• missable

Januaribebis 2012

Efter att ha följt er på avstånd hoppar jag in nu =)

är i vecka 11+4 och har bf 19 januari.
    Det är vårt första barn som vi väntar och jag tycker allt är så sjukt spännande! 
    Var på inskrivning 23 juni och vi skall lyssna på hjärtat den 29 juli.

Mitt illamående har släppt och jag mår rätt bra nu faktiskt, enda som är smått störande är att jag har gått upp 3 kupor och får leva med Fkupa! så jag har rätt svårt att hitta något billligt som passar. Någon annan som haft det bekymmret? Maken min är ju helnöjd men, jag hade nöjt med med en kupa extra =/

Tänkte plåta magen imorn kväll och lägga upp för första gången, har varit super kul att följa er i den tråden med!  

• missable
    Frökenolson skrev 2011-07-06 20:50:56 följande:
    någon mer som börjat få svårt att somna på kvällarna och om man vakna på natten igen..?
    Har aldrig haft det problemet, brukar sova som en stock annars..
    Ja är helt och hållet med på ditt spår =/ plus att jag måste kissa typ vid halv ett och sedan vid halv 4 och halv sex, har aldrig haft det bekymmret...

De senaste dagarna har jag haft sådan träningsvärk i mina magmuskler rätt högt upp, känns som om jag gjort 1000 situps utan att ha ansträngt mig what so ever! Börjar se sådär härligt rund ut, många som frågar om jag gått upp i vikt, men då kommer leende och säger, nä jag är bara gravid =) 
  • missable
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-07 10:26:01 följande:

Jag vägde mig imorse, går in i vecka 12 på fredag och jag har inte gått upp ett gram. Känns lite skumt, borde man inte gjort det? Jag har ju fått lite mer mage, absolut, men vågen står still. Jag har mått illa hela tiden men inte spytt nåt.

Nån mer som inte gått upp nåt än?

Går in i vecka tretton imorn och jag har heller inte gått upp ett ynka gram än. Jag har heller inte spytt och jag har kunnat äta som vanligt, men vår bm sade att det bara var bra, att extra kilorna kankse kommer senare =) Hoppas på det!
  • missable

caradan- usch! Stackare, men vem vet jag kankse går om dej senare och du stannar upp! Men det börjar märkas på byxor och sånt, fy fasen! 

• missable
    minneli skrev 2011-07-09 12:04:54 följande:
    Om jag hade bott i lägenhet och dessutom utan hiss så hade jag inte heller haft korg, så jag tycker att du gör helt rätt =) Ska du köpa mjuk eller hårdlift?
    Iom jag är rookie med, och bor i lägenhet, så undrar jag vad skillnaden är mellan korg, mjuk och hårdlift???

Hänger inte alls med! 
  • missable
    fabler skrev 2011-07-09 21:07:18 följande:
    Vi har liggkorg och bor tre trappor upp. Vi har bumpat vagnen upp och ner. Vi har så trångt i trapphuset så jag har ändå inte kunnat lämna vagnen nere innanför porten. Men hade vi haft utrymme där hade vi nog haft en lift istället.
    Sliter inte det mycket på vagnen att bumpa den upp och ner? Jag kan inte lämna vagnen utanför för trappan upp är utomhus, har ingen port om man säger så. Skit svårt är det! Får väl åka och klämma och känna lite kankse?
  • missable
    minneli skrev 2011-07-11 11:57:30 följande:
    Nu har jag fått höra hjärtat slå! Är så lycklig =D
    Grattis vad kul!!!! känns som evigheter tills vi ska gå och lyssna! 
    Njuter för din skull på en kopp te och en bit kaka! 
  • missable

Hej alla, det var mycket att läsa ikapp sen jag smet på semester! 

Måste bara få fråga om någon annan har känt sig "ogravid" De senaste två dagarna har magen inte varit lika stor och jag har riktigt undrat om pyret är kvar, blöder inget, men har mensvärk som katten i ländryggen =( gick in i vecka 14 i fredags...

• missable
    jessielarsson skrev 2011-07-19 12:54:40 följande:
    Idag har jag sjukt ont i ryggen!! Fattar inte varför, om det kan vara foglossning el vad det är. Det gör ont precis i svanken mitt på ryggraden. Var ute och tog en promenad på 1 timme för jg hoppade att det skulle hjälpa att röra på mig, men det har det inte gjort. Har även tagit 2 panodil men dom hr hjälpt föga. Ska ta en panocod om en stund, ska ivög och jobba idag och då vill jag inte ha ont i ryggen.

Har för övrigt en liten krabat i magen som rör på sig väldigt just nu. Det fladdrar som bara den  Har inte kännt av den på någon veka nu så det var roligt att han skickade en hälsning.
    åååh jag vill också känna fladdret!
Svar på tråden Januaribebis 2012