• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Mariohn
    Anonym skrev 2011-04-28 12:15:46 följande:
    låter ju lite som att hon hellre ville ha en dotter och nu "låtsas" att det är det hon har. på samma sätt som vissa män vill ha söner och uppfostrar sina döttrar åt det "manhaftigare" hållet i någon sorts förnekelse av att det faktiskt är en flicka de fått.

lite småcreepy..
    Vilket är det "manhaftiga" sätt man kan lära ett barn att ha? :´)
  • Halvester M
    Kimpossible skrev 2011-04-28 12:09:53 följande:
    Sweet lord, ta av dig foliehatten! Det blir radioskugga över hela Sverige annars!
    En folie hatt kommer kanppast ge radioskugga, och Jens försöker bara hjälpa till, så sluta vara löjlig.
  • Anonym (apan)
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
    Min trreåring vägrar ha på sig något som helst som man kan relatera till apor....
  • Anonym (apan)
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:48:50 följande:

känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

Pinsamt.

Som det skrivits tidigare hade pojkar i Sverige kolt för hundra år sedan, dvs klänning. Var de mindre pojkar för det? Och hur kommer det sig att bara flickor ska leka med dockor? Vad är det för tjejigt med att utveckla sin "ta hand om"- förmåga? Pojkar ska väl bli pappor de med, det är nog så viktigt för dem att leka med dockor.
  • Halvester M
    Kimpossible skrev 2011-04-28 12:24:59 följande:
    Det var ett nytt sätt att tolka "hjälpa till".
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:20:10 följande:
    Jag funderar på att anmäla dig till polisen för trakasseri. Varför får du ens för dig att sänka mitt självförtroende metervis på en sådan fin dag som den här? Du är verkligen en sann glädjedödare. Samt att du driftar iväg från ämnet. Håll dig till ämnet.
    Han försöker bidra till tråden och berättar om studier. Det kallar jag att hjälpa till.
  • JuliaåRonjasmammis
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:29:25 följande:
    Massiva grammatiska fel i din andra mening. Detta gör att jag inte kan ta dig seriöst, utan väljer hellre att gå och hämta mitt kaffe. Du ifrågasatte för övrigt inte min teori, du kränkte mig.
    Mycket möjligt att det var grammamtiska fel, det händer den bästa ibland. Ja, kaffe är gott. Det dricker jag också. Glad

Nej, jag "kränkte" dig inte, lär dig ordets betydelse innan du använder det.

Men nu är vi way OT, sorry Ts.
    Don't mess with my integrity!
  • Anonym

Tänk att Jens Hellgren har knäckt frågan varför folk blir ts och homo.. Helt otroligt! Doktorshatt på.

• Stormflicka
    Anonym skrev 2011-04-28 12:34:12 följande:
    Tänk att Jens Hellgren har knäckt frågan varför folk blir ts och homo.. Helt otroligt! Doktorshatt på.
    Ja.. det är ju hemskt att göra små barn till drag queens! Drag queens är ju djävulens påfund! Hahahhaha.
  • Anonym (apan)
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:07:10 följande:
    Du måste säga till henne på skarpen. Jag personligen hade smällt till henne på truten. Hur hon behandlar sin son är egentligen sin ensak, men faktum är att hon uppfostrar honom som en drag queen. Det är helt enkelt inte OK. Tänk på Chrissy som blev misshandlad på McDonald's i Baltimore här om dagen. Hon vill väl inte att hennes son ska sluta upp likadan?

En ukrainsk studie har visat att män, vilka som barn kläddes i färger som rosa och i plagg som klänningar och kjolar, oftast växer upp med extrema betingade reflexer samt neuroser. Det bildas psykologiska faktorer som ofta bidrar till antingen självmordstankar, trans/homosexualitet eller femininitet hos män. En pojke ska uppfostras i mån att förberedas inför att en dag växa upp och bli en man! Jag tycker personligen det är helt förvrängt att klä en pojke i rosa klänningar.

Det finns också lettiska studier som visat att rosa endast bör bäras av kvinnor då rosa hos män oftast slutar i fysiska skador på grund av alla normer i vårt samhälle. De gamla könsrollerna bör fortfarande respekteras. Säg åt till väninna på skarpen att skärpa till sig ordentligt.

Studierna:
    "Мальчик и, которые носят розовые одежды, создают себе психоло& #1075;ически 1077; проблем& #1099; в будущем" (UKR:2007)
    "Sārts nozīmē homoseksuālismu" (LSU:2005)
    Dagens asgarv!
  • luna1

Om hon är sån kommer hon inte bry sig om vad du tycker, TS! 

Svar på tråden Klär pojken i kläning