Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-09 08:49:47 följande:
    Och pervers? Hade du inget bättre skällsord att komma med?
    Jag är starkt emot familjer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil, eftersom sådana familjer ofta tvingar sina barn att leva samma udda, dekadenta eller avvikande livsstil, vare sig om barnen vill det eller inte. Jag ser gärna ett förbud enligt lag mot att uppfostra ett barn i en sådan familj. Detta är självklart för barnens skull eftersom jag vet hur dessa barnen kommer bemötas i bland annat skolan, jag har inget emot sjuka personer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil så länge dom håller det för sig själva dock.
  • Anonym (Lilith)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 13:04:04 följande:
    Jag är starkt emot familjer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil, eftersom sådana familjer ofta tvingar sina barn att leva samma udda, dekadenta eller avvikande livsstil, vare sig om barnen vill det eller inte. Jag ser gärna ett förbud enligt lag mot att uppfostra ett barn i en sådan familj. Detta är självklart för barnens skull eftersom jag vet hur dessa barnen kommer bemötas i bland annat skolan, jag har inget emot sjuka personer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil så länge dom håller det för sig själva dock.
    Haha! Inser du inte att dina åsikter är väldigt udda och avvikande när du drar normaliteten till sin spets? Du har ju ingen som helst aning om barnet vill bli tvingat till att leva efter det som anses "normalt". Inte funderat på att barnet kanske har en egen personlighet? Det är just tankesätt som ditt som skapar mobbing i skolan när barnet ska fållas in i ett speciellt mönster och det som anses annorlunda ska begapas och skrattas åt.
  • Rakad Apa
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    Ruttet gjort...
  • Mr p daddy

Tycker ni alla kläderna på pojkavdelningarna är mörka och trista? Min pojk passar jättebra i klara färger och jag hittar massor på hm, lindex, pop och såvidare. Och ja, det är kläder designade för pojkar!

• Mikis91
    Förbud enligt lag att "inte vara normal", haha? Om man är rädd att barnen ska bemötas på ett dåligt sätt i skolan - ta itu med mobbarna istället, deras beteende är inte okej.
  • Tygtiiger

Det hade varit bra - då hade du inte kunnat föra över dina udda, skadliga och motbjudande värderingar på några barn.

(Måste återigen förundras över varför det aldrig är någon som förfasar sig över att jag för över värderingar på min son eller använder honom som ett slagträ i könskampen när han har blå byxor på sig, bara om han har röda. Är det inte lika mycket ett statement att klä sin son i supermanbody och blå snickarbyxor? (Ja, min sjuveckors har sådana kläder. Han har också röda, blommiga, och vita, beiga, randiga, gröna och gula kläder.) Majoriteten ärvda av storebror.)  
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Magnus Petersson
    Mikis91 skrev 2011-07-09 13:39:39 följande:
    Förbud enligt lag att "inte vara normal", haha? Om man är rädd att barnen ska bemötas på ett dåligt sätt i skolan - ta itu med mobbarna istället, deras beteende är inte okej.
    Nej, förbud mot att uppfostra ett barn att bli udda. Precis som jag sa så kan man få ha en udda livsstil så länge man har den för sig själv.
  • Magnus Petersson
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-09 13:19:23 följande:
    Haha! Inser du inte att dina åsikter är väldigt udda och avvikande när du drar normaliteten till sin spets? Du har ju ingen som helst aning om barnet vill bli tvingat till att leva efter det som anses "normalt". Inte funderat på att barnet kanske har en egen personlighet? Det är just tankesätt som ditt som skapar mobbing i skolan när barnet ska fållas in i ett speciellt mönster och det som anses annorlunda ska begapas och skrattas åt.
    Man ska inte få uppfostra ett barn att bli udda, man ska vara så neutral(dvs ingen religion, helt normala kläder, normal mat osv) som möjligt till barnet själv kan ta ställning till det hela. Om man är udda så BLIR man mobbad, så är det helt enkelt, och har alltid varit, därför ska man inte få tvingas vara udda.
  • Dorian Ertymexx
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 14:18:27 följande:
    Man ska inte få uppfostra ett barn att bli udda, man ska vara så neutral(dvs ingen religion, helt normala kläder, normal mat osv) som möjligt till barnet själv kan ta ställning till det hela. Om man är udda så BLIR man mobbad, så är det helt enkelt, och har alltid varit, därför ska man inte få tvingas vara udda.

Nej, där har du direkt fel faktiskt. Man blir mobbad för att man hamnar längst ned på hackordningen, oavsett hur neutral och normal man är.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 14:20:58 följande:
    Nej, där har du direkt fel faktiskt. Man blir mobbad för att man hamnar längst ned på hackordningen, oavsett hur neutral och normal man är.
    En pojke med klänning ligger rätt bra till i riskzonen för barn som kan bli mobbade. De som mobbar barn mobbar nog hällre en pojke i en rosa klänning än en pojke i byxor, kan jag tänka mig, eller rättare sagt, jag är säker på det.
Svar på tråden Klär pojken i kläning