• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Hypnotica
    Art Vandelay skrev 2011-04-28 11:39:31 följande:
    För ca hundra år sen hade småpojkar klänning, en trend som är på väg tillbaka kanske?
    Varför inte? Kolten är ett praktiskt unisexplagg som borde komma tillbaka.
  • Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:54:27 följande:
    Nej, jag undrar bara om du har något att tillägga till det som har efterfrågats i trådstarten.

Tycker du att den treåriga pojkens mamma bör få fortsätta klä honom i klänning eller inte?
    Motivera gärna ditt svar lite också så vi kan förstå varför du har den åsikt du har i frågan.

En rosa mössa är ju ett ganska bra komplement till en svart kaftan annars om vi ska snacka styling.
    Ett tillbehör eller större smycke i en synlig färg brukar vara rekommenderat av de flesta stylister för folk som gärna klär sig i svart så du verkar ha koll på den biten.
    Just därför tänkte jag att du kanske kunde ge oss lite insikt i klännings-frågan som vi andra med vår mer 'vardagliga klädstil' inte kan komma fram till.
    Jag tycker inte att ett en liten kille ska ha klänning. När han blir äldre så får han ha på sig en jort kjol om han vill, jag bryr mig inte. Men det är allmänt kännt att barn är elaka och det finns en risk att han blir mobbad om han har klänning.

Om han vill ha klännings liknande kläder, så rekomenderar jag ju en fin rock eller dylikt, han kan ha lite större byxor, eller kanske till och med en kilt om man hittar någon med ett trevligt mönster.
  • Anonym (Håller med TS)

Jag håller med dig TS!

Vill pojken ha vissa kläder och mamman tvingar honom till klänning då tycker jag det är fel.
    Hade däremot pojken själv velat ha klänning så tycker jag det är helt ok!!

I detta fallet verkar mamman väldigt principfast och det kan ju såra pojken längre fram....mobbing börjar väääldigt tisigt nuförtiden.

• TheCoopers
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 14:01:39 följande:
    Fruktansvärt dålig lettiska. Jag antar att du har använt dig av ett översättningsprogram. En förolämpning gentemot de som talar språket. Dock har du rätt. Vi bör prata svenska i fortsättningen.
    Nähä hur kan du tro det ? Jag pratar ju alla språk i världen .

Men ja varför inte ... det är ju ett svenskt forum ...

Sino podemos hablar en español y alli te puedo preguntar porque eres tan mentiroso ? Si has escrito libros .. pues muestralo !

Tada !
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym

Antagligen vill pojken ha på sig klänning för han tycker de är fint? Har han systrar som klär sig i klänning? Min bror ville ha kjol på sig när han var liten för han ville vara lika fin som ja och min syster. För vi dansa och snurrade då retades ja me min bror och sa att han var inte lika fin när han dansa för han hade ju inte kjol :) Han fick ha kjol på sig men bara inne. Men han kom till insikt själv sen och ville inte ha på sig de. :) Min sambos son vill ha allt i rosa och så.. :)

• TheCoopers

Oj men han behövde väl inte avregistrera sig för det den lille mannen ?

I'm the me I choose to be ...
  • Halvester M
    FamiljenCooper skrev 2011-04-28 14:09:55 följande:
    Aha !
    Otvechaj.
  • s87a

Hemskt? Nej det är väl inget hemskt i en pojke i klänning, så länge pojken inte tycker illa om det.
    Fult däremot kan ajg hålla med dig om att det är.

• Anonym (Håller med TS)
    Anonym skrev 2011-04-28 14:06:29 följande:
    Antagligen vill pojken ha på sig klänning för han tycker de är fint? Har han systrar som klär sig i klänning? Min bror ville ha kjol på sig när han var liten för han ville vara lika fin som ja och min syster. För vi dansa och snurrade då retades ja me min bror och sa att han var inte lika fin när han dansa för han hade ju inte kjol :) Han fick ha kjol på sig men bara inne. Men han kom till insikt själv sen och ville inte ha på sig de. :) Min sambos son vill ha allt i rosa och så.. :)
    I TS inlägg #7 skriver hon att pojken vill ha häftiga kläder men att mamman sätter på honom glittriga klänningar istället. Det är ju inte speciellt sjysst.
Svar på tråden Klär pojken i kläning