• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym (ooo)

Stackars grabb. Det är hemskt när föräldrars övertygelser påtvingas oskyldiga barn.  ...men att anmäla är väl overkill.

• Jojile
    Anonym (ooo) skrev 2011-04-29 19:13:16 följande:
    Stackars grabb. Det är hemskt när föräldrars övertygelser påtvingas oskyldiga barn.  ...men att anmäla är väl overkill.
    Om din son bad om en klänning, hade han fått det då?
  • trollbottom
    Anonym (Norrköping) skrev 2011-04-29 10:57:41 följande:
    Jag misstänker att soc vill besöka familjen för att ta reda på om föräldrarna kan möta barnets behov.
    Att klä sin son i klänningar kan ju faktiskt ge upphov till mobbing och då tar man inte sitt föräldraansvar på allvar anser jag.
    (Och kom nu inte och påstå att man ska förbjuda sina barn att mobba, för det biter i stort sett bara på de barn som inte skulle mobba annars heller).
    Nä men förbjuda allt som ev. kan göra att de blir mobbade är bra då eller? Bort med glasögon, övervikt, undervikt, fel märken på kläder, fel hårfärg, fräknar, fel namn eller vad fan nu de som mobbar råkar komma på för tillfället. Förbjud det bara *suck*
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    Anonym skrev 2011-04-29 11:05:28 följande:
    Måste ni blanda in småbarn i erat förbaskade genus tänk? Om vi påverkar våra barn så mycket så be era män sätta på sig klänningar och så tar ni på er stor skjorta och går och meckar med bilen. Sjukt att ni tror att ni måste gå andra vägen, låt dom välja själva istället!
    Om de då gör valet själva, mannen faktiskt använder kjol och stor skjorta är bara jobbigt att ha när man mekar med bilen! Vem är det som säger att de valen inte finns?

Uppfostran är att experimentera, överföra, påverka sina barn med sina åsikter, människosyn
  • trollbottom
    Anonym (ooo) skrev 2011-04-29 19:13:16 följande:
    Ja, jag håller med. Hemskt att föräldrar tvingar in barn i snäva känsroller där mer är förbjudet än möjligt så att barnen inte kan få utvecklas och bli de individer de kunnat få möjlighet till annars.

Hur kan det vara så farligt med ett j*vla klädesplagg? Hur osäkra i era personligheter är ni egentligen om ni inte klarar av att se en pojke i en klänning?
  • Anonym (Big no no!!)
    trollbottom skrev 2011-04-29 20:17:42 följande:
    Ja, jag håller med. Hemskt att föräldrar tvingar in barn i snäva känsroller där mer är förbjudet än möjligt så att barnen inte kan få utvecklas och bli de individer de kunnat få möjlighet till annars.

Hur kan det vara så farligt med ett j*vla klädesplagg? Hur osäkra i era personligheter är ni egentligen om ni inte klarar av att se en pojke i en klänning?
    vad dillar du om, så pojkar har inte varit individer förrut för dom inte har haft klänningar på sig?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (Big no no!!) skrev 2011-04-29 20:24:27 följande:
    vad dillar du om, så pojkar har inte varit individer förrut för dom inte har haft klänningar på sig?
    Ja, det är ett ganska absurt resonemang.

I förlängningen betyder det ju också att ingen är en individ så länge vi har normer att förhålla oss till. 
  • kalkprinsessan

Du kan inte mena allvar med att du ringde soc???

Jag kan bara beklaga över hur insönad du är i ditt genusfack!! Jag låter mina pojkar leka med dockor för att jag vill erbjuda dom allt, dom ska inte placeras i ett fack för pojklekar det är faktiskt 2011 och vi vet bättre än så om genus och hur lika lika, lika olika vi alla är. Så vill du anmäla mig också så kör hårt!

cklaris.blogg.se - kalkprinsessan
  • Anonym (apan)
    kalkprinsessan skrev 2011-04-29 20:34:39 följande:
    Du kan inte mena allvar med att du ringde soc???

Jag kan bara beklaga över hur insönad du är i ditt genusfack!! Jag låter mina pojkar leka med dockor för att jag vill erbjuda dom allt, dom ska inte placeras i ett fack för pojklekar det är faktiskt 2011 och vi vet bättre än så om genus och hur lika lika, lika olika vi alla är. Så vill du anmäla mig också så kör hårt!
    Dockor med tillhörande attiraljer är ju jätteviktigt för båda könen att leka med, eftersom det inte bara är flickor som eventuellt ska bli föräldrar som vuxna....
Svar på tråden Klär pojken i kläning