• missable

Januaribebis 2012

lullebo skrev 2011-09-22 10:39:56 följande:
    Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut. Fick lyssna på hjärtljuden för första gången och de låg på 155. Sf-mått låg på 23, vilket enligt henne var stort för att vara i v22, det motsvarade tydligen v25 eller ngt. Får väl bara hoppas att det inte fortsätter så, vill ju inte få en jättebebis ;)
    Exakt samma som oss! fast jag är i vecka 23! 
  • missable
    zatori skrev 2011-09-22 17:43:59 följande:
    Det kanske är en mer hightech apparat än den min bm använder då? Den ser liksom ut som en gammal radio som hon rattar på och så har hon en stav med såntdär klet på och drar på magen för att hitta hjärtljuden. Har inte sett att det är någon ruta på apparaten som visar hjärtslagen.
    "Vår" ser också ut som en gammal radio eller ni vet bandspelaren man kunde sjunga i när man var liten. Men Vår BM sade vi att vi ville veta, även förra gångens, då hon var sjuk så var det en bm som bara gjorde lite hastigt och lustigt känns det som.. Men fråga så får ni veta nästa gång! 
  • missable
    Kajsa84 skrev 2011-09-22 18:24:52 följande:
    Idag var jag inne för sammandragningar. Har inte upplevt att dom gör ont men är otroligt obehagliga och sker i samband med stress och tungt på jobbet.. Hade tydligen ett litet vidgande på en halv centimeter på livmodermunnen från barnets håll. Sjukskriven i två veckor på halvtid och får bara gå pass som är 4 timmar per dag. Sedan tillbaka för ny bedömning. Inte vad jag hade önskat men så är det. Dock ingen glad chef....

Någon som varit sjukskriven halvtid men ändå fått havandeskaps penningen?? Mest det jag är orolig för så dom inte säger att jag är ju sjuk och ska bli sjukskriven i stället... Vilket meck...Och så ska jag få chefen att skriva havandeskaps paprerna också..Inte lätt.
    Hoppas vilan gör sitt, skit i att chefen inte blir glad, det är din hälsa och barnets som går först. Är såååå trött på chefer som reagerar så!
  • missable
    zatori skrev 2011-09-22 20:28:51 följande:
    missable: Hahaha! Ja, den ser exakt ut som en sån bandspelare med tillhörande mick som man hade när man var liten. Ja, ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång!
    Skönt att det inte bara jag som tycker det, det var det första jag tänkte på!!! Fast den BM tyckte inte jag var rolig när jag frågade om det var en leksak =)
  • missable

Men ni som har foglossning, kolla med era landsting om vattengympa, så fort jag yppade ett ord om foglossning och mina jakthundar så skickade BM iväg mig, det hjälper faktiskt jätte mycket, man strechar ju kroppen på ett annat sätt!! 

Fair: Vad skönt att du har fått det beviljat!!

• missable

Lilla-Eko, i vårt landsting kostar det 50 kr, men du kan få det på recept, och det har jag fått så det kostar det inget =)

• missable

Zatori: Läste på din blogg att du börjar föräldra utbildningen slutet nov, början dec... Vi har bara två grupptillfällen 9 nov och 16 nov, jag tyckte det var sent?! Ingen annan som redan har börjat???

• missable

Lilla Eko; Ring och kolla med BM försäkerhetsskull, för vi håller till i vår stads vanliga bassäng, för det är ju ingen simning utan vi strechar igenom hela kroppen och går/joggar lite i vattnet med olika hjälpmedel! BM borde veta eller gå in på ditt landstings hemsida!!!

• missable
    RaraS skrev 2011-09-23 13:08:21 följande:
    Vi har fyra tillfällen (hela eftermiddagar) i november. Tyckte det kändes mycket faktiskt, i alla fall när man måste ta ledigt från jobbet 4 veckor i rad. Jag tycker de flesta jag har pratat med runt om i landet börjar med föräldrautbildning runt v 30, så det är nog normalt!
    OJ! Fyra hela eftermiddagar? Vi har som sagt 2 timmar i två dagar, men ni vet att ni kan begära föräldraledigt via FK då??? Maken min kommer ta 1/4 dag per tillfälle, så totalt en halvdag. Skit bra tyckte jag det var! Sen har vi två öppna föreläsningar på kvällen om man vill gå med!
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-23 16:37:55 följande:
    Iiih idag har jag beställt ett babyskydd från allt från föräldrar! De hade superduperkampanj så det var ju perfekt! Fick skyddet+bas för 1495kr och inklusive frakt! Perfekt! Har kollat på den länge nu!
    KUL! Vi får hem vår i nästa vecka redan, hihi. Beställde barnvagnen idag med! Någon mer som gjort det???
Svar på tråden Januaribebis 2012