• missable

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-09-29 20:08:05 följande:
    De fanns varken blod eller bakterier i men början på infektion. Så läkaren rådde mig att göra som jag brukar, försöka "skölja" bort det med massa vatten och gärna citronvatten. Avskyr antibiotika så extremt tacksam att jag slapp det!
    Skönt! Tranbärsjuice är bra med!!!

Fick precis reda på att flickan i magen skall få en kusin i april 2012!!! -lycka- hoppas min flicka kan börja böka lite nu ikväll!! 
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 20:24:06 följande:
    Så har det varit för mig också. Har en sådan dag idag. Haft en sådan tidigare så det är andra gången.
    Det kan vara så ibland. Läst att det är vid v26 som man ska börja bli mer uppmärksam. Men känner du ändå att du vill ringa så gör det! Jag försökte ringa förra gången men fick aldrig tag i dem.. men bebis började leka tvättmaskin sedan igen så :)
    Hoppas verkligen det är så! Leka tvättmaskin, det var ett bra uttryck! Det snor jag :D
    Hoppas att hon börjar böka ikväll igen, har haft rätt mycket de senaste dagarna och inte haft chans att slappna av heller... Är i v24 nu, men känner jag inget ikväll så ringer jag imorn, så slipper jag oroa mig hela helgen!!!
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 20:40:24 följande:
    Sur jag blev ikväll.. vi beställde ett babyskydd från allt för föräldrar till kampanjpris förra veckan. Fick hem en barnstol istället av värde för 600kr. Då har alltså den här andra kunden fått mitt babyskydd som är värt nästan tusen spänn mer.. kul om hon skiter i att skicka tillbaka det.. iofs inte mitt problem för de får ju fixa fram just det babyskyddet jag ska ha även om det nu är slut i lager som det nu verkar vara.. suck... blev bara så tjurig när jag hade sett fram mot att få hem det nu.. jobbig procedur att skicka tillbaka å hålla på bara...
    Vilket företag leverade det till dig???
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 20:55:33 följande:
    Allt för föräldrar...  Ska ringa dem imorgon.
    Jo det fattade jag, men var det posten eller dhl, schenker, jetpak??
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 21:09:10 följande:
    Jaha oh sorry.. gravidhjärnan är igång igen ha ha!! :p Det var Schenker.
    HAHA! vadå hjärna, ska man ha en sån när man är gravid??? Kolla med Allt för föräldrar, kan vara de som markerat fel från början, och kan inte de hjälpa dig något vidare proffsigt, hojta till då, jag kan en del genvägar =)

Nu kryper jag till sängs! Ska köra maken till jobbet imorn bitti tidigt sen när jag hämtar honom vid lunch ska vi fara till Göteborg och shoppa Mammakläder med min Mamma <3 Lär ju få läsa ikapp på måndag vad som hänt i tråden! 
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 22:07:32 följande:
    Nä jag tror jag lämnar hjärnan i sängen föresten av graviditeten ;) Känns som man gjort det ibland iaf hahahah!
    Jo jag ska ringa dem imorgon. De har satt fel lapp på fel paket bara vad vi förstått så jag hoppas de har fått samtal från den andra kunden också imorgon när jag ringer dem :) Åh tack! Ja men det ska jag göra :D

Det ska jag också! Åh vad kul!! Kika på H&M! Är supernöjd med deras mammakläder :) Har tre par jeans. Är sugen på ett par till för att de är så snygga! Sov så gott nu och ha en kul shoppingdag med mamma din! :)
    Jag tror att min man "sköt" ut hjärnan när bebis blev till, för jag brukar vara virrig, men såhär... suck suck!

Har ett par jeans från H&M, supernöjd!, ska inhandla PO.P jackan tänkte jag, har inte en jacka som går att stänga! H&Ms tröjjor tycker jag är lite korta, men får se, finns ju lite mer i Göteborg än här hemma i Växjö! 

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA! 
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 22:13:28 följande:
    Haha ja min med då isf ;)

Ja men visst är de sköna! Älskar slimjeansen för 299;- som finns i svart å demin.

Åh ja perfekt köp! Jag har köpt den jackan. Igår faktiskt! Tog den gröna! Älskar den redan :) Man kan ju ha den redan nu utan fodret i! Vilken färg ska du ha?

Detsamma!
     Jag ska ha svart, har stickat en LIME (spygrön enligt vissa) halsduk, med lila och svarta knappar, den skär sig mot den gröna jackan som jag helst hade haft =( Får lägga upp en bild på den.. upptäckte idag att den går perfekt runt brösten så jag kan ha den som bröstvärmare HAHA
  • missable

Haft en skit natt, inte sovet en blund, haft massa sammandragningar och inte känt av flickan what so ever sedan två sparkar igårkväll! Så nu ska jag in till förlossningen och kolla att allt står bra till! Så var det med denna fredagen =(

• missable

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

Svar på tråden Januaribebis 2012