• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • FannyGioia

Personligen avskyr jag byxor. Obehagligare plagg finns inte. Men tänka sig, jag låter det inte gå ut över mitt barn.

Tro det eller ej, mitt barn är det absolut viktigaste i mitt liv. Vartenda beslut jag fattar grundar sig i att jag tror att det är det bästa för honom. Hans hälsa, välmående och lycka är prio ett - alltid. Så det är enbart komiskt, men egentligen väldigt sorgligt, att höra främlingar anklaga mig för att använda honom som en bricka i ett politiskt spel. Ni kan ju inte älska era barn i närheten av så mycket som jag älskar mitt om ni tror att en ideologi någonsin skulle gå före barnets bästa.

• Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-10 02:20:41 följande:
    Personligen avskyr jag byxor. Obehagligare plagg finns inte. Men tänka sig, jag låter det inte gå ut över mitt barn.

Tro det eller ej, mitt barn är det absolut viktigaste i mitt liv. Vartenda beslut jag fattar grundar sig i att jag tror att det är det bästa för honom. Hans hälsa, välmående och lycka är prio ett - alltid. Så det är enbart komiskt, men egentligen väldigt sorgligt, att höra främlingar anklaga mig för att använda honom som en bricka i ett politiskt spel. Ni kan ju inte älska era barn i närheten av så mycket som jag älskar mitt om ni tror att en ideologi någonsin skulle gå före barnets bästa.
    Vad tänker du göra om han vill ha byxor då?
  • Magnus Petersson
    Winky skrev 2011-07-10 01:17:47 följande:
    Varför ska man ens bry sig om vad andra människor klär sig i?
    Vi bryr oss om vad människor KLÄR ANDRA MÄNNISKOR I, inte vad folk klär sig i själv
  • Mammorna

men gud.....

med alla krig, pedofiler, krockar, olyckor och elände som finns.......

Känns detta som ett verkligt problem??

• Magnus Petersson
    FannyGioia skrev 2011-07-09 23:47:02 följande:
    Good one.

Du skulle nog bli förvånad över hur otroligt mainstream vår "avvikande livsstil" är.  
    Jag har aldrig i hela mitt liv(jag är 20 år gammal) sett en man eller pojke i klänning eller andra kvinnorkläder förutom en gång och det var på skämt när jag och några vänner spelade in en rolig video, men, jag har ju inte växt upp i någon jävla bögliberal fjollstad som Stockholm eller Göteborg. Kan bara bekräfta att jag aldrig sett en man i klänning där jag bor, vet inte om det är så i Stockholm och Göteborg men jag har föreställningen att det är det.
  • Nenne666

Ok, jag skulle inte klä mina grabbar i klänning...det är inget dom hade gått med på här kan jag ju säga och min dotter, jo hon går å klänningSkrattande Njae..jag hade inte kommit på tanken själv att göra på nåt annat sätt heller...

Nä, men är detta verkligen ett proplem? Ar det inte lite så att det är morsor till rätt små barn som håller på med detta med att deras pojkar ska ha klänning?

Äsch...jag har aldrig sett det själv inom barnomsorgen där vi bor.

• ETSS
    Daeminimon skrev 2011-07-09 21:06:33 följande:
    Alltså.... Va?!
    Var jag oklar på något vis.
  • ETSS
    Mammorna skrev 2011-07-10 04:07:26 följande:
    men gud.....

med alla krig, pedofiler, krockar, olyckor och elände som finns.......

Känns detta som ett verkligt problem??

• Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-10 00:29:04 följande:
    nyfiken på varför han inte kan få ha en hello kitty tröja om han ändå kan ha klänning??? 
    ingen av mina barn får ha på sig poliströja, hallo kitty- eller supermankläder. Det kan ju ändra sig om de absolut vill, men i nuläget nej. Sådana kläder är så fula.
    Magnus Petersson skrev 2011-07-10 01:01:48 följande:
    Men en supergirl-tröja hade varit helt okej va?
    Nej det hade absolut inte varit okej. Tycker inte att barn ska gå omkring med texter och budskap. Tröjor med exempelvis texten gullunge är bara så hemska.
  • Norlin

Den enda klänning/kjol jag kan tänka mig på en kille är, en kilt... Annars... NEJ!

Svar på tråden Klär pojken i kläning