Anonym skrev 2011-04-29 21:14:19 följande:
...som alltid blir jag lika paff över nivån på FL. Allt som känns sunt och rimligt förkastas och ifrågasätts.
Varför skulle man klä en liten grabb i klänning och göra det till något normalt? Kanske normalt i stan på söder bland XX men knappast generellt i landet . Grabben kan bli retad och varför göra honom förvirrad i hans könsidentitet? Vilka farsor gillar att ha sin son i klänning? Mest kvinnor som uttalar sig. Leggings, rosa galonbyxor och nu klänning.........inte undra på att ungarna blir förvirrade och lätt retade.
Fattar ni inte det? Vilken vuxen kvinna skulle gå på fest på låt säga jobbet utklädd till man och inte förvänta sig negativa kommentarer. men oskyldiga ungar kan man göra så med, som inte kan försvara sig särskilt väl?
???????
Alltså, vuxna människor brukar för det mesta vara så pass mogna och väluppfostrade så de inte vräker ur sig negativa kommentarer på grund av andra människors val av kläder. Och för övrigt hade jag en kvinna i frack som gäst på mitt bröllop, och det var ingen som ens höjde på ögonbrynen, och var det någon som gjorde det hade de så pass mycket etikett att de häll det för sig själva. Min lillebror hånglade däremot med kvinnan senare på natten. Fast det är klart, han har ju vuxit upp ihop med mig och säkert fått höra feministisk rappakalja i stil med att "du ska inte bry dig om vad andra säger om ditt utseende, eller din stil, det är ditt liv och du gör vad du vill med det", så han är kanske fördärvad. Ligga får han oavsett.
För övrigt håller jag med om din första kommentar: allt som känns sunt och rimligt, som att exempelvis inte lägga skulden för mobbing på den som blir mobbad, förkastas på FL. Fruktansvärt.