• missable

Januaribebis 2012

minneli skrev 2011-08-09 18:25:20 följande:

Hej allihopa och tack för erat stöd!

Nu är vi hemma och det gick som förväntat. Bäbisen har inga njurar och därför bildas inget fostervatten och utan fostervatten utvecklas lungorna dåligt. Läkaren kunde endast hitta binjurarna. Men det ver verkligen en bra läkare och tydligen en riktigt bra sådan också när jag läste om honom. Iaf så var han riktigt peppande i eländet.
    I sverige är det bara möten på fredagar som godkänner aborter, så jag måste vänta tills dess. I norge har de sådana möten hela tiden så att man ska slippa vänta.
     Det blir ganska långa timmar att vänta... 
    Det jag är mest rädd för är att jag måste föda ut barnet. Riktig mardröm.  Men så fort jag känner mig okej så tänker vi pröva igen och denna gång KRÄVER jag ultraljud så tidigt som bara möjligt. Och nu har det ju verkligen ingen anledning att neka mig det.      

Stor kram till dig! Har tänkt hela dagen på dig, usch! Hittar inga ord för vad jag ska eller inte ska säga! 
  • missable

hade kräftskiva i lördags, så supergott med kräfter, dock åt jag bara havskräftor de andra  små röda smakade super illa tyckte jag! Jag åt massa smör och aoili med, undra vad BM säger om det??? 
    Smör och mjölk och yoggi är jag helt inne på nu, så himla gott, men inget syns på vägen ännu! Börjar bli super nervös till den 19 nu när Minelli fick sitt negativa besked, tycker ju att jag borde gått upp något! Men icke är ju ändå i v 17 (16+5) idag....  

Åh upptäckte en ny favorit idag, KANELknäckebröd, BM sade åt mig att äta kanel för det ska visst stabilisera blodsockret! Så jädra gott, har ni inte provat, testa!  

• missable
    GoodEnough mom skrev 2011-08-10 22:44:03 följande:

Oki, har sökt runt lite på nätet men tyckte min barnmorska sa att kräftor gick jättebra att äta, men de säger ju så olika. Så tyckte det var bra att kolla upp iallafall.

Det stod att kräftor var oki på livsmedelverkets hemsida, så på fredag ska det ätas massor med kräftor :D 

cia80 kul att höra att du med tillhör gruppen kräftälskare under graviditeten :) Nu är vi iallafall 3.     

4:a faktiskt, eller räknades inte mina havskräftor???
  • missable
    Sapato skrev 2011-08-12 14:43:44 följande:
    Oj vad liten sparkar idag. Har hoppat till flera gånger då sparkarna varit så starka
    Annars brukar jag bara känna när jag ligger och kollar tv vid 21 på kvällarna.
    Gud vad skönt att läsa, trodde det bara var jag som kände runt nio på kvällen... Mysko att det är så tidinställt =)
  • missable
    Moniqe1979 skrev 2011-08-16 14:43:53 följande:
    Usch känner mig sjukt otacksam idag. är min födelsedag och fick present från makens bror med fru, en POP tröjja till bebisen och en likadan till 3 åringen.  känns lite konstigt har ju inte köpt någonting själv till knott i magen och att då få saker till sonen och bebis känns märkligt milt sagt, Egentligen borde jag ju bara vara glad att jag som är "så gammal" faktiskt får presenter från släkt etc...
    men jag förstår dig helt och hållet, det var en vän till mig som sade "Vad bra med januaribebis, du kan ju önska dig en massa till barnet i Julklapp...." Jag tänkte bara NEJ! Min "sista" jul, ska nog önska mig en spabehandling eller något att utnyttja när bebisen väl är ute....

Det är ju en sak om man gör en rolig grej av det, min man fyllde år igår och han fick en halsduk från mig och sen hittade jag en dregglis där det stog jag <3 pappa så den fick han av bebisen och han bara skrattade gott =)

GRATTIS Förresten! 
  • missable

Niins- är så ledsen för er skull, hoppas du har bra stöd från familj och andra runt dig, du kommer igen!Gråter

pernillis- Lycka till! 

• missable

Flyttad fram till den 21 januari, och en riktigt livlig liten tös som låg och sparkade! 

Uppdaterar senare när jag har tid!

Hur har det gått för er andra idag som också hade RUL??? 

• missable
    LillaEko skrev 2011-08-28 08:04:37 följande:
    Någon som vet några bra sidor från utlandet med bebissaker?
    Svenska kronan är ju så stark nu, så gäller ju att passa på. 

Nu ska vi iväg och kolla kräftburarna, har ju varit sugen på det sen många av er åt och diskuterade det för ett tag sen =) 
    www.babiesrus.com men jag minns inte om de skickar till sverige =/
Svar på tråden Januaribebis 2012