• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Tankgirrrl

Hur lite har soc att göra om de gör en utredning på ett barn vars förälder vill att barnet ska slippa placeras i fack utifrån sitt kön och få vara barn så länge som möjligt? 
    Bullshit.

Då är det ju bättre att du anmäler de som klär sina barn i ryschpysch eller kläder som det står "cool boy" på DET är värre. Och är du så begränsad att du inte kan se ett barn i klänning så titta bort då?

• Läkerol

Fy fan för dig som ringt soc!! Grr. Skaffa dig ett eget liv. Hoppas någon anmäler dig också din apa. Skönt att hon blev sur på dig. Du ska fan inte tala om för andra hur de ska sköta sina barn. Förskolan reagerar om något är fel. Min pojke har två tjej kusiner och var alltid avensjuk på deras Hello Kitty pyjamas nattlinnen. Han lånade alltid av dem när han sov över. Han ville ha ett eget nattlinne med Hello Kitty och fick det. Han fick välja själv när han ville sova i det. När han lekte med sina kusiner klädde han sig i deras kläningar, de byt lånades kläder och lekte med mammors handväskor och klackskor. När han var 3 och halvt år ville han inte mer. Så blev det Inge mer med det!! Låt barn, vara barn och utforska! Ska du anmäla dina vänner för att deras barn kommer ut ur garderoben när de blir äldre i tonåren att de är bög eller lesbiskt?? Det är så det kanske börjar för denna lilla pojke.. Jag blir så arg att jag kokar. När du ser någon slå sitt barn då kan du anmäla. Du har fan ingen aning om att soc kan ta hennes barn. Ring och säg att du överreagerat. Bete dig.

• Driftwood
    Jag är bara jag skrev 2011-04-29 16:49:30 följande:
    Men herregud,har man snopp så är man ju en pojke! (Undantag hermafroditer) Hur förvirrad får man bli på en skala egentligen och ändå gå runt bland folk? Och detta ska vi lära våra stackars barn som ska ta över efter oss,inte konstigt de mår dåligt! Det är genuspedagogikens fel att vissa blir så förvirrade att de inte har en aning om vad de egentligen är,lägg ner att få folk att vara sånt de inte är och låt dem vara det de är födda till. Därmed inte sagt att pojkar inte kan leka med dockor och tjejer med bilar eller ha blå tröjor,men gränsen går före att klä en pojke i klänning. Stackars barn!
    Nej, jag vet inte riktigt hur fördelningen är men antar att det är lika många flickor som pojkar som har snopp annars hade det funnits en fysisk koppling och då hade det inte endast varit en social konstruktion.
  • infragilis
    Driftwood skrev 2011-04-29 17:20:35 följande:
    Nej, jag vet inte riktigt hur fördelningen är men antar att det är lika många flickor som pojkar som har snopp annars hade det funnits en fysisk koppling och då hade det inte endast varit en social konstruktion.
    Ingen här har påstått att det endast är en social konstruktion. Folk påstår att könsroller, genus, är en social konstruktion.
  • varfördåför

många härpå slutet som drar en paralell mellan transvestiter och homosexuella? det är ju ganska skilda saker ändå, då blir dte en annan diskussion.

nepp... kan inte stava... sorry!
  • trettioplus
    Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 15:25:17 följande:
    Ja, du får väl tolka det som det passar din åsikt bäst. jag väljer att läsa vad hon skriver.
    Det var precis det jag gjorde och där står inget om tvång.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • infragilis
    trettioplus skrev 2011-04-29 17:27:38 följande:
    Det var precis det jag gjorde och där står inget om tvång.
    Nej, där står bara att barnet vill ha "häftiga pojk kläder" men får "rosa glitter klänningar" i stället. Inget om att barnet inte vill ha "rosa glitter klänningar".
  • Anonym
    Tankgirrrl skrev 2011-04-29 17:14:32 följande:
    Hur lite har soc att göra om de gör en utredning på ett barn vars förälder vill att barnet ska slippa placeras i fack utifrån sitt kön och få vara barn så länge som möjligt? 
    Bullshit.

Då är det ju bättre att du anmäler de som klär sina barn i ryschpysch eller kläder som det står "cool boy" på DET är värre. Och är du så begränsad att du inte kan se ett barn i klänning så titta bort då?
    AMEN!!!

Låt barn bara barn, hur svårt kan det vara?
  • Anonym (apan)
    Jomppelina skrev 2011-04-29 12:46:19 följande:
    . En genusneutral baskollektion ut på marknaden NU! TACK!! 
    Småfolk? Kameleont design? Molo? Kik kid? Villervalla? Finns hur många som helst.

På de stora kedjorna köper vi bara strumpor.... Om vi kan hitta några utan flames eller glitter på.
  • Anonym (apan)
    Jomppelina skrev 2011-04-29 13:13:01 följande:
    Sant, touche. För dem som har råd så finns pop förstås.
    Tradera? Så gör man en insats för miljön också. Vi köper begagnade märkeskläder för samma pris för nya på lindex.
Svar på tråden Klär pojken i kläning