• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Dorian Ertymexx
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 14:24:51 följande:
    En pojke med klänning ligger rätt bra till i riskzonen för barn som kan bli mobbade. De som mobbar barn mobbar nog hällre en pojke i en rosa klänning än en pojke i byxor, kan jag tänka mig, eller rättare sagt, jag är säker på det.

Inte mer än en kille i de mest pojkiga pojkkläder du kan hitta.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 14:25:32 följande:
    Inte mer än en kille i de mest pojkiga pojkkläder du kan hitta.
    Det ska självklart inte få vara för extremt, typ en tröja det står "macho man" på, det ska precis som jag sa vara neutralt. Själv är jag för ett införande av obligatorisk skoluniform, då skulle all klädmobbing i skolan försvinna.
  • Dorian Ertymexx
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 14:27:33 följande:
    Det ska självklart inte få vara för extremt, typ en tröja det står "macho man" på, det ska precis som jag sa vara neutralt. Själv är jag för ett införande av obligatorisk skoluniform, då skulle all klädmobbing i skolan försvinna.

Barn mobbas inte för kläder, utan för att någon hamnat på botten av ranskalan. Oavsett hur denne är klädd.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-08 22:39:09 följande:
    Det du säger låter fruktansvärt uttjatat och byggt på fördomar åsikter helt utan grund...
    Det är det inte för mig men du vet kanske bättre än jag vad som är det "rätta" och det "felaktiga" sättet att tänka?
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 14:18:27 följande:
    Man ska inte få uppfostra ett barn att bli udda, man ska vara så neutral(dvs ingen religion, helt normala kläder, normal mat osv) som möjligt till barnet själv kan ta ställning till det hela. Om man är udda så BLIR man mobbad, så är det helt enkelt, och har alltid varit, därför ska man inte få tvingas vara udda.
    Och vem ska då bestämma vad som är neutralt? Fråga 100 olika människor om vad det ordet betyder och du får 100 olika svar, så vem har du mest rätt?
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • infragilis
    Lilith Dark skrev 2011-07-09 17:21:22 följande:
    Och vem ska då bestämma vad som är neutralt? Fråga 100 olika människor om vad det ordet betyder och du får 100 olika svar, så vem har du mest rätt?
    Magnus Petersson är auktoritet inom neutralitet!
  • Magnus Petersson
    Lilith Dark skrev 2011-07-09 17:21:22 följande:
    Neutralt = så som majoriteten klär sig
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 17:47:11 följande:
    Neutralt = så som majoriteten klär sig
    Även där är det ju en tolkningsfråga, då majoriteten ändå klär sig relativt varierande. Är Hello Kitty ok? Spindelmannen? Rosa? Blått? Du får gärna specifiera vad som ska räknas som neutralt.
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Daeminimon
    ETSS skrev 2011-07-09 15:48:51 följande:
    Det är det inte för mig men du vet kanske bättre än jag vad som är det "rätta" och det "felaktiga" sättet att tänka?
    Jo, för precis så sa jag.
  • ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-09 19:09:13 följande:
    Jo, för precis så sa jag.
    Ja ett är säkert även i min värld; du resonerar precis som de som brukar följa -ismer.
Svar på tråden Klär pojken i kläning