Anonym (Norrköping) skrev 2011-04-29 10:57:41 följande:
Jag misstänker att soc vill besöka familjen för att ta reda på om föräldrarna kan möta barnets behov.
Att klä sin son i klänningar kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
(Och kom nu inte och påstå att man ska förbjuda sina barn att mobba, för det biter i stort sett bara på de barn som inte skulle mobba annars heller).
Skämtar du eller?
Att låta sitt barn ha glasögon kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Att låta sitt barn ha för korta, lite fransiga byxor eftersom man inte har råd att köpa nya kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Att låta sitt barn vara rödhårig kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Att låta sitt barn prata med en annorlunda dialekt/brytning kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Att låta sitt barn ha ett talfel kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Att låta sitt barn ha ett handikapp/funktionshinder kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
Get my drift?