• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • SunnyBunny

Oj lång tråd. Men det är ett skämt va? Du har väl inte ringt och anmält nån för soc. för den klär sin son i klänning?

• Anonym

Ha...ha....ha....ha....ha!

Som om socialen startar en utredning för att en mamma klär på sin son klänning.
    Det var det roligaste jag hört!

Hoppas du har roligt i din fruktansvärt löjliga tråd.

Och OM detta nu är sant, så hoppas jag att väninnan din anmäler dig till soc för att du INTE låter/kommer låta ditt barn vara ett barn.

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:11:34 följande:
    Nä men hon "påverkar" honom till att bli en tjej, uppmuntrar och uppmuntrar
    Hon påverkar honom att BLI en tjej?

En klänning på pojken och målade naglar och VIPS!!! Pojken är en FLICKA!! Vart tog snoppen vägen? Ramlade den av när klänningen åkte på?
  • Driftwood
    Anonym skrev 2011-04-29 16:21:43 följande:
    Hon påverkar honom att BLI en tjej?

En klänning på pojken och målade naglar och VIPS!!! Pojken är en FLICKA!! Vart tog snoppen vägen? Ramlade den av när klänningen åkte på?
    Snoppen är helt oviktig. Inom genusvetenskapen så är det inte det fysiska könet som definierar genus. Så han kan mycket väl vara en flicka, det är omöjligt att veta.
  • Jag är bara jag
    Driftwood skrev 2011-04-29 16:36:32 följande:
    Snoppen är helt oviktig. Inom genusvetenskapen så är det inte det fysiska könet som definierar genus. Så han kan mycket väl vara en flicka, det är omöjligt att veta.
    Men herregud,har man snopp så är man ju en pojke! (Undantag hermafroditer) Hur förvirrad får man bli på en skala egentligen och ändå gå runt bland folk? Och detta ska vi lära våra stackars barn som ska ta över efter oss,inte konstigt de mår dåligt! Det är genuspedagogikens fel att vissa blir så förvirrade att de inte har en aning om vad de egentligen är,lägg ner att få folk att vara sånt de inte är och låt dem vara det de är födda till. Därmed inte sagt att pojkar inte kan leka med dockor och tjejer med bilar eller ha blå tröjor,men gränsen går före att klä en pojke i klänning. Stackars barn!
  • infragilis
    Jag är bara jag skrev 2011-04-29 16:49:30 följande:
    Men herregud,har man snopp så är man ju en pojke! (Undantag hermafroditer) Hur förvirrad får man bli på en skala egentligen och ändå gå runt bland folk? Och detta ska vi lära våra stackars barn som ska ta över efter oss,inte konstigt de mår dåligt! Det är genuspedagogikens fel att vissa blir så förvirrade att de inte har en aning om vad de egentligen är,lägg ner att få folk att vara sånt de inte är och låt dem vara det de är födda till. Därmed inte sagt att pojkar inte kan leka med dockor och tjejer med bilar eller ha blå tröjor,men gränsen går före att klä en pojke i klänning. Stackars barn!
    Det finns något som heter transsexulism också. Det är en medicinsk term, inget "genusflum"
  • infragilis
    infragilis skrev 2011-04-29 16:59:13 följande:
    Det finns något som heter transsexulism också. Det är en medicinsk term, inget "genusflum"
    *transsexualism
  • Anonym

Stackars barn? Stackars barn som får lov att vara barn och inte placeras i snopp och snipp fack redan från födseln?

För mig finns det inte mycket värre än mammor som trycker ner sina nyfödda flickor i äckliga volanger, glitter, ryshpysh kladdiga klänningar som små miniprinsessor. DET tycker jag är riktigt illa!

• Ferrari72
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    En fråga bara. Om barnet växte upp och ve och fasa visade sej vara gay, skulle du anmäla det till soc då oxå?? Det låter ju helt sjukt!
  • Ferrari72

Mina småtjejer går i byxor!!! Ojoj, går det för sej elr får man en soc-anmälan på sej nu??

Svar på tråden Klär pojken i kläning