Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Driftwood
    plommonstoppet skrev 2011-04-29 22:21:16 följande:
    hoppsan! då har jag lyckats med en bedrift män aldrig tidigare lyckats med! föda barn! TVÅ gånger! eftersom jag antas vara man då jag har jeans och är osminkad. (kan t.o.m gå på krogen osminkad!  :-OOO  )
    Känner du dig som en man så är du en man, det är inget att skämmas för. Könsidentiteten sitter inte mellan benen vet du.
  • n00bmamman

Vad jag undrar är: hur kan det komma sig att människor liksom bara tittar sig omkring i sn närmaste omgivning, ser att saker är på ett visst sätt, och sedan ALDRIG ifrågasätter dem? HUR? Tror ni verkligen att det samhälle och de normer och den kultur vi lever i just nu är den ultimata grädden-på-tårtan-kulturen, den sociala evolutionens höjdpunkt? 
    Jag förstår inte resonemanget, så någon får gärna förklara för mig hur ni tänker. 

Everyone is entitled to my opinion. onewaycommunication.tumblr.com
  • Anonym (Transa heter det)
    Anonym (Pricks..) skrev 2011-04-29 22:15:37 följande:
    Allvarligt, har ni någonsin sett en seriös affärsman bära klänning och strumpbyxor och högklackat??
    Ja, han heter Claes Schmidt och jobbade som marknadschef på Slagthuset i Malmö i många år. Du kan läsa mer om honom här:

http://www.talarforum.se/claes.schmidt 
  • Anonym

Pojkar har INTE klänningar o man klär dem inte i en helt rosa outfit och man målar inte deras naglar................ pojkar e pojkar. När de blir äldre kan de bestämma helt o hållet själva hur de vill se ut!

Anonym skrev 2011-04-29 22:48:36 följande:
    Pojkar har INTE klänningar o man klär dem inte i en helt rosa outfit och man målar inte deras naglar................ pojkar e pojkar. När de blir äldre kan de bestämma helt o hållet själva hur de vill se ut!
    Säger vem? Och berätta gärna exakt vad det innebär att "pojkar är pojkar". Är det inte himlans onödigt att begränsa/förbjuda sina barn använda vissa kläder bara för att de har snopp eller snippa?
  • debattören

Det är inte konstigt att barn mobbar andra barn med föräldrar som trådstartaren och en del andra här. Du borde skämmas för att du är så inskränkt och fördomsfull. Jag har aldrigt hört på maken. 

• Driftwood
    Anonym (Transa heter det) skrev 2011-04-29 22:53:46 följande:
    Säger vem? Och berätta gärna exakt vad det innebär att "pojkar är pojkar". Är det inte himlans onödigt att begränsa/förbjuda sina barn använda vissa kläder bara för att de har snopp eller snippa?
    Nej, pojkar är inte alltid pojkar, ibland är de flickor och ibland är flickor pojkar.
  • trollbottom
    Driftwood skrev 2011-04-29 22:57:41 följande:
    Nej, pojkar är inte alltid pojkar, ibland är de flickor och ibland är flickor pojkar.
    Och de kan välja själv i väldig tidig ålder
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
    trollbottom skrev 2011-04-29 23:14:15 följande:
    Och de kan välja själv i väldig tidig ålder
    Alltså, när barnen är små är det inte viktigt huruvida de är pojkar eller flickor. De är barn! De ska behandlas som barn! De ska kläs som barn!
  • Gröngölingen

Har inte orkat mig igenom hela tråden, men några sidor här och där. Intressant läsning må jag säga, samtidigt som jag blir lite rädd för vissa personers tankar.

Med risk för att skriva ngt som någon annan redan skrivit så lägger jag mig i debatten.

Att påpeka att en kille blir homosexuell av att bära klänning eller något annat stereotypiskt kvinnligt, är väl ungefär samma sak som att säga att en kille som bär byxor blir våldtäktsman, "risken/chansen" att själva klädesplagget har den inverkan torde vara likartad i båda fallen. Då är ju frågan är vad man helst vill att sin son ska bli(?)

dessutom skulle jag vilja säga att klädesplagget klänning och klädesplagget BH inte direkt går att jämföra, eftersom BH är något man bär pga dess funktion. BH=Bysthållare, Vad har klänningen för funktion rent praktiskt?

Svar på tråden Klär pojken i kläning