• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • gumtree

En stilla undran. Eller kanske två...

Om man nu, som väldigt många säger sig vara, är så trött på "genustjafset" varför går man då in på sådana trådar? Om jag är kräkfärdig på nån schlagerlåt så letar jag inte fram den på Spotify och spelar den på repeat liksom...

Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? Är det en känslig sak att stå för?

• Anonym
    Raskask skrev 2011-04-29 11:36:53 följande:
    Själv föredrar jag overall när jag meckar med bilen. *tipsar*
    ska tänka på det, tack!
  • Anonym
    gumtree skrev 2011-04-29 12:30:33 följande:
    En stilla undran. Eller kanske två...

Om man nu, som väldigt många säger sig vara, är så trött på "genustjafset" varför går man då in på sådana trådar? Om jag är kräkfärdig på nån schlagerlåt så letar jag inte fram den på Spotify och spelar den på repeat liksom...

Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? Är det en känslig sak att stå för?
    Därför skriver man i en annan tråd så fastnar folk i dom åsikterna man har yttrat här och på så sätt ser rött så fort man skriver något!
  • oOOo  oOOo
    gumtree skrev 2011-04-29 12:30:33 följande:
    Och varför vågar så många "anti-genus-tjafsare" inte stå för sina åsikter utan gömmer sig bakom anonymiteten? 
    Hur oanonym är du?

Tittar man i den profil står det

"Jag är en 34-årig Göteborgare som bor ihop med min man, vår ettåriga dotter och våra två katter! "

I princip alla här inne är anonyma...
  • gumtree
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 12:34:29 följande:
    Hur oanonym är du?

Tittar man i den profil står det

"Jag är en 34-årig Göteborgare som bor ihop med min man, vår ettåriga dotter och våra två katter! "

I princip alla här inne är anonyma...
    Hur var det svar på min fråga? För övrigt vet jag mycket väl vad det står i min presentation
  • Anonym

Men jisses ts, tror du inte att soc har bättre saker för sig än att behöva ta i sånt här trams.

Om din vän väljer att klä sin son i klänning eller inte är inget du eller nån annan ska lägga sig i, det är hennes och barnets pappas val.

Pojken mår inte dåligt av det, han kanske rentav känner sig extrafin i det.
    Och varför ska man stänga in små barn i trånga normativa boxar som både nu och i förlängningen kan få dom att må skitdåligt?

Varför inte lära dom att det är ok med mångsidighet, både för dom själva och för omgivningen.

Och det är alltid, alltid den som mobbar och förtrycker som ska anpassa sig, aldrig den som blir utsatt.

Du kan lita på att det här ärendet är inget som soc kommer göra något åt, du upptar bara deras tid till ingen nytta ts.
    Tid som kunde gått till barn som faktiskt haft det svårt.

Så tragiskt trångsynt av dig.

• Finis

Men skämtar du? Ringde du till soc om detta? Du tror inte dom har fullt upp med barn som utnyttjas sexeltt och misshandlas?? Jösses människa.

• gumtree
    Anonym skrev 2011-04-29 12:33:45 följande:
    Därför skriver man i en annan tråd så fastnar folk i dom åsikterna man har yttrat här och på så sätt ser rött så fort man skriver något!
    Tack för ett svar! Det är ju barnsligt av "de andra" i så fall, måste erkänna att jag sällan stött på fenomenet själv mer än i några undantagsfall där det handlat om mycket "värre" åsikter än att man är trött på genussnacket.
  • oOOo  oOOo
    Lilysmamma skrev 2011-04-29 12:37:12 följande:
    Men skämtar du? Ringde du till soc om detta? Du tror inte dom har fullt upp med barn som utnyttjas sexeltt och misshandlas?? Jösses människa.
    Tydligen tyckte soc det var allvarligt nog att starta en utredning så det var nog inte så dumt trots allt.
  • Rikard Ukraina

Du har helt klart handlat rätt i denna situationen, TS! Man måste ju tänka på barnets bästa då modern evidentligen är psykiskt labil. Jag hade gjort samma sak i din sits. Förhoppningsvis tar de hennes barn nu så att sonen kan få en normal uppväxt någon annan stans.

Rikard

Svar på tråden Klär pojken i kläning