• missable

Januaribebis 2012

ccecy skrev 2011-08-28 08:45:03 följande:
    Jag bor ju i finland, så jag har ju mest suttit och kollat såna sidor, men nackdelen är ju att dom är på finska!
    du har inte lust att skicka länkarna till de finska sidorna?? Är ju finskspråkig så man kankse hittar något annat =)
  • missable

Ni som ska handla på Kappahl!
    Bara ett litet tips om ni inte redan gjort det...

Beställ hem ett gratis gravidpaket från www.alltforforaldrar.se/ för då får ni en gratis body från Newbie samt 25% på valfri vara! Vi köpte den stickade gråa overallen igår plus att vi gick med i deras kundklubb så istället för 249:- fick vi den för 135:-!!! Och sen valde maken den vita bodyn med beiga grenar på! 

• missable
    carooo skrev 2011-08-30 12:54:47 följande:
    Jag köpte också den stickade overallen igår - så fiiin!!
    Har beställt deras gravidpaket och blivit medlem osv, men ännu har inget dykt upp. Kommer det i brevleådan eller?
    Ja visst är den fiiin! Vilken storlek tog du?? 
    Ja vi fick det i brevlådan =) 
  • missable
    Syoss skrev 2011-08-30 13:40:43 följande:
    Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)
    Usch! Hoppas du kan försöka vila lite iaf och att det löser sig för dig !
    Skönt att du fick höra hjärtat slå iaf! 
  • missable
    Ms J skrev 2011-08-30 14:56:21 följande:
    Syoss: Det var ju lite oroväckande besked men som någon skrev, skönt att din bm tar det på allvar, tar det säkra före det osäkra. Hoppas du får träffa läkaren så vet du förhoppningsvis lite mer och kan känna dig lugnare.

När vi pratar shopping, i oktober ska jag åka till Ullared med en väninna, första gången för mig! Glädjer mig som ett litet barn, inte för att jag kommer att ha sparat ihop en massa pengar men det ska bli roligt ändå! Man har hröt då mycket om det stället och att de ska ha en ganska bra baby- och barnavdelning. Julklapparna och födelsedagspresenterna till alla kusiner fixar jag då kan jag tänka mig, skönt att vara ute i god tid för en gång skull!
    Vi ska till Ullared i oktober också... har börjat skriva en lång lista! De har bra och billiga nappar/nappflaskor från MAM, fårskinnsfällr, påslakan till spjälsäng etc! och Kläder såklart! Kolla lite på deras blogg så får du se vad som finns!
  • missable
    roxylady skrev 2011-08-30 17:10:12 följande:
    Var på mitt RUL idag och allt såg så bra ut så! Känns bra! Dock låg bebisen så ihopkrullad att det var svårt att se först så vi fick lov att hålla på rätt länge innan de kunde se allt hihi! Vi gissar på att det är en kille faktiskt! Blev framåtflyttad ett par dagar så nu är man beräknad till 27/1! :) Känns skönt att ha detta överstökat!
    Grattis till lyckat RUL! 
  • missable
    RaraS skrev 2011-09-09 11:51:11 följande:
    Oj! Nu såg jag att Brio Primo med bas har erbjudande på barnens hus just nu. 1295 kr inkl bas. Är det någon som er som har en åsikt om denna? Den är rankad som etta på prisjakt.nu så helt kass kan den ju inte vara. Som jag skrev ovan gillar jag den för att basen kan fästas med både bälte och isofix.... Kanske lika bra att slå till!!
    Vi får låna en sång av våra kompisar som precis slutat använda den, vi gillar den jätte mycket och de har de också gjort, den är smidig att fästa med bälte i basen och smidig med isofixen med såklart! Slå till, det hade jag gjort!
  • missable

Måste fråga angående amning? Ni som INTE har kunnat helamma länge har det varit likadant för era mödrar?
    Min mamma gick bort när jag var 1,5 år gammal så jag kan änna inte fråga hur det var för henne....

• missable
    Marsätt skrev 2011-09-10 17:19:11 följande:

Jag har ammat längre än min mamma.. och jag hoppas det ska funka bra den här gången också. Jag har använt amningsnapp med mina två i början. Dels för att få bra tag sen fick jag mycket sår... då har det underlättat

Tack så mycket för svaret! Jag 'r jätte nyfiken för hur det skall funka för oss..
  • missable

Förstföderska, inskrivning v 10, v15 avlyssna fosterljud, v 23 genomgång av RUL och ta nya blodprover samt mäta SFmått.

Sen är det v 27, 31, 34, 36, 38, 40-42 (varje vecka) 

Svar på tråden Januaribebis 2012