• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Finbus
    Anonym skrev 2011-04-29 21:14:19 följande:
    ...som alltid blir jag lika paff över nivån på FL. Allt som känns sunt och rimligt förkastas och ifrågasätts.

Varför skulle man klä en liten grabb i klänning och göra det till något normalt? Kanske normalt i stan på söder bland XX men knappast generellt i landet . Grabben kan bli retad och varför göra honom förvirrad i hans könsidentitet? Vilka farsor gillar att ha sin son i klänning? Mest kvinnor som uttalar sig. Leggings, rosa galonbyxor  och nu klänning.........inte undra på att ungarna blir förvirrade och lätt retade.

Fattar ni inte det? Vilken vuxen kvinna skulle gå på fest på låt säga jobbet utklädd till man och inte förvänta sig negativa kommentarer. men oskyldiga ungar kan man göra så med, som inte kan försvara sig särskilt väl?

??????? 
    Fler troll.

Könsidentiteten sitter inte i kläderna.

Enligt mig går det inte att se på en treåring om det är en pojke eller flicka.

Hur klär jag ut mig till man? Jag går till jobbet i jeans och utan smink.
  • infragilis
    Finbus skrev 2011-04-29 21:32:56 följande:
    Fler troll.

Du är nog lesbisk. Eller bög.
  • Anonym (Yes)
    Anonym skrev 2011-04-29 21:14:19 följande:
    ...som alltid blir jag lika paff över nivån på FL. Allt som känns sunt och rimligt förkastas och ifrågasätts.

Varför skulle man klä en liten grabb i klänning och göra det till något normalt? Kanske normalt i stan på söder bland XX men knappast generellt i landet . Grabben kan bli retad och varför göra honom förvirrad i hans könsidentitet? Vilka farsor gillar att ha sin son i klänning? Mest kvinnor som uttalar sig. Leggings, rosa galonbyxor  och nu klänning.........inte undra på att ungarna blir förvirrade och lätt retade.

Fattar ni inte det? Vilken vuxen kvinna skulle gå på fest på låt säga jobbet utklädd till man och inte förvänta sig negativa kommentarer. men oskyldiga ungar kan man göra så med, som inte kan försvara sig särskilt väl?

??????? 
    Ja tyvärr blir barn retade för att mobbarnas föräldrar har präntat in i barns hjärnor att rosa=flickfärg, glasögon och fräknar =fult, tjock=lat och okunnig osv. Ingen 3 åring vaknar upp en morgon och säger: "Fy 17 vad fult det är med glasögon, idag ska jag knuffa in Kalle i skåpet för att han är glasögonorm"
  • hedersknyffel
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.
    Och vilken slags utredning skall soc egentligen göra?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 12:06:23 följande:

nästan alltid har han nå tjej kläder på sig, målade naglar osv.
    Jag tycker synd om lill killen

Jag står på din sida TS! Det här är ju inte normalt. Det verkar ha gått överstyr.
  • Anonym (Pricks..)

Allvarligt, har ni någonsin sett en seriös affärsman bära klänning och strumpbyxor och högklackat??

Har ni någonsin sett en seriös förskolelärare klä sig i manchesterbyxor med en mansskjorta på sig?

Allvarligt talat. Kläderna är DESIGNADE för antingen Manliga och/eller Kvinnliga kroppshyddor!

SÅ JA, dessa "könsidentiteten" sitter absolut till viss del i kläderna!

Den här killen som mördade och våldtog kvinnor som sedan fotograferade sig i deras (kvinnliga)underkläder, ÄR DETTA NORMALT?! Nej det är sjukt. Men det är ju tur att han iaf hade en tydlig könsidentitet... ELLER?!

(obs, yrkena var bara konkreta exempel och att jag drog parallellen att en kille som bär kvinnokläder inte till 100% är en kvinnomördare....jeez, hoppas ni fattar galoppen!)

• hedersknyffel
    Finbus skrev 2011-04-29 21:11:59 följande:
    Håller tummarna för troll eller sandlåda.
    Förstnämnda är det gott om men sandlådan bestämmer den Allsmäktige allene om!
  • plommonstoppet
    Finbus skrev 2011-04-29 21:32:56 följande:
    Fler troll.

hoppsan! då har jag lyckats med en bedrift män aldrig tidigare lyckats med! föda barn! TVÅ gånger! eftersom jag antas vara man då jag har jeans och är osminkad. (kan t.o.m gå på krogen osminkad!  :-OOO  )
  • IVFmamma

Idag hade jag på mig min mans kalsonger,jeans och tshirt, jag har dessutom kort hår och av nån konstig anledning så har jag fått hår på hakan och nått litet maskformigt bihang har börjat växa fram mellan benen, dessutom ville jag ligga med en kvinna...

• trollbottom
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-29 22:15:37 följande:
    Allvarligt, har ni någonsin sett en seriös affärsman bära klänning och strumpbyxor och högklackat??

Har ni någonsin sett en seriös förskolelärare klä sig i manchesterbyxor med en mansskjorta på sig?

Allvarligt talat. Kläderna är DESIGNADE för antingen Manliga och/eller Kvinnliga kroppshyddor!

SÅ JA, dessa "könsidentiteten" sitter absolut till viss del i kläderna!

Den här killen som mördade och våldtog kvinnor som sedan fotograferade sig i deras (kvinnliga)underkläder, ÄR DETTA NORMALT?! Nej det är sjukt. Men det är ju tur att han iaf hade en tydlig könsidentitet... ELLER?!

(obs, yrkena var bara konkreta exempel och att jag drog parallellen att en kille som bär kvinnokläder inte till 100% är en kvinnomördare....jeez, hoppas ni fattar galoppen!)
    För att män och kvinnor har olika kroppsformer, barn har inte fått det än. Och jo, jag har sett förskolelärare klä sig i manchesterbyxor och skjorta (som skulle ha passat på båda kön). Varför skulle det vara konstigt? Att män inte har klänning i affärsvärlden är för att det inte är accepterat än. Stumpbyxor och högklackat är väl knappast nödvändigt för att vara affärsman/kvinna.
    Könsidentiterna sitter absolut inte i kläderna, det är något skapat av människan och kan därmed förändras och har förändrats under historiens gång.
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
Svar på tråden Klär pojken i kläning