• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Joual
    amanda h skrev 2011-04-29 09:26:29 följande:
    När du säger "anser du att kvinnligt är i syfte att attrahera män sexuellt" så kan jag svara nej, inte bara sexuellt, utan attrahera män överhuvudtaget.  I grund och botten tycker jag att kvinnlighet alltid grundat på det, syftet att attrahera det motsatta könet. Vad tycker du själv att kvinnligt är och alltid har varit? Big question, inte sant?
    Innebär det att lesbiska kvinnor (som inte alls strävar efter att attrahera det motsatta könet) inte är kvinnliga?
  • Taamlin
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!
    Öh, va? Soc? Det måste väl ändå ligga något helt annat bakom än bara flickkläder på en pojke om man överreagerar som du gör? Snälla snälla snälla säg att det är så, annars skäms jag å dina vägnar.
    Merry meet and blessed be!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-29 09:45:29 följande:
    Även indien har stora skillnader på hur en man ska klä sig och hur en kvinna ska klä sig! Så det så!!!!
  • Filoso Fisken

Anonym - Fast vad stör det dig och alla andra om en tonårspojke själv väljer att klä sig i klänning? Eller om ett yngre snopp-barn har klänning - egentligen? Måste man bry sig så jävligt? Eller ska jag gå runt och skratta hysteriskt åt alla som klär sina barn überstereotypiskt, peka med fingret och vråla "jääävlaaa korkade okunniga white-trash-slödder", och sen viska till mina barn: "tittta på dem där, de tror att flickor bara kan ha en färg (rosa) och pojkar bara mörka färger. Och att flickor bara kan leka med dockor och pojkar bara med actionfigurer och bilar. vilka dumskallar va - tänk vad mycket fint och roligt de missar?".

Måste man klargöra så tydligt för andra att dem inte passar in i normen? Om de inte vill göra det, så låt de slippa. De förtjänar inte glåpord, skratt och mobbning för det. Skulle jag kräka ur mig vad jagtycker om andra så skulle jag inte ha tid för något annat.
    - Hahahhaa jävla tjockis, gör du annat än äter?
    - Hahahaha blonderad, solbränd och leopard. Bimbo-bimbo-bimbo-lalalala!"
    - Hahahah vad hårig du är, halloj gorillan!"
    - Hahahah du har för trång tröja, vill du att hela världen ska se dina bristningar eller? Döhh".

and on, and on.
    Vad skojiga liv ni måste ha som ska klargöra för alla att "sådär kan inte pojkar vara - hahaha".

• infragilis
    Anonym skrev 2011-04-29 09:45:29 följande:
    Även indien har stora skillnader på hur en man ska klä sig och hur en kvinna ska klä sig! Så det så!!!!
    Ingen har sagt nåt annat, bara att det inte är skrivet i sten vad män och kvinnor, pojkar och flickor får klä sig i. Suck.
  • Filoso Fisken

Anonym - Det vet jag om. Men min poäng var att deras syn på en manlig klädsel är väldigt olik våran. Skulle en kille komma här i lång glansig klänning med broderier så skulle han bli utskrattad (tyvärr).

Det visar återigen på att hur en kille/tjej ska se ut och vara är en social konstruktion. Om den vore biologisk och "så det ska vara" då hade det sett precis likadant ut jorden runt - och även tillbaka i tiden. Om smink vore omanligt då hade det aldrig funnits en norm tillbaka i tiden där män faktiskt sminkade sig. Get it?

• Candelavern
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 09:49:16 följande:
    Anonym - Fast vad stör det dig och alla andra om en tonårspojke själv väljer att klä sig i klänning? Eller om ett yngre snopp-barn har klänning - egentligen? Måste man bry sig så jävligt? Eller ska jag gå runt och skratta hysteriskt åt alla som klär sina barn überstereotypiskt, peka med fingret och vråla "jääävlaaa korkade okunniga white-trash-slödder", och sen viska till mina barn: "tittta på dem där, de tror att flickor bara kan ha en färg (rosa) och pojkar bara mörka färger. Och att flickor bara kan leka med dockor och pojkar bara med actionfigurer och bilar. vilka dumskallar va - tänk vad mycket fint och roligt de missar?".

Måste man klargöra så tydligt för andra att dem inte passar in i normen? Om de inte vill göra det, så låt de slippa. De förtjänar inte glåpord, skratt och mobbning för det. Skulle jag kräka ur mig vad jagtycker om andra så skulle jag inte ha tid för något annat.
    - Hahahah du har för trång tröja, vill du att hela världen ska se dina bristningar eller? Döhh".

and on, and on.
    Vad skojiga liv ni måste ha som ska klargöra för alla att "sådär kan inte pojkar vara - hahaha".
    Ja, nu vet man ju vilka ungar det är som växer upp och mobbar andra barn. Det kommer ju hemifrån och med föräldrar som till och med skrattar åt barn är det inte så konstigt.
  • sophialicious
    Filoso Fisken skrev 2011-04-29 09:49:16 följande:

and on, and on.

Alla får vara som dem vill även de som vill klä sina flickor i "typiska flickkläder" och sina pojkar i "typiska pojkkläder"

Eller hur?? Eller har jag fel??!!!

• Anonym
    Candelavern skrev 2011-04-29 09:51:43 följande:
    Ja, nu vet man ju vilka ungar det är som växer upp och mobbar andra barn. Det kommer ju hemifrån och med föräldrar som till och med skrattar åt barn är det inte så konstigt.
Svar på tråden Klär pojken i kläning