Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym (A)

men när det finns ett sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin pojke i klänning? min åsikt är att de som klär sina pojkar i klänning är för att väcka uppmärksamhet och irritation.  är väl en sak om dom leker hemma och vill klä ut sej t.ex. det ser jag inget fel i, men hade aldrig låtit min son gå ut i klänning. 

• Magnus Petersson
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 20:08:40 följande:
    Majoriteten klär sig väldigt olika, vet du.
    majoriteten av pojkarna klär sig i pojkkläder, majoriteten av flickorna klär sig i flickkläder, om du vill veta vad som är pojkkläder och flickkläder så kan du titta vilka kläder de har på pojkavdelningen och vilka kläder de har på flickavdelningen.
  • Anonym (A)
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 23:19:57 följande:
    majoriteten av pojkarna klär sig i pojkkläder, majoriteten av flickorna klär sig i flickkläder, om du vill veta vad som är pojkkläder och flickkläder så kan du titta vilka kläder de har på pojkavdelningen och vilka kläder de har på flickavdelningen.
  • Ruggugglan

Alltså, jag har inte läst hela tråden. Men soc.utredning för att bruden klär sin son i klänning?

• Daeminimon
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 23:02:04 följande:
    men när det finns ett sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin pojke i klänning? min åsikt är att de som klär sina pojkar i klänning är för att väcka uppmärksamhet och irritation.  är väl en sak om dom leker hemma och vill klä ut sej t.ex. det ser jag inget fel i, men hade aldrig låtit min son gå ut i klänning. 
    Men när det finns sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin flicka i klänning?
  • FannyGioia
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 23:19:57 följande:
    Så det är butikerna som ska bestämma vilka kläder som är passande för mitt barn? Nej tack.
  • FannyGioia
    Anonym (A) skrev 2011-07-09 23:02:04 följande:
    För att det är fint? Bekvämt? För att barnet vill? Det finns ju tusen skäl.
  • FannyGioia
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 13:04:04 följande:
    Jag är starkt emot familjer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil, eftersom sådana familjer ofta tvingar sina barn att leva samma udda, dekadenta eller avvikande livsstil, vare sig om barnen vill det eller inte. Jag ser gärna ett förbud enligt lag mot att uppfostra ett barn i en sådan familj. Detta är självklart för barnens skull eftersom jag vet hur dessa barnen kommer bemötas i bland annat skolan, jag har inget emot sjuka personer som lever en udda, dekadent eller avvikande livsstil så länge dom håller det för sig själva dock.
    Good one.

Du skulle nog bli förvånad över hur otroligt mainstream vår "avvikande livsstil" är.  
  • Anonym (A)
    Daeminimon skrev 2011-07-09 23:40:43 följande:
    Men när det finns sånt enormt utbud av barnkläder, varför måste man då klä sin flicka i klänning?
    jag har inte sagt att man måste klä sin flicka i klänning, men varför måste man klä sin son i ett så utpräglat flickplagg?
  • butterflower

Bara läst TS, så jag kan ha missat lite=)

Av vilken anlending klär man sin pojk i tjejkläder???
    Har du frågat din vän TS ? 

Svar på tråden Klär pojken i kläning