• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym
    Mariohn skrev 2011-04-28 12:18:32 följande:
    Vilket är det "manhaftiga" sätt man kan lära ett barn att ha? :´)
    haha, tja. visste inte riktigt vad för ord jag skulle använda :P min pappa ville ha en son, och fick mig istället. jag var inte jätteintresserad av sport, bilar, vara ute och fiska, hänga med på jakt osv men som jag blev medsläpad. jag ville vara hemma och leka med barbies men ändå var jag tvungen att hänga med på hockeymatch efter hockeymatch och låtsasheja på hans lag jag inte brydde mig ett skit om. han klädde mig aldrig i sk "tjejkläder" och min mamma fick kämpa för att jag skulle få ha klänning någon gång när vi gick bort. han hade istället köpt finbyxor och skjorna med liten väst åt mig som han tyckte var såå mkt bättre. jag var kortklippt lääänge innan mamma lyckades tvinga igenom beslutet att jag skulle få välja frisyr själv (och då började jag spara mitt hår. tänker aldrig mer klippa mig kort ever!

nu tog jag väl inte direkt skada av det förutom en massa tråkiga timmar där han försökte få mig intresserad av hästkrafter i en bil istället för my little ponys. men nu fattar jag ju helt klart att han inte ville acceptera att jag var flicka och råkade ha rätt så flickiga intressen om man nu ska säga så. han försökte hela tiden med "men gumman, skulle inte fotboll/hockey /karate vara sååå mkt roligare än den där baletten/ridningen/teatern du går på?" fast jag redan testat fotboll o hockey och hatat det av hela mitt hjärta.

på samma sätt kan jag mkt väl tänka mig att mammor som velat ha döttrar göra likadant med sina sönder fast åt andra hållet.
  • NadiaMi
    Jens Hellgren skrev 2011-04-28 12:38:10 följande:
    Andra pojkar som blir nedslagna får stryk beroende på den ständiga kampen män emellan som handlar om erkännandet av den slutgiltiga "alfahanen". Det låter extremt löjligt, men bara detta är ett av våra kvarstående primitiva beteenden som vi inte kan förklara. "Djuriska" kan man kalla dem. Det finns studier om det men naturligtvis så har jag glömt namnet på dem nu. Har det på tungan men kan inte hosta upp det. Tyvärr!

Jag har läst den för övrigt, mycket bra läsning.
    There can be only one!
    Och den siste alfahanen i världen vinner vad? Ett harem och en inavlad framtid eftersom bara han kommer att bli far till alla barnen?

Problemet ligger inte hos dem som blir slagna utan hos dem som slår.
    Att få träna lite empati och acceptans av det som är 'utanför ramarna' redan från barnsben hjälper de flesta att växa upp till mer sympatiska och förstående medmänniskor och det är snarare fler sådana som behövs istället för 'typiska manliga stereotyper som får lära sig att slagsmål är lösningen om någon annan inte är som de borde vara eller helt enkelt inte är starka nog'.

Det kallas evolution.
    Samhällsklimatet och livsstilarna förändras och det vi har i oss "sedan urminnes tider" får en allt mindre betydelse i det samhälle människan har byggt upp under de senaste årtusendena.
  • Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:25:18 följande:
    There can be only one!
    Och den siste alfahanen i världen vinner vad? Ett harem och en inavlad framtid eftersom bara han kommer att bli far till alla barnen?

Problemet ligger inte hos dem som blir slagna utan hos dem som slår.
    Att få träna lite empati och acceptans av det som är 'utanför ramarna' redan från barnsben hjälper de flesta att växa upp till mer sympatiska och förstående medmänniskor och det är snarare fler sådana som behövs istället för 'typiska manliga stereotyper som får lära sig att slagsmål är lösningen om någon annan inte är som de borde vara eller helt enkelt inte är starka nog'.

Det kallas evolution.
    Samhällsklimatet och livsstilarna förändras och det vi har i oss "sedan urminnes tider" får en allt mindre betydelse i det samhälle människan har byggt upp under de senaste årtusendena.
    Samhället vi har nu är en cancer i evolutionen och borde tas bort snarast.
  • EramthgiN

Ni är för lätt kränkta och ja jag tycker det är fruktansvärt roligt, särskilt den delen som innehöll foliehatten och radioskuggan. Då skrattade jag högt

• NadiaMi
    Halvester M skrev 2011-04-28 13:27:41 följande:
    Samhället vi har nu är en cancer i evolutionen och borde tas bort snarast.
    Intressant...
    Speciellt med tanke på bilden du har till ditt nick.

Tråden handlar om huruvida en pojke bör kläs i klänningar eller inte och att få motargument för det från en vuxen man som presenterar sig med en bild från en kultur där vuxna män går runt i kaftaner (långa löst sittande plagg enklast jämförda med just klänningar) gör det hela lite extra spännande.

Så, tycker du att pojken det står om i trådstarten bör få ha klänning på sig eller inte?
  • Enensammamma

WOW vilken bra mamma. Henne vill jag träffa

• Halvester M
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:40:21 följande:
    Intressant...
    Speciellt med tanke på bilden du har till ditt nick.

Tråden handlar om huruvida en pojke bör kläs i klänningar eller inte och att få motargument för det från en vuxen man som presenterar sig med en bild från en kultur där vuxna män går runt i kaftaner (långa löst sittande plagg enklast jämförda med just klänningar) gör det hela lite extra spännande.

Så, tycker du att pojken det står om i trådstarten bör få ha klänning på sig eller inte?
    Du får gärna förklara dig lite mer. Har du något emot att jag har en rosa mössa eller?
  • Jens Hellgren
    EramthgiN skrev 2011-04-28 13:40:06 följande:
    Ni är för lätt kränkta och ja jag tycker det är fruktansvärt roligt, särskilt den delen som innehöll foliehatten och radioskuggan. Då skrattade jag högt
    Ingen bryr sig. Sluta drifta iväg från ämnet min herre. Det handlar om homosexuella män som klär sig i rosa. Antingen bidrar du till diskussionen eller så kan du skratta för dig själv utan att informera andra om det.
  • TheCoopers
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.
    hahaha vad är det du ska säga till henne tänkte du ?
    I'm the me I choose to be ...
  • Jens Hellgren
    NadiaMi skrev 2011-04-28 13:42:03 följande:
    Det var en skämtsam populärkulturell referens till Highlander och inget annat.
    Du kanske skulle bänka dig i TV-soffan lite mer istället för att gräva ner dig i dedär studierna?
    Jag tror inte jag skulle lära mig så mycket av att se Christopher Lambert spela en tusenårig gammal kille som slåss. Studier lär jag mig dock av. Jag siktar på att höja mitt IQ till 130 i sommar.
Svar på tråden Klär pojken i kläning