• missable

Januaribebis 2012

När jag loggar in på FK så står det att jag anmält FP från och med 29 september! Jag har inte ansökt om något... står det så när moderskapsintyget skickas in eller???

• missable
    tigergirl81 skrev 2011-10-05 12:35:04 följande:
    Står så hos mig också men det är bara att dem mottagit intyget
    jaha där ser man! då ska jag bara vänta på brevet då!
    Liina87 skrev 2011-10-05 13:31:21 följande:
    Ja jag har funderat på en sådan eller en i fleece, tänkte titta på Ullared när jag ska upp där.
    på ullaredsbloggen har de ju haft lite overaller till våra ofödda små :) ska titta när jag är där med i nästa vecka... 
    i vagnen tänkte vi ha fårskinn och täcke... måste ju tyvärr ut även om det är minus 30! 
  • missable
    Liina87 skrev 2011-10-05 13:56:48 följande:
    Ja jag bor ju nere i Skåne men vi har dock hadft runt 10 minus de senaste åren dock inte i närheten av så kallt det är på vissa ställen men kallt för oss skåningar=P
    Tycker nästan det är kallare i skåne än här hemma... iom vinden, det kan ju vara -25 utan att kännas kallt en fin vindstilla dag, men -5 och kännas som om det vore -40 när det blåser!!! 

• missable
    roxylady skrev 2011-10-05 13:58:50 följande:
    Säker på att de små lungorna på en nyfödd klarar av 30 minus verkligen? Obestämd
    Är lite rädd för att det inte gör det.. :( Hör olika av alla.. så man vet inte vad som är bra och inte.. men visst går man ut i nån minut så kanske.. men du kanske inte tänkte på några långpromenixar då iofs? :)
    så gjorde dom med mig och jag är född i december, inga bekymmer här inte, men klart i början så kommer jag ju inte vara ute längre stunder om det är så kallt, men jag måste ju som sagt ut, kan ju inte lämna vårt lilla liv hemma själv för att gå ut med hundarna, tänkte dock ha henne i en bärsele/bärsjäl under min PO.P jacka om jag ska längre.... då blir det ju inte lika kallt heller.. 
    coockiejar skrev 2011-10-05 14:48:46 följande:
    Hej tjejer,

Får jag häva ur mig lite? Känner mig bara så himla slut...trött...sliten. Inte fysiskt utan mer psykiskt! Bebsien rör sig varje dag men de senaste dagarna har han varit väldigt lugn. och idag sitter jag på jobbet (jobbar extra på kontor och pluggar på heltid annars) men ändå är han rätt lugn fast jag sitter ner mest hela tiden och har tid att känna efter. Han brukar vara en vilde framåt kvällen och lite under natten och under morgonen - sen brukar han ha sovstunder under dagen då o då men nu är allt upp o ner och jag blir bara så himla orolig! Han har varit så lugn sista tiden och idag har jag mest bara känt av hans hicka istället för hans rörelser.

Jag förstår att det är jag som oroar mig i onödan, att jag gör det större än vad det är. jag förstår att problemet kanske mer sitter hos mig men jag blir helt färdig av att ständigt bära på sådan oro! Är det bara jag?

Jag ska ringa min BM imorgon och prata med henne för det här är inte roligt.
    Så hade jag ju det i förra veckan! Jag ringde och de tyckte att vi kunde få titta in bara mest för att lugna mig med! Hjärtat slog fint och hon hade bara vänt sig med ryggen ut, och därför kände jag mindre1 DU är inte alls lustig eller onödigt orolig, som min man sade, bättre kolla en gång för mycket!

@Zatori ja! Grattis till GP! Du som var så orolig för att få det nekat!
  • missable

Men hallå om det är farligt med kylan låt säga... hur varmt måste man ha det inne...
    Vi har ca 17°C året runt inomhus för både jag och maken är så varma av oss.. måste vi höja innetempraturen med då???

LillaEko skrev 2011-10-05 22:20:19 följande:
    Tror inte vår hund skulle acceptera att inte gå ut pga kylan. Så blir det riktigt kallt här i vinter måste jag ändå ut. Men man kan ju ta några fler, kortare rundor kanske?!?!
     Nä inte mina heller! Fan två terrier som inte får någon motion... och ett nyfödd liten flicka, det blir bara katastrof vill jag lova... !
  • missable
    lillbumbin skrev 2011-10-05 23:36:04 följande:
    Min mamma gav sig ut även hon i kyla med mig som nyfödd för hon skulle lämna min bror på 6 års som då var ett måste. Sj har vi en 7 åring som ska till skolan varje dag och vi har inte alltid två bilar så då blir det att gå. Och att bryta hans rutiner blir inte lätt med tanke på att han har adhd. Så de blir till att ge sig ut trots kyla. Barnen ligger ju bra nedbäddad i vagnen. ;) längtar till sommaren då vi nu bestämt oss att köpa hund och även åka ner till min släkt som det är 80 mil till och dessutom så har jag ju int träffat dom sen 06 och endel sen 02.. Så jag längtar ner till Östergötland ;)
    Nä precis, så gjorde mina föräldrar med mig också! 
    Behåll pojkens rutiner, har han tagit det bra att han blir storebror?
    Vad blir det för hund =) 
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-05 23:50:55 följande:

Ingen aning.. har bara blivit ordinerad att inte gå ute om det är så kallt som det är här då. Men nu låter det som jag är en skurk för att jag säger så Rynkar på näsan Menade ju inte alls med att någon hade fel.. jag ber om ursäkt om någon tog illa upp.. :(

Men har jag fel om att ta ut en bebis i den kylan så vill jag veta det just för att det här är något som yr runt i skallen på mig just nu. Klarar dom av -30 och lägre grader det så är det ju bara bra i så fall. Jag trodde det bara inte.
    nä jag tog inte illa upp! Men jag har ingen aning om det är så som du säger, får väl höra med BM/BVC! Kan ju absolut vara så, men jag har ju inte mycket val, måste ju ut i ur och skur, kan inte vänta på att maken ska komma hem innan hundarna får komma ut! :( 
    Men bara kom och tänka på att 17° kanske upplevs som kallt???  
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-06 00:00:07 följande:
    Vad bra då. För det var inte alls så jag menade. Jo man får göra det sedan. Ja jag vet inte.. var min mamma som tyckte att jag kunde hålla mig inne de dagarna de blir så bövelens kallt här.. förr förra vintern hade vi vissa dagar som det var närmre -40. Det var det hemskaste jag varit med om tror jag.. urscha :S En riktigt mardröm.. hållar alla tummar å tår på att det inte blir så nu för jag vill kunna gå långa mysiga solskens promenader. Annars blir ju alla galna där hemma. Man måste ju ha friskluft för att sova bra!

Ja klart de ska få komma ut! Nä inte borde väl det vara nån fara? Om inte bebis är varm av sig så finns det ju varma mysdressar :)
    vi hade "bara" -25 som mest och jag bor ändå i Växjö i Småland!!!! Men som jag skrev det kan ju vara -25 och nästan kännas som plus grader medan - 10 med vind på så blir det riktigt kallt... Tror väl att det är vinden och luftfuktigheten som är boven i dramat eller?
  • missable

Är också rätt less på att vara gravid faktiskt, men gnäller jag här hemma så får jag bara till svar, vänta du bara.. suck!

Liina87 skrev 2011-10-06 10:44:42 följande:
    Sitter nu och skriver en handlelapp till Ullared.
    Finns det något måste som jag ska titta på där till det lilla livet?
    Hur mycket ska man handla i varje storlek och vilken storlek ska jag titta på i overallen? bebisen ska ju kunna ha den några månader. 
     Jag skriver det i den nya länken du ordnade, jag fixade ihop min lista igår =)
  • missable
    RaraS skrev 2011-10-06 11:22:21 följande:
    Om någon säger så till mig så säger jag bara att om det blir värre så blir bebisen bli min död...för f-n, den kan ju inte bli värre än det var i somras...då kommer jag ju inte överleva....och inte bebisen heller. Jag kunde inte ens ta hand om hunden utan den fick bo på hundgården, och något säger mig att en hund är enklare än en bebis

Jaja, min man har reseförbud under våren i alla fall! Tills vi ser hur det går! Han får inte resa iväg på jobb som han gjorde i somras!  
    Ja eller hur! Så känner jag med, likadant hur fan blir det när maken börjar jobba igen efter att vi kommit hem från BB! börjar redan bli nervös för detta!!!! Börjar tröttna på att jag inte kan motionera mina hundar som vanligt! Plus att tiken har börjat löpa och då MÅSTE jag aktivera hanen 4 ggr så mycket för att han inte ska bli helt galen!!

Om två timmar ska jag till läkaren och psykologen för att få underlag att jag visst är stressad... Hoppas FK kan ge med sig nu bara!  
Svar på tråden Januaribebis 2012