• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • trettioplus
    varfördåför skrev 2011-04-29 15:09:57 följande:
    men det måste de väll, om ts gjort en orosanmälan så måste soc kollaupp det, eller gäller dte inte alla anmälningar?
    Om jag förstått saken rätt så är det skillnad på utredning och "första samtal". Men jag kan ha fel.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • oOOo  oOOo
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:10:41 följande:
    mjaa...
    Om man ska transa i åtsittande kläder, så skjuter man upp kulorna "varifrån de kommer" och tejpar fast snoppen bakåt röven.
    Jag böjer mig för din expertis.
  • Anonym (opassande plagg)
    trettioplus :
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:37:42 följande:
    men han vill ju ha häftiga pojk kläder men hans mamma vill att han ska ha rosa glitter klänningar ist
  • varfördåför
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:11:49 följande:
    Om jag förstått saken rätt så är det skillnad på utredning och "första samtal". Men jag kan ha fel.
    det kan ju ts också ha tänker jag. att det egentligen skulle stå "Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle" kontackta föräldrarna angående detta och en ev utredning i ett senare skede! tex?!
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • sockerbecca
    amanda h skrev 2011-04-28 23:11:53 följande:
    Hon påpekade att jag skulle plugga på komvux - therefore - shes a biatch
    Inte så konstigt med tanke på hur otroligt dåligt insatt du är i historia (kanske biologi med men inte lika självklart). Och du verkar ha en tråkig syn på de som pluggar via komvux om du tar det som en förolämpning.
  • trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 15:12:59 följande:
    trettioplus :
    Jag har det starka intrycket av att detta är något som ts fått för sig. Jag tolkar det inte alls som att pojken tvingas. Det är skillnad att vilja gå på McDonalds och bli tvingad att äta på Max. Det ena behöver inte heller stå emot det andra.
  • trettioplus
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 15:12:50 följande:
    Jag böjer mig för din expertis.
    Allmänt "viktigt vetande"
    hahaha
  • Anonym (opassande plagg)
    trettioplus skrev 2011-04-29 15:18:22 följande:
    Jag har det starka intrycket av att detta är något som ts fått för sig. Jag tolkar det inte alls som att pojken tvingas. Det är skillnad att vilja gå på McDonalds och bli tvingad att äta på Max. Det ena behöver inte heller stå emot det andra.
    Ja, du får väl tolka det som det passar din åsikt bäst. jag väljer att läsa vad hon skriver.
  • sockerbecca
    HäxanSurtant skrev 2011-04-29 00:13:17 följande:
    Eller så lider du av mindervärdskomplex och vägrar erkänna att genuskunskap inte är din starka sida??
  • Lilith Dark
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 14:49:46 följande:
    Inte alls tjejjig *s*
    Nej han är inte tjejig, han är barn. Som även har spindelmannenkläder och en verktygslåda. Är han pojkig då? Så han är alltså både pojkig och flickig? Konstigt, jag som trodde att han var barn och  mänsklig.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
Svar på tråden Klär pojken i kläning