder till era söner innan barnen ens hunnit ta ställning till det hela:
    VARFÖR i hela friden letar ni efter kläder till en pojke på tjejavdelningen i affären? Det är något uppenbart fel med er, nästan perverst må jag säga. Då kan ni väl ge en suspensoar åt er dotter också va? För det är ju tvärtom och "tvärtom det är ju så himla häftigt"
    Och varför köpa "killkläder" till sönerna innan de ens har tagit ställning?
    FannyGioia skrev 2011-07-09 08:48:19 följande:
    Jag undrar verkligen vem det är du tror ska mobba min ettåring. Vi föräldrar? Hans släkt? Folk på stan? Jag har rätt låga tankar om folk men inte riktigt så låga.

Jag köper oftast inte så kallade pojkkläder för att jag tycker att de är fula och deprimerande. De speglar inte mitt barns personlighet. Färgglada barn är så fint!
    Tyvärr är det ettåringens föräldrar som riskerar att bli mobbade av andra vuxna.
  • Velour
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 04:37:25 följande:
    Rätt åt dom svinen, så kan det gå när man ska hålla på att experimentera med kön och tvunget vara tvärtemot allt med ett oskyldigt barn som försöksperson, hoppas dom förlorar vårdnaden innan detta barnet börjar skolan och blir mobbad på riktigt för att han har ett eller ett par psykfall till föräldrar.
    Det är traumatiskt för barnen att bli inblandad i socialens utredning också och än mer traumatiserande om socialen vidtar åtgärder som innebär en splittring i familjen. Detta är inte sådant fall där man ens borde överväga en utredning. På sin höjd kanske prata med mamman om vilka konsekvenser det kan få för hennes son när hon praktiserar sin politiska (ja, jag ser det som politiskt) ideologi genom sin son. 
  • Magnus Petersson
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-09 11:52:17 följande:
    Och varför köpa "killkläder" till sönerna innan de ens har tagit ställning?

Tyvärr är det ettåringens föräldrar som riskerar att bli mobbade av andra vuxna.
    För att killkläder är normalt på pojkar, sedan kan dom ta ställning några år senare om dom vill ha något avvikande

Sådana här psykoföräldrar förtjänar att bli mobbade.
  • Magnus Petersson
    Barn i skolan såklart, om en pojke hade kommit till den skolan jag gick i när jag var liten så hade han blivit ihjälmobbad första dagen
  • linas fina

Det är vä knappast lag att köpa de kläder som vinstdrivande butiker tycker vi ska handla. Om jag tycker pojkkläder är fula, mörka och murriga har jag ju min fulla rätt att handla nåt annat. Eller blanda hejvilt från avdelningarna för att köpa det man tycker om. 

Svar på tråden Klär pojken i kläning