• missable

Januaribebis 2012

skönt att det inte bara är jag då =) det kanske bara har vänt, att vi ska känna oss bättre! 
    Känns som en evighet kvar tills den 29, då vi ska lyssna på hjärtat! 

• missable
    Sapato skrev 2011-07-19 13:09:00 följande:
    Usch, vi har inget besök föränn slutet av augusti. Känns som en evighet
    oj! men då kollar ni ul och hjärtat samtidigt eller??? Vi ska på ul 19 aug!
  • missable
    RaraS skrev 2011-07-19 13:26:51 följande:
    Jag ska också på RUL 19 augusti! Hoppas det blir en bra dag för oss båda!!! *längtar*
    Visst känns det som en evighet?? ska tänka på dig, vi ska dit kl 11:00, börjar redan bli nervös, helt sjukt!
  • missable
    LillaEko skrev 2011-07-27 21:56:27 följande:
    Usch, har börjat nojja som sjutton över att jag inte fått känna bebis än.
    Vet ju att det inte behöver vara konstigt då jag väntar första, jag är i v 17 (16+5).
    Fick ju veta att min livmoder dessutom är lite bakåtliggande så kanske är därför?!?!?!?!

Nu är allt packat inför paddlingen, ska bli skönt att komma iväg en vecka, bort från vardagen och all beroendeframkallande teknik ;) Men misstänker att jag kommer ha sjukt många sidor att läsa ifatt här när jag åter är hemma igen Solig 
    Har inte heller känt bebis än, men ska lyssna på hjärtat på fredag är idag v 16 (15+0), vet att syrran kände med sin första redan v14(13+4) är grymt avundsjuk på det! Har så sjuuuukt ont i höften eller höften nånstans nere på vänstersidan på ryggen ut mot benet, går riktigt och haltar om jag sitter eller ligger förlänge =( 
  • missable
    harmonihalsa skrev 2011-07-28 15:59:58 följande:
    Har ett ultraljud i morgon för koll av bebis så den fortfarande lever trotts blödningarna som jag fortfarande har. Kolla moderkakan samt var smärtan jag har i magen kommer i från. Har ont på höger sida långt ner och ökar när jag sitter, står eller går samt ligger på vänster sida. Då strålar smärtan ner i höger ben. Kanske en chokladcysta eller något som bebisen trycker på då? Någon som har något förslag?

Har RUL den 31 aug.  
    Hoppas ul går bra!
    men det där på höger sida har jag med, ska till bm imorn och lyssna på hjärtat skall kolla med henne då om det kan vara en nerv som är i kläm eller något sådant! 

lillbumbin: vad kul att ni fick sån bra bild på er kille!! GRATTIS! Har du fått många som reagerat negativt för att ni tatt reda på vad det är? nästan alla i vår krets är jätte negativa på att vi ska fråga på rul i augusti =( 
  • missable

Jag tycker det är skittråkigt, får höra -varför då?, -äsch det är ju ingen sport då ju! -vad tråkiga ni är! -Som om det spelar roll eller, ni vet ju att det är ett barn?
    Det är framförallt min man som gärna vill veta, han känner att han blir mer delaktig då liksom, kan prata med magen på annat sätt... Jag blir glad oavsett vad och min man med, men som trasslet säger, jag vill veta ALLT om MIN bebis!

lillbumbin- tack, ska hälsa från dig nästa gång, då blir de säkert snopna =)

minelli- bra idé! men vet inte om jag kan hålla mig/ inte försäga mig... 

trasslet- jag har varit säker från dag ett att det är en pojk, och kan kännas rätt bra om jag får motsattsen bevisad, att jag inte tror i 9 mån att det är en pojk och ut kommer en tös, inte för det spelar roll, menjag tror att jag kommer vara så chockad i vilket fall som helst att jag har en bebis i januari =)

Skit i det tråkiga, vi var och lyssna på hjärtat idag, hur häftigt som helst! BM sa ja det kan ju ta tid innan jag hittar hjärtat och precis när hon sade det så lät det sådär speciellt =) Jag är halvfinsk och tyckte att hjärtslagen lät som om man sade vauva (bebis) upprepade gånger! Det onda i ryggen sade BM att det är foglossning... suck redan??? Har dock bara gått upp 1 kg, känns skönt, trodde det var mera! 

• missable
    elinson skrev 2011-07-29 14:23:34 följande:
    jag har med lyssnat på hjärtat idag...magiskt! Nu är det 1 månad till RUL och då tar vi reda på om det är en liten tjej/pojke där inne;)
    visst lät det härligt! Sjukt overkligt tyckte vi!
  • missable
    minneli skrev 2011-07-29 20:54:22 följande:
    Missable> Ja det är nog skitsvårt att hålla sig att inte säga vilket kön det är! Och det lär ju även märkas på namndiskussioner och klädinköp =P
    Ja, att hålla mig tror jag är det svåraste, namnen är redan klara, det var de redan för 8 år sedan =) Zacharias eller en Lilja =)
  • missable
    roxylady skrev 2011-08-05 09:30:29 följande:
    Åh vad alla känner rörelser :( Jag är i 15+3 idag men tror bara att jag känt en buff en enda gång. Men är inte säker på om det var det. Nu känner jag ingenting.. men vet ju att det kan ta ett tag. Men måste säga att jag är avis! :)
    Är också avis på alla andra!!!!
    känner inget alls, tror att jag känt något två gånger, men vill att det ska börja kännas så jag vet utan tvivel.. är vecka 17 (16+3)
  • missable
    got2b skrev 2011-08-05 22:23:15 följande:
    Ville bara säga att jag hört bebis hjärtljud idag. Köpte en angelsound. Mysigt!
Svar på tråden Januaribebis 2012