• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 14:59:43 följande:
    läs om, han Vill Inte
    Står ingenstans av det ts skrivit.

Men jag förstår inte varför debatten fortgår. Det här är helt klart en skämttråd. Soc skulle naturligtvis inte starta en utredning i detta.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • oOOo  oOOo
    varfördåför skrev 2011-04-29 15:00:22 följande:
    men om man tänker nutid så skulle jag säga att männen har större "anledning" att ha klänning eller kjol, om man skall tänka att det har ett rent praktiskt syfte?
    Det är nog svårt att sälja klänningar utifrån praktiska argument  Då får man ha en bra stor "anledning"
  • varfördåför
    Tommy från Alberga skrev 2011-04-29 15:03:27 följande:
    Nej då. Byxor med dragkedja är mer praktiska.
    men det måste ju bli nog så trångt ibland? men allt har ju sina för och nackdelar såklart.
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:04:36 följande:
    Det är nog svårt att sälja klänningar utifrån praktiska argument  Då får man ha en bra stor "anledning"
    Pungsvett är en (emellanåt) stor anledning.
  • varfördåför
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:04:36 följande:
    hahaha.. ja, men det är ju ett grymt manligt argument isf "jag måste ha klänning tyvärr för att... egentligen vill jag inte!" ;-P
  • Neblina

Ehm ringa socialen för en sådan här sak tycker jag verkligen är lite too much. Du vet väl inte hur pojken käner kring dessa kläder, vem är det som säger att han inte vill ha dessa kläder ibland och ibland inte.

• oOOo  oOOo
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:06:19 följande:
    Pungsvett är en (emellanåt) stor anledning.
    Kanske är det som är transornas hemliga anledning, de har egentligen pungsvettsprobelm
  • varfördåför
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:04:16 följande:
    Står ingenstans av det ts skrivit.

Men jag förstår inte varför debatten fortgår. Det här är helt klart en skämttråd. Soc skulle naturligtvis inte starta en utredning i detta.
    men det måste de väll, om ts gjort en orosanmälan så måste soc kollaupp det, eller gäller dte inte alla anmälningar?
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:08:29 följande:
    Kanske är det som är transornas hemliga anledning, de har egentligen pungsvettsprobelm
    mjaa...
    Om man ska transa i åtsittande kläder, så skjuter man upp kulorna "varifrån de kommer" och tejpar fast snoppen bakåt röven.
  • oOOo  oOOo
    varfördåför skrev 2011-04-29 15:06:26 följande:
    hahaha.. ja, men det är ju ett grymt manligt argument isf "jag måste ha klänning tyvärr för att... egentligen vill jag inte!" ;-P
    Haha, inte otroligt att det kan vända opinionen
Svar på tråden Klär pojken i kläning