• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Fiyali

Det är väl smidigt med klänning? Bara lyfta på kjolen och luftigt och kitet?
    Jag hade kunnat hjälpa dig att komma på 100 sätt att säga din mening snyggt till din vän, men jag förstår inte riktigt varför du ska säga den?
    Jag personligen hade inte brytt mig ett dugg om vad mina vänner tyckte gällande mitt val av kläder till mina barn. Jag hade nog snarare tyckt att det var fräckt och tänkt "skaffa egna så får du göra som du vill med de". . .

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:48:50 följande:

känns bara löjligt, varför kan inte flickor få vara flickor och pojkar vara pojkar?

• Anonym (läggav)

Jag börjar bli så in i h-vetet less på detta! Pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor!! Det här med att allt ska vara så förbannat neutralt är så jäkla löjligt och fyller ingen funktion! Precis som på hippie-tiden med att leva "tillsammans" och annan skit. PRECIS så har det blivit med det här. Jag kan nästan lova er att era barn kommer klä sina döttrar så jäkla tjejigt dom bara kan!! Och likadant med sönerna!! GAAAHHH!!!

Och en till grej, jag som kvinna attraheras av män som ser ut som MÄN!!

• Anonym (lägg av själv)
    Anonym (läggav) skrev 2011-04-28 15:13:59 följande:
    Jag börjar bli så in i h-vetet less på detta! Pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor!! Det här med att allt ska vara så förbannat neutralt är så jäkla löjligt och fyller ingen funktion! Precis som på hippie-tiden med att leva "tillsammans" och annan skit. PRECIS så har det blivit med det här. Jag kan nästan lova er att era barn kommer klä sina döttrar så jäkla tjejigt dom bara kan!! Och likadant med sönerna!! GAAAHHH!!!

Ta och läs på lite så kanske du också fattar en vacker dag.
  • Anonym (Håller med.)

Har bara läst TS. Inget jag tycker är hemskt, men elakt, knäppt, förnedrande t.ex. Förjäkligt fult också.
    Killar ska inte bära tjejklänningar. Och pojkbarn ska inte bära klänning, kjol, bh, trosor, smink heller. Kom ihåg nu att jag inte blandar in en specifik färg. En kille kan t.ex bära en rosa tröja, en färg är trots allt inte "gjord" för något kön, det är bara en färg, även om jag personligen inte tycker att barbierosa passar pojkbarn. Men vi alla tycker olika.  

• Anonym

Word
  • Anonym (Håller med.)

Instämmer här också  
  • Anonym (Vuxen och mogen)

Sluta och va så jävla omogna!!! Ja blir så trött på detta!? Låt pojken få ha vad han vill DET ÄR JU NI SOM HAR PROBLEM INTE BARNEN! Barn har alltid och kommer alltid att mobbas det spelar ingen roll om alla har skoluniform! Det är ju NI föräldrar som måste ändra erat TÄNK!

OCH EN LITEN REMINDER vet ni vad?? Det är år 2011 inte 1803.. man kan ju TYCKA att det ska gå framåt lite lite lite grann i tänket i vare fall..

• sextiotalist
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:40:29 följande:
    Tillåt mig tvivla. En treåring har inte på sig något hen inte vill! 
    När mitt barn var tre år så valde han kläder själv, visste precis vad han ville ha
Svar på tråden Klär pojken i kläning