• missable

Januaribebis 2012

Milli10 skrev 2011-10-17 09:49:15 följande:
    Tack för ditt svar!
    Blir du också orolig när det är så?
    Har varit inne för att se att allt är bra, men sålänge jag känner henne lite de lugna dagarna så är det ok, däremot om det är fler lugna dagar i rad så brukar jag skriva ner lite... blir ofta så att man känner och sen glömmer man att man känt liksom! 
  • missable
    coockiejar skrev 2011-10-17 10:47:58 följande:
    hej tjejer,

hur har helgen varit? Gud vad ni hinner skriva mycket :) Jag får lite att ta igen här snart. Ska bara skriva klart en inlämningsuppgift först.

Jag ska till BM på onsdag och funderar kring en sak - men ville höra med er om ni också känner igen det. När jag väntade första sonen så var han livlig och rörlig varje dag. Han hade ofta hicka och jag funderade aldrig över varken hicka eller rörelsemönster.

Den här lilla krabaten tar time-out ibland (jag börjar vänja mig även om det periodvis kan kännas frustrerande) men däremot funderar jag på det där med hickan - jag minns det som att hela magen mer eller mindre hoppade till när första sonen hickade (men jag kanske minns hickan från senare delen av graviditeten) medan den här lilla - det känns mer som ett tickande inne i magen. Och det är med ungefär 1-2 sekunders mellanrum (vilket känns som lite väl snabbt). Magen hoppar alltså inte till utan det känns bara som ett tickande där inne (och det är inte min puls för jag har försökt känna efter).... Hur känner ni av hickan?
    Ska jag vara ärlig så tror jag inte jag har känt när hon hickar.... 
  • missable
    Milli10 skrev 2011-10-17 11:56:34 följande:
    Tror jag ska åka in och kolla nästa gång h*n blir lugn åxå. Lika bra så man slipper oroa sig! Idag får jag iaf höra hjärtljuden och snacka av mig med BM lite :)
    Lycka till hos BM! Vi ska dit på torsdag och lyssna på hjärtat och mäta magen, sen ska vi prata amning....
  • missable
    SysterAnna skrev 2011-10-17 12:02:39 följande:
    Ska också till BM på torsdag för mätning och förhoppningsvis lyssna på hjärtat. Gjorde det när vi var där för 5 veckor sedan också och då lät det bra men vill gärna göra det igen.
    Vilken mysig bröllopsresa ni verkar ha haft!! Och kul att köpa något från varje plats!! Brio Primo har vi också inhandlat och vagnen hämtar vi den 21 december... Det var ju en diskussion när man lägger kallt på magen, men det hjälper inte oss, fast iof har jag moderkakan i framvägg.. Däremot brukar jag köra hela havet stormar med magen, sen hör man var hon ligger liksom!
    Hos oss lyssnar man på hjärtat varje gång och mäter magen, var där den 16 september så nu längtar jag efter att få höra pyret slå därinne!  
  • missable
    Alltochinget skrev 2011-10-18 08:49:10 följande:
    Här räknar jag med att gå över och få en februaribebis (BF 23 jan). Känner att det är lika bra att vara inställd på att det (kan) bli så :)
    Vi med... lika bra att ställa in sig på det från början juh! BF 21jan..
  • missable
    Sapato skrev 2011-10-18 13:03:10 följande:
    Ska också ha det, så mycket som jag promenerar måste flaskan/kaffet vara lättillgängligt
    roxylady skrev 2011-10-18 12:55:36 följande:
    Härligt! :)
    Okej ja men det är ju klart. Åh sådant är så roligt! Det gjorde jag också på en annan hemsida förut för att se hur mkt allt blev totalt :D Jag ska ha (vilket min sambo tycker är störtonödigt men får det ändå *fniss) en flask/kopphållare hahah!
    Lattemammor
  • missable
    Sapato skrev 2011-10-18 13:06:50 följande:
    Grabbarna på jobbet sa att latte försäljningen kommer öka massor nästa år när jag går hemma
    Haha, underbart!!! Eller en varm choklad från Espresso House hade ju inte suttit fel nu, med massa grädde... mmmm 
    Jag skulle vilja att det fanns typ som det finns på cyklar, en springer, så jag kan koppla fast hunden... 
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-18 13:17:57 följande:
    Sapato och missable:

Hahaha självklart ;) Ja men precis det blir ju mer lättillängligt då ;)

Åh choklad med grädde! Vad sugen jag blev på det nu! Ja det vore gött! Vi kommer förmodligen vara lite hundvakt sedan så det skulle jag också vilja ha :)
    Har fått noja på choklad och grädde... är inne på min 4:e kopp.. dock har jag gjort den själv! :-P men det duger... 
    hittade ett jätte gott kakao att göra chokladmjölk på, och sen med smaksättar tips! Chokladmjölk med chili är favorit, annars är det grymt gott med chokladmöjlk med kardemumma och kanel!
    Eller kanelknäckebröd.. mmmmm... 
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-18 13:37:25 följande:
    Vad är det för kakao du gör grädde på då? Gör du hela från scratch? Jag skulle gärna vilja kunna det :) Min faster gjorde det alltid när jag var liten. Det är ju såååååå gott!! :D
    Oh chili? Det var annorlunda!

Ja de där twixcheesecake såg ju sjukligt goda ut! MUMS!!!!!!!!
    Droste heter kakaon , är från holland, värmer så mycket grädde jag vill ha långsamt i en kastrull under ständig omrörning, är det för en kopp har jag ca 1,5 tsk kakao och sedan har jag ca 1 tsk ljustmuscavadosocker. Rör tills det är tillräckligt varmt, och tillsätter såklart om jag vill ha mer kakaosmak eller lite sötare eller om jag vill ha någon krydda i! Ja Chilli är supergott att ha i, det blir liksom lite extra värme :-P

Ska nog ta och baka twixcheesecaken någon dag , MUMS!
    Tärning6 skrev 2011-10-18 13:19:03 följande:
    Då kan jag säga att det var inte fel med Chokladpudding å grädde i går mmmmmm ;)
    Nä det förstår jag! Hade gärna tatt lite jag med Syndigt gott med choklad! 
    Dock kan jag inte äta kladdkaka under graviditeten nu, tycker det smakar PECKA!!!  
Svar på tråden Januaribebis 2012