• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Daeminimon
    ETSS skrev 2011-07-08 09:50:49 följande:
    Genus består av hårklyverier. "Man vill inte sudda ut könen, bara dess benämningar". Vad blir resultatet? Förhoppningsvis bara en fotnot i en historiebok om trettio år.
    Jag skulle rekommendera att du läste lite om vad Genus faktiskt handlar om, istället för att hamra på med floskler.
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 10:05:07 följande:
    Jag skulle rekommendera att du läste lite om vad Genus faktiskt handlar om, istället för att hamra på med floskler.
    Det är inga floskler, jag kör helt på alldeles egna åsikter Flört
  • infragilis
    Magnus Petersson skrev 2011-07-08 04:53:09 följande:
    Spela inte dum nu, du vet nog mycket väl att en pojke i tjejkläder kommer bli retad i skolan, speciellt om han tvingas till det. Låt en pojke få ha pojkkläder om han vill ha pojkkläder. Finns en anledning att det finns olika avdelningar för tjej och killkläder i affären, ja det finns tillochmed separata affärer avsedda för separata kön, män och kvinnor är 2 olika kön, inse fakta. Till exempel byxor för pojkar och flickor är sydda på 2 olika sätt, varför tror du att dom är det? För att diskriminera? Nej det är för att pojkar och flickor har helt olika kroppsformar och helt olika sätt att tänka(och nu menar jag för fan inte några enstaka individer som vill vara det motsatta könet, jag talar givetvis om majortieten), något som rabiata feminazister inte verkar förstå.
    Det finns pojk- och flickkläder för att klädtillverkarna gör ekonomisk vinning på det. Precis som  med mode.

Konstigt det där med byxor, jag använder gärna killjeans. Speciellt under graviditeten (fast den är väl manlig då kanske!) var herrjeans mycket mer bekväma.
  • Daeminimon
    ETSS skrev 2011-07-08 10:08:30 följande:
    Det är inga floskler, jag kör helt på alldeles egna åsikter Flört
    Det du säger låter fruktansvärt uttjatat och byggt på fördomar åsikter helt utan grund...
  • Anonym

Ni som strider för detta könsneutraliserande gör verkligen er själva en björntjänst genom att vilja experimentera på barn o diskutera klänningar på pojkar. Ingen tar er på allvar sen. Jo, nån på FL.

• FannyGioia

Jag experimenterar verkligen inte. Tar på sonen åldersadekvata, bekväma, lagom varma/kalla kläder som jag tycker är fina. I min värld finns det inget bättre plagg än klänning. Vad andra tycker skiter jag fullständigt i.

• Velour
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    Riktigt dumt och elakt att anmäla en familj till socialen och på det sättet bidra till en massa stress och jobbig tillvaro för dem. Vad jag finner klandervärd är att soc. också ska starta en utredning mot familjen. 
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-08 23:26:41 följande:
    Jag experimenterar verkligen inte. Tar på sonen åldersadekvata, bekväma, lagom varma/kalla kläder som jag tycker är fina. I min värld finns det inget bättre plagg än klänning. Vad andra tycker skiter jag fullständigt i.
    Tänker du enbart gå efter din egen smak utan att ta någon som helst hänsyn till om han skulle vilja ha normala pojkkläder som de andra barnen? Om en förälder tycker det är okej att ens barn går omkring nakna, är det också okej då? Om föräldrarna tycker att deras barn ska gå nakna då vill säga. Och jag menar inte i trädgården, jag menar vardagligt. Någonstans får man fan dra gränsen! Jag håller fortfarande tummarna för att TS ska få igenom sin anmälan till SOC, kvinnan som TS pratar om är uppenbarligen psykiskt sjuk och väldigt egostisk, hon borde inte få ha vårdnaden, vilken jävla PK-kärring.
  • Magnus Petersson
    Velour skrev 2011-07-09 01:59:00 följande:
    Riktigt dumt och elakt att anmäla en familj till socialen och på det sättet bidra till en massa stress och jobbig tillvaro för dem. Vad jag finner klandervärd är att soc. också ska starta en utredning mot familjen. 
    Rätt åt dom svinen, så kan det gå när man ska hålla på att experimentera med kön och tvunget vara tvärtemot allt med ett oskyldigt barn som försöksperson, hoppas dom förlorar vårdnaden innan detta barnet börjar skolan och blir mobbad på riktigt för att han har ett eller ett par psykfall till föräldrar.
  • Magnus Petersson
    Anonym skrev 2011-07-08 22:43:38 följande:
    Ni som strider för detta könsneutraliserande gör verkligen er själva en björntjänst genom att vilja experimentera på barn o diskutera klänningar på pojkar. Ingen tar er på allvar sen. Jo, nån på FL.
Svar på tråden Klär pojken i kläning