Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Art Vandelay

För ca hundra år sen hade småpojkar klänning, en trend som är på väg tillbaka kanske?

• 071001

Tvingar hon på honom glitter och klänningar? Isåfall tycker jag också synd om honom. Väljer han själv är det en sak, men inte om det gör honom ledsen.

• Anonym

säkert... nu är jag nära att kalla dig t _ _ _ _ . 
    Om du tror att folk som snacka könsneutralt drar på glittter och rosa är du ute och cyklar.....

Inte så vanligt att den sortens feminister drar fram prinsessgrejjer eftersom de inte vill STÖDJA könsrollerna....

Suck.  

• JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:37:42 följande:
    men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
    Don't mess with my integrity!
  • Anonym (Anna)

hon uppmuntrar han att leka med dockor och ha tjej kläder på sig

• Raskask
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:37:42 följande:
    men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist
    Då är det helt hopplöst för dig att säga något. En människa som dagligen lyckas klä på en treåring i något han inte gillar är en övermänniska med en oerhörd viljestyrka. Du har inte en chans, och hade inte haft en chans även om det hade varit din sak att bekymra dig över överhuvudtaget.
  • Cecese

Äh, spela roll. Kanske pojken vill ha klänning. Mina pojkar har ofta "flickkläder" för att dom tycker det är fint. Sonen på 4 år älskar rött, rosa, lila och andra fina färger som storasyrrorna använder och då har det blivit att lillebror också får ha det. Vill dom ha klänning/kjol får dom ha det också.

• Anonym
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
  • 071001

Kimpossible, tror jag visst att det går, att tvinga på ett barn kläder.

• JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:41:17 följande:
    hon uppmuntrar han att leka med dockor och ha tjej kläder på sig
    Vad är fel med att leka med dockor, menar du? Det är bra för alla barn, eftersom man tränar på den empatiska förmågan. Vilket även små pojkar behöver göra.

Hm, provokationstråd, eh? Obestämd
    Don't mess with my integrity!
Svar på tråden Klär pojken i kläning