• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Dorian Ertymexx
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 17:47:11 följande:
    Neutralt = så som majoriteten klär sig

Majoriteten klär sig väldigt olika, vet du.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lilith Dark skrev 2011-07-09 17:59:35 följande:
    Även där är det ju en tolkningsfråga, då majoriteten ändå klär sig relativt varierande. Är Hello Kitty ok? Spindelmannen? Rosa? Blått? Du får gärna specifiera vad som ska räknas som neutralt.

Alla ska klä sig i en blårosarutig Hello Spindelmannen-dräkt? :P
  • Daeminimon
    ETSS skrev 2011-07-09 19:23:35 följande:
    Ja ett är säkert även i min värld; du resonerar precis som de som brukar följa -ismer.
    Alltså.... Va?!
  • Dorian Ertymexx
    Daeminimon skrev 2011-07-09 21:06:33 följande:
    Alltså.... Va?!

Årets modegrej. "Alla som inte håller med mig är fanatiker!" Vad det betyder i sig är ju rätt intressant, eller hur? ;)
  • Anonym (A)

håller faktiskt med TS, blir så trött på allt könsneutralt skitsnack! dock inte sagt att pojkar inte skall leka med dockar och flickor inte ska leka med bilar, självklart ska barnen få leka med vad de vill, men att klä på en pojke klänning kan jag verkligen inte se något positivt med. 

• Dorian Ertymexx
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 22:07:14 följande:
    håller faktiskt med TS, blir så trött på allt könsneutralt skitsnack! dock inte sagt att pojkar inte skall leka med dockar och flickor inte ska leka med bilar, självklart ska barnen få leka med vad de vill, men att klä på en pojke klänning kan jag verkligen inte se något positivt med. 

Kan du se något positivt med att klä på en pojke en tröja då? Eller en flicka en klänning, för den delen?
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 22:07:14 följande:
    Min son är jättefin i klänning!  Jag ser inget negativt med att han är fin när han bär klänning. Mina döttrar är också jättefina i klänning, ser inget negativt med det heller.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lilith) skrev 2011-07-09 22:13:22 följande:
    Min son är jättefin i klänning!  Jag ser inget negativt med att han är fin när han bär klänning. Mina döttrar är också jättefina i klänning, ser inget negativt med det heller.
    men hade inte din pojke varit lika fin i en tröja? 
  • Anonym (A)
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:10:07 följande:
    Kan du se något positivt med att klä på en pojke en tröja då? Eller en flicka en klänning, för den delen?
    ja barnen bör väl inte gå runt nakna ute på stan kanske, som exempel
  • Anonym (Lilith)
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 22:57:06 följande:
    men hade inte din pojke varit lika fin i en tröja? 
    Självklart är han lika fin i tröja! Men det var väl pojkar i klänning det diskuterades, inte pojkar i tröja?
Svar på tråden Klär pojken i kläning