• missable

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-09-23 17:22:42 följande:
    Åh det får vi också :) Var har ni beställt eran?
    Jo vi beställde våran vagn i Augusti! Ska hämta den 28:e Oktober. Så spännande :D
    Vad har du beställt för vagn?
     ja var var det vi beställde?? En brio Primo med isofixbas beställde vi, de hade också extra pris. 1099:- för rubbet! 
    Oj vad skönt med så kort leveranstid! Vi får vår den 21/12... Det blev en Emmaljunga Classic sport med city korg. Citykorgen köpte förra årets färg så vi fick den för halva priset =) En mörk Lila och sittdelen heter Pro Coffee om jag inte minns fel, Brun är den!
    Vad valde ni för vagn? 
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-23 17:54:47 följande:
    Det babyskyddet har jag hört mkt gott om :) Bra pris!!
    Oj det var lång levtid! Var beställde ni den ifrån? Emmaljunga är ju så fina :) Ja men det var ju kanon att ni fick halva priset :) Snyggt!! Vad kostar en Emmaljunga? Om man får fråga alltså :) Funderade först på en sådan innan vi bestämde oss för vad vi skulle ha för nån.

Vi köpte Akta Graco Logico då den passar ihop med vagnen :) Vi beställde en Bugaboo All Black. Den har redan kommit till butiken i Sthlm redan för 3 veckor sedan men vi har en bit att åka och inte tid förens i Oktober så vi hämtar den där då. Men vill man hämta den tidigare så får man :) Känns skönt att den står där och det är handpenning lagd på den+lite annat tillbehör :)
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
  • missable
    LillaEko skrev 2011-09-24 08:00:22 följande:
    En liten fundering!
    Hittar ibland supersöta bebisskor, men funderar på storlekar,
    Vad köper ni? 
    Jag har inte hittat några söta, men dock strumpor och strumpbyxor från trumpette!! Så jädra häftiga!
    www.trumpette.com/ väl värt att kolla på hörrni!! 
  • missable
    coockiejar skrev 2011-09-26 15:13:19 följande:
    Blodtrycket hade höjts till 120/70. Det är inte högt men högre än jag brukar ha. 90/60 till 110/65 är vad jag brukar ha.

Jag vet ju att det än så länge inte är någon fara och allt är okej idag (tack och lov) men hon ville förbereda mig på att allt detta kunde vara tecken på att jag håller på och utvecklar än det ena än det andra. Vilket så klart bara är proffsigt och bra att hon förbereder mig. Men det är ju så stor skillnad på mina graviditeter! Mitt första barn hade jag en drömgraviditet och en dröm-förlossning...den här - jag är överlycklig för liten i magen - men det är så mkt mer att oroa sig för. Jag åker dit på onsdagmorgon med morgonurin så får jag hoppas att det är normalt. Bara två dagar kvar så kan jag släppa det här sen.
    Hoppas verkligen att det "bara" var marmeladen som spökade och att du får bättre svar på onsdag!!! 
    Tråkigt att det skall hända nu!  
  • missable
    Sapato skrev 2011-09-27 11:09:04 följande:
    Tror ni jag ska oroa mig om jag inte gått upp i vikt på 2 veckor utan snarare gått ner i vikt?
    Är i v.25.

Har fått ett åderbråck också, i knävecket som gör ont
    Så ofräscht..
    Känner du pyret?? Tror inte det är någon fara, man kan ju stanna upp eller gå ner, beror på vad man startar med för vikt ju! Usch Åderbråck! inte alls kul! Hoppas du slipper fler!!
    Jämthund skrev 2011-09-27 11:30:31 följande:

Var en heldag på i Ullared igår. Aj, vilken smärta jag har i benen idag. Kutade runt i foppatofflor hela dagen. Lagom sexigt men ack så skönt.
    Hade förväntat mig lite mer bebiskläder än vad som fanns. Köpte dock någon pyamas, tofflor, tossor och övrigt småplock. Förutom det i klädesväg köpte vi påslakan, lakan, tvättlappar, badbalja och allt det där till bädda och boa med. Hade måååånga kassar med mig hem.
    Men åandrasidan så är det bara fleeceoverall, vagn, spjälsäng och skötbord kvar sen så är det kittat. Ja, kanske lite gardiner och pyssel och plock till barnrummet då oxå...

Vilodag idag med andra ord =) Tråkigt att de inte hade så mycket! Fanns det mycket att välja på när det gällde påslakan etc? Inte bara blått/rosa?
  • missable
    Sapato skrev 2011-09-27 13:03:12 följande:
    Jo, känner bebis så det är nog ingen fara. Kollade även total viktuppgång nu och lugnade mig lite. Men har så stadigt gått upp 1/2kg varje vecka innan därav min oro nu när det inte varit så i 2 veckor
    Nojig värre, är ändå barn nummer 2 för min del
    Det är skit lätt att man nojjar, men är/blir man förälder är det väl bara att vänja sig???
    Vi väntar ju vårt första barn och igår upptäckte min man världens roligaste grej enligt honom... När jag skrattar så vänder sig min navel, har fick knappt fram ett ord för han skrattade så mycket, tillslut pep han "Din navel, titta!" Varpå jag iskallt sa, Hjärtat, det är ju bara din dotter osm pekar f*ck you för du skrattar åt henne =) 
  • missable
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-27 13:55:35 följande:
    Såg att ni diskuterade föräldrautbildning förut, när ska ni gå den? Vi har tre tillfällen per månad och man får börja med vilket man vill. BF är i slutet på januari, när hade ni börjat föräldrautbildningen?
    Vi har två öppna föreläsningar, 1:e 3 nov och 2:e 7 nov. Dessa är valfria... sen har vi grupptillfällen 2 timmar i två dagar 9 nov samt 16 nov. Det var min BM som tyckte vi skulle gå i nov istället för dec...
  • missable
    Sapato skrev 2011-09-27 14:49:42 följande:
    Nojja kommer du göra resten av ditt liv nu, men det är värt det för att ha barn är sååå underbart
    Hahaha, vilken skön kommentar du fick ur dig
    ja jag nojjar rätt mycket med hundarna, så det lär ju bli en del sen med barnet med =)

Ja eller hur :D 
  • missable

Måste bara få fråga er: 

Har ni kännt lillen i magen hela tiden?? Jag har känt min lilla flicka konstant i två veckor varje dag, men igår kände jag bara lite och idag nästan ingenting.. har även haft mensvärk i ryggen idag.. Är det så att hon är i en växtperiod nu eller och sover mycket istället??? Ska ringa BM imorn tänkte jag, men kan inte skaka av mig obehaget!

Svar på tråden Januaribebis 2012