Mariohn skrev 2011-04-28 12:18:32 följande:
Vilket är det "manhaftiga" sätt man kan lära ett barn att ha? :´)
haha, tja. visste inte riktigt vad för ord jag skulle använda :P min pappa ville ha en son, och fick mig istället. jag var inte jätteintresserad av sport, bilar, vara ute och fiska, hänga med på jakt osv men som jag blev medsläpad. jag ville vara hemma och leka med barbies men ändå var jag tvungen att hänga med på hockeymatch efter hockeymatch och låtsasheja på hans lag jag inte brydde mig ett skit om. han klädde mig aldrig i sk "tjejkläder" och min mamma fick kämpa för att jag skulle få ha klänning någon gång när vi gick bort. han hade istället köpt finbyxor och skjorna med liten väst åt mig som han tyckte var såå mkt bättre. jag var kortklippt lääänge innan mamma lyckades tvinga igenom beslutet att jag skulle få välja frisyr själv (och då började jag spara mitt hår. tänker aldrig mer klippa mig kort ever!
nu tog jag väl inte direkt skada av det förutom en massa tråkiga timmar där han försökte få mig intresserad av hästkrafter i en bil istället för my little ponys. men nu fattar jag ju helt klart att han inte ville acceptera att jag var flicka och råkade ha rätt så flickiga intressen om man nu ska säga så. han försökte hela tiden med "men gumman, skulle inte fotboll/hockey /karate vara sååå mkt roligare än den där baletten/ridningen/teatern du går på?" fast jag redan testat fotboll o hockey och hatat det av hela mitt hjärta.
på samma sätt kan jag mkt väl tänka mig att mammor som velat ha döttrar göra likadant med sina sönder fast åt andra hållet.