• missable

Januaribebis 2012

Loppan81 skrev 2011-10-18 14:32:14 följande:
    Jag fick inte upp något recept.. :(

Jag fick avsmak för choklad dom första 25 veckorna, det är först nu som jag vill ha det igen!

Idag fick jag glada besked från Försäkringskassan, min sjukpenning som jag skickade in förra veckan blev godkänd!!:) Utbetalning redan imorgon. Skönt att slippa fundera på det.

Annars har jag råkat ut för en dunderförkylning och känner mej totalt däckad!:( Tur att sambon är hemma två dagar och kan pyssla om mej lite!
    Prova igen =)
    www.stumbleupon.com/su/2WFz8r/gingerbreadbagels.com/2011/06/30/twix-cheesecakes
    Skönt att Försäkringskassan betalar ut redan imorn! Och att de i vissa fall verkar vara rätt så vettiga!!!

Krya på dig
  • missable
    coockiejar skrev 2011-10-19 10:00:17 följande:
    Heeje :)

Var hos BM idag och lilla pytte ligger med huvudet ner men det är fortfarande rörligt. Misstänkte det då jag känt honom sparka på rätt bra med fötterna uppåt mot bröstkorgen. Mitt SF i vecka 29 är 28 cm...i vecka 26 hade jag 26-27...jag ligger fortfarande lite över medelkurvan men BM sa att hon inte känner att jag har en stor bebis där inne. Lilla hjärtat slog i 135 skrev hon i papprena...men han varvade från 133-158 när vi lyssnade vilket är helt normalt och vad de vill höra.
    Ha en finfin onsdag :)
    Härligt! Du kankse bara har mycket forstervatten då? Men 1-2 cm på 3 veckor är ju inte så farligt!
    Ska till BM imorn, kan knappt vänta!!
    roxylady skrev 2011-10-19 09:12:39 följande:
    Då var det min tur att skriva att jag har 100 dagar kvar idag!:)
    Lovely! Sakta men säkert =)

Måste bara säga att jag blev så glad imorse när jag skulle upp och äta frukost! Hittade en lapp från maken där det stog: Älskar dig överallt annat (förutom Lilja). Puss
    Var tvungen att ringa och störa mitt i ett möte och fälla en gravidtår =) 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:48:31 följande:
    Här går man in i v. 30 idag Förvånad 
    Var till läkare igår för att bli sjukskriven på halvtid tänkte jag... sku vilja jobba några timmar om dagen. Men han tyckte inte alls jag sku jobba mer innan jag gick på mammaledigt. Så nu är man sjukskriven till 27.11.
    Han tyckte det redan för en vecka sedan när jag var dit första ggn men han hade hoppats jag skulle ha kommit fram till beslutet själv under veckan som gått. Det hade jag ju inte men han övertalade mig iaf.
    Kommer säkert att va honom evigt tacksam antar jag =) 
    Shit bara 10 veckor kvar!! Verkar som det är en vettig läkare du har fått iaf! Hoppas FK godkänner med... 
    Och att det hjälper att vara hemma! 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 10:56:03 följande:
    Jo, bara 10 veckor kvar! Kanske borde börja förbereda lite snart =)
    Här behöver inte FK godkänna,  här jag bor är det ett helt annat system än i sverige.  Så jag behöver inte "oroa" mig för att behöva gå tillbaka till jobbet.
    Men jo, läkaren var jättebra och hade vettiga resonemang men envis som man är ;) 
    Åh vad skönt! Jag håller ju fortfarande på och tjabbar med FK om min sjukskrivning för stress och sömnproblem... är inne i 4e månaden utan utbetalningar! 

Vad sjukt att det bara är 10 veckor kvar för din del, det är ju lite hopp för mig med.. känns mycket längre med 13 veckor kvar! haha!
    Tärning6 skrev 2011-10-19 10:58:47 följande:
    Hoppas jag får träffa en vettig läkare som du verkar ha fått göra ska till en läkare i dag på vc som har hand om just gravida för det här med andningsorken å hjärtklapningen börjar bli gryyyyyymmmtttttt jobbig orkade knapt stå och fixa frukost å kaffe i morse :/
    Håller tummarna för dig! 

• missable
    nya mamman skrev 2011-10-19 11:15:24 följande:
    Tiden går fortare än man kan tänka sig...  tänker man bakåt så ha det gått sjuuukt fort och tänker man framåt känns det lite längre igen ;)
    Hoppas du får ordning på det där me FK! Låter ju inte så trevligt alls. Jag ha själv börjat få svårt att sova men nu har jag inga "plikter" som gör att jag måste stiga upp på morgonen.
    Håller tummarna för dig me! 
    Tack! Nähä, ut och rasta hundarna i blåsten!
  • missable
    Västeråsmamman skrev 2011-10-19 14:43:48 följande:
    Är i 27+6 idag. Har samma symptom som förra gången. Inte kul.
    Bm svarar inte utan man kunda bara lämna meddelande på tfnsvararen. Vet inte om jag måste åka in och kolla?? Jag väntar en timme till för att se om hon hör av sig.
    Fick du tag på BM???
  • missable
    Sapato skrev 2011-10-19 19:56:19 följande:
    Jag börjar hata att vara gravid
    ja och alla jävla kommentarer om att man är tjock! Är inte ett dugg tjock, jag har haft turen och bara gått upp 4 kg, och so what om jag hade gått upp 24 kg, jag är gravid inte tjock! 
    Och alla skräckhistorier!!! SUCK! 
  • missable
    Majskorn skrev 2011-10-20 09:35:30 följande:
    Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/
    Jag är också stolt över min mage, och jag visar den tydligt, men som någon annan skrev det är ju kul om man kna få höra vilken fin mage, och inte bara tjockis, oj, när skulle du ha? är det bara 1? Ja du kan ju inte orka mycket när du ser ut så! Jag har så jädra ont överallt och jag kan kräkas på nästa som säger att jag ser trött och tjock ut! 
    got2b skrev 2011-10-20 09:49:51 följande:
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
     Det går INTE med vaniljsocker bara så du vet :-P
  • missable
    Fellis skrev 2011-10-20 10:53:34 följande:
    v.30 idag... WIEEE vilken känsla :) Nu är det nedräkning på ritkgit.. :) :) :)
    Shit! 10 veckor kvar! Helt galet! :-P
  • missable
    SFHelen skrev 2011-10-20 10:57:30 följande:
    För mig gör det inget om det är familj eller nära vänner. Det som stör mig är att dem som man inte pratar med eller umgås med ska komma fram och taffsa utan att ens fråga om dem får känna....  
    Instämmer helt!!
Svar på tråden Januaribebis 2012