Januaribebis 2012
Men guuud! Plopp plopp plopp!
Grattis soumigirl, jämthund och sapato!!!
Men guuud! Plopp plopp plopp!
Grattis soumigirl, jämthund och sapato!!!
Och grattis mirakdelbäret med!!
C3c: tycker du fixar det galant, inget svårt mönster, däremot hade jag bytt till ett annat garn i samma tjocklek, typ något från malibrigo eller köra dubbla trådar nepal, eakimogarnet kliar så in i bomben!!!
Grattis Samarg!
Ja alla kommentarer man får, så tröttsamt! Min svåger skickade ett mess och skrev "hoppas du inte spricker ändå upp till nacken med en sån jätte till bebis mohahahaha..." Fan vad arg jag blev! Tror folk att man vill höra sånt eller som ni säger de ringer för att kolla om det satt igång än, eller de otaliga sms som säger håll oss uppdaterade, vadå tror de att jag ska smsa mig igebom en förlossning eller? Klar fördel är att kunna säga att jag sätts igång måndag och att det kan ta upp till 48h och vi hör av oss när vi är hemma igen! Men jag håller helt med er, ibland kan folk ha sina åsikter för sig själva.
Cookiejar: ja varför tror folk att så fort man inte svarar så är det på g och varför ringa 100ggr till? Har du ingen vän som kan skämma bort dig? Hitta på något med dig?
Cookiejar: jg kommer också posta bild fb, och skriva något i stil med att vi hörs när vi hörs, svarar vi inte så ammar eller sover vi annars myser vi nog, men vi har nummerpresentatör och hör av oss när vi har tid! Skicka hellre ett sms innan ni ringer eftersom vi inte har trådlös telefon... :-P
Shadowstorm: knip och vila
Måste få fråga.. Har en "fläck" på magen som ömmar jätte mycket och är lite blå... Kan det vara vara som ett blåmärke eller är det något värre?? Ömmar både innanför och utanför magen på denna plats... Jag tycker fläcken känns varm men det tycker inte maken...
Tack lillaeko!! Ska se vad de tycker...
Shadowstorm: knip för bövelen eller har du din mamma på plats? För då är det ju bara fritt fram :-P
Shadow: hoppas verkligen du kan knipa, men skönt att hon lät relativt ok iaf! Eller egentligen så hoppas jg att värkarna inte stannar av för din del, skicka hit de istället så får du tillbaka dom när din mor är på plats :-P
Shadow: förstår din frustration! Men förhoppningsvis så gör värkarna lite nytta och du kanske öppnar dig sakta men säkert!!!!
Cookiejar: Lycka till, nu är du i trygga händer, det kommer gå bra!!!
Sii: ii vårt län ska man in till fl för att ta prov om man sipprar vatten, de vill att man tar på en binda sen luktar de och tar ett prov... Hoppas de kan hjälpa dig, var påstridig och ring igen säg att du inte fått sova och du tror du läcker vatten, så kanske du får komma in på kontroll och se om det är vatten och likaså kanske något att sova på!!
Är så jävla ilsk på fl... De sade åt mig att ringa vid 21 för att veta om jag får komma in imorn... Då får jag till svar att jag får ringa en timma innan vi täbkt komma imorn!!! Suck... Och tidigast vi får ringa är 07:30.....
Idag föddes vår Lilja kl 06:29. Hon väger 3970 g och 53 cm lång! Vi blev igångsatta den 16/1 med hjälp av gel 08:30 och sedan en ny omgång gel 18:00 öppnade mig bara två centimeter och de ville avvakta tills idag för nytt ställningstagande, tack och lov ökade .mina värkar och kl 22 sade det poff så till och med maken hörde när vattnet gick! Så vi blev flyttade från bb till förlossningen. Där körde jag med tens och kl 00 fick jag petidin. 03:00 kände bm på mig efter att jag sagt typ hundra gånger att jag ville krysta och det visade sig att jag hade öppnat mig 8 cm och vi fick glada beskedet att jag fick följa med kroppen och göra som jag ville. Satte mig på spannen vid 03:00 och sen lade jag mig i sängen och vid 5:30 blev jah tillsagd att sätte mig på spannen igen för att hjälpa ner henne. satt där en halvtimma och sen upp i säng. Tyckte att sista värken på spannen var hemsk men visst hon sjönk ner rejält! Var krystvärken så bra för jag kände hur hon åkte fram och tillbaka. när halva huvudet var ute försvann mina värkar så jag fick lite dropp och sen krystade jag fram henne utan värkar för det blev bråtom så benen hölls upp och jag krystade ut henne... sen fick hon extra syre och så sög de ut vatten från henne. Medan maken var med läkaren som gjorde det så fick krysya fram moderkakan som var fin.... sen sydde de tre stygn och då kom maken in stolt som en tupp med henne i famnen, sen låg vi mage mot mage tills hon fick fin färg. Sen ddss har allt gått som en dans! Är jätte trött nu, läser ikapp allt som hänt sen igår morse när vi är hemma igen!