• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym

hmm, tycker ju inte att det är rätt om nu inte pojken vill ha klänningar...men vill han det borde det väll vara ok, oftast iallafall.
    Koppla in soc är väll lite magstarkt för en sån sak, en annan person kanske hade varit bättre isåfall....om det nu är ett problem för pojken

• Anonym (opassande plagg)
    Lilith Dark skrev 2011-04-29 13:53:27 följande:
    Hur ändrar man småbarn genom att låta dem ha på sig en klänning? Min son älskar klänningar och dockor, rosa och allt som glittrar. Han är med när jag sminkar mig och frågar om vad de olika produkterna är, och sen leker han att han sminkar sig.
    Inte alls tjejjig *s*
  • spunge

var helt säker på att denna tråden låg i sandlådan.. men icke!

TS, bajsa lite, du verkar ha förstoppning.. det finns värre saker i världen du kan oroa dig över..jag lovar!!
    vill ungen ha klänning så får han väl ha det? det var ett fritt land vi levde i, sist jag kollade iaf!! fast om sånna som du får bestämma så får man väl inte göra ett endaste skit nåmer.. skärp dig!!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • varfördåför
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 14:41:43 följande:
    Kanske förändrades när bindor kunde produceras mer utrymmessnålt. Innan dess var det nog svårt för kvinnor att ha byxor när de hade mens. Gick nog inte att knöla ner en massa tyg i grenen samtidigt som man hade byxa, då var nog kjol enda alternativet. 

Nu finns det inget hinder för kvinnor att ha byxor och således väljer de att ha det eftersom det är mer praktiskt för vissa ändamål. Människor är ganska rationella.
    män har ju saker som gör att dte kasnke skulle kännas skönare och mer praktiskt med klänning också?!
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Tommy från Alberga
    spunge skrev 2011-04-29 14:50:32 följande:

TS, bajsa lite, du verkar ha förstoppning.. det finns värre saker i världen du kan oroa dig över..jag lovar!!
    vill ungen ha klänning så får han väl ha det? det var ett fritt land vi levde i, sist jag kollade iaf!! fast om sånna som du får bestämma så får man väl inte göra ett endaste skit nåmer.. skärp dig!!
    I vilket av TS inlägg påstås det att ungen ville ha klänning? Jag hittade nog motsatsen.
  • oOOo  oOOo
    varfördåför skrev 2011-04-29 14:55:03 följande:
    män har ju saker som gör att dte kasnke skulle kännas skönare och mer praktiskt med klänning också?!
    Verkar vara mer hanterbart än gräsruskor och allt man stoppade ditt förr innan bindor fanns
  • LillTussa
    elmadumle skrev 2011-04-29 00:53:54 följande:
    Nu har jag så gott som vuxna barn så håll de utanför det här. Kom igen när en kille går till skolan i klänning, inte så kul att bli retad. Och som sagt, barn är elaka mot varandra, ibland behövs inte mycket och varför då ge "de elaka barnen" något att retas för?
    ..och som jag sa tidigare, börjar man ge offret en skuld i det hela genom att inte klä sig rätt eller prata rätt så är man ute på väääääldigt hal is. 
    Mobbing är endast förövarnas fel, aldrig offrets!
  • Anonym (opassande plagg)
    spunge skrev 2011-04-29 14:50:32 följande:

läs om, han Vill Inte
  • varfördåför
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 14:57:56 följande:
    Verkar vara mer hanterbart än gräsruskor och allt man stoppade ditt förr innan bindor fanns
    men om man tänker nutid så skulle jag säga att männen har större "anledning" att ha klänning eller kjol, om man skall tänka att det har ett rent praktiskt syfte?
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Tommy från Alberga
    varfördåför skrev 2011-04-29 15:00:22 följande:
    men om man tänker nutid så skulle jag säga att männen har större "anledning" att ha klänning eller kjol, om man skall tänka att det har ett rent praktiskt syfte?
    Nej då. Byxor med dragkedja är mer praktiska.
Svar på tråden Klär pojken i kläning