• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (Anna) skrev 2011-07-02 07:47:58 följande:
    Det är mamman som VILL att pojken ska ha kläning pga att hon VILL visa att små pojkar kan också bära kläning utan att det är ONORMALT.
    sjukt men sant
    Ringa soc för att en mamma klär sitt barn i klänning? DET är SJUKT. Då ska jag ringa soc för att gannen klär sitt barn i spidermankläder när barnet egentligen vill ha prickiga kläder.
  • infragilis
    Magnus Petersson skrev 2011-07-02 18:19:10 följande:
    Då hade jag rätt, att det var mamman som ville det och inte pojken, till skillnad från det som Lilith Dark påstod. Sådana här rabiata feminazister borde fan inte få ha vårdnaden!
    Då borde inte föräldrar som vägrar sina söner rosa, klänning eller annat -- eller tvingar på sina döttrar det samma -- få ha vårdnaden heller.
  • Alicia

Har inte läst tråden men vad är problemet? Mamman sätter på sin son en klänning, jaha? Ringa soc för en sådan sak känns väldigt extremt måste jag säga. Och att dom startar en utredning låter inte alls vettigt. Så himla onödigt!
    Vad spelar det för roll vad man sätter på sina barn för kläder, huvudsaken är väl att dom har kläder på sig!
    så himla trångsynt samhälle vi lever i!

• FannyGioia

Passa på att skicka hit soc i samma veva. Min son kommer också att bära klänning när han har lärt sig att gå.

• Magnus Petersson
    Alicia skrev 2011-07-05 12:14:13 följande:
    Har inte läst tråden men vad är problemet? Mamman sätter på sin son en klänning, jaha? Ringa soc för en sådan sak känns väldigt extremt måste jag säga. Och att dom startar en utredning låter inte alls vettigt. Så himla onödigt!
    Vad spelar det för roll vad man sätter på sina barn för kläder, huvudsaken är väl att dom har kläder på sig!
    så himla trångsynt samhälle vi lever i!
    Klänning är ett damplagg, såvida man inte är skotte, och jag har inte fått uppfattningen att det är skottar som TS har att göra med.
  • Magnus Petersson
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-04 20:42:06 följande:
    Ringa soc för att en mamma klär sitt barn i klänning? DET är SJUKT. Då ska jag ringa soc för att gannen klär sitt barn i spidermankläder när barnet egentligen vill ha prickiga kläder.
    Spela inte dum nu, du vet nog mycket väl att en pojke i tjejkläder kommer bli retad i skolan, speciellt om han tvingas till det. Låt en pojke få ha pojkkläder om han vill ha pojkkläder. Finns en anledning att det finns olika avdelningar för tjej och killkläder i affären, ja det finns tillochmed separata affärer avsedda för separata kön, män och kvinnor är 2 olika kön, inse fakta. Till exempel byxor för pojkar och flickor är sydda på 2 olika sätt, varför tror du att dom är det? För att diskriminera? Nej det är för att pojkar och flickor har helt olika kroppsformar och helt olika sätt att tänka(och nu menar jag för fan inte några enstaka individer som vill vara det motsatta könet, jag talar givetvis om majortieten), något som rabiata feminazister inte verkar förstå.
  • ETSS

Det är naturligt för små pojkar i en viss ålder att vilja ha klänningar. Likadant för flickor och pojkkläder. Efter denna korta period av "experimenterande" brukar det gå över. Låt tiden ha sin gång och tro aldrig att det går att sudda ut könen från barn och vuxna. Det är inte naturligt, inte heller önskvärt.
    Även om Genus"medvetna" önskar annorlunda kvarstår faktum att vi har olika utrustning så att säga. Ingen politisk/social/feministisk propaganda kan förändra det, det är tidsslöseri att försöka förändra det som inte går att förändra, yes?

• Daeminimon
    ETSS skrev 2011-07-08 06:28:46 följande:
    Det är naturligt för små pojkar i en viss ålder att vilja ha klänningar. Likadant för flickor och pojkkläder. Efter denna korta period av "experimenterande" brukar det gå över. Låt tiden ha sin gång och tro aldrig att det går att sudda ut könen från barn och vuxna. Det är inte naturligt, inte heller önskvärt.
    Även om Genus"medvetna" önskar annorlunda kvarstår faktum att vi har olika utrustning så att säga. Ingen politisk/social/feministisk propaganda kan förändra det, det är tidsslöseri att försöka förändra det som inte går att förändra, yes?
    Fast är man genusmedveten försöker man ju inte sudda ut könen, men det vet du säkert redan?
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 09:10:33 följande:
    Fast är man genusmedveten försöker man ju inte sudda ut könen, men det vet du säkert redan?
    Genus består av hårklyverier. "Man vill inte sudda ut könen, bara dess benämningar". Vad blir resultatet? Förhoppningsvis bara en fotnot i en historiebok om trettio år.
Svar på tråden Klär pojken i kläning