• minjalin

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-07-21 20:53:07 följande:
    Känner ni också "obehag" i bebismagen när ni ligger på sidan i sängen? Jag brukar nästan få bulla upp täcket just vi magen för att det ska bli bekvämt. Känns som den lilla lilla extra tyngd man har tynger ned något i magen när man ligger på sidan sådär.. haha svårt att förklara.
    Jag känner så fast när jag ligger på rygg :) Kände bebisen massa igår när jag skulle somna. Den buffade säkert 10 gånger, såååå mysigt ^^
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-07-22 15:30:28 följande:
    Ja det kan jag också göra ibland, men värst är det på sidan ;) hihi!
    Åh men gud vad mysigt!! Skrattande

Jag tror faktiskt att jag kände något idag. Jag har aldrig tidigare känt det förut. Det kändes som en liten liten väldigt lätt puff. Det var en helt ny känsla. Kan det ha varit bebis måntro? är 13+3 för tidigt för att känna sånt?
    Nädå, är väl inte så vanligt att känna så tidigt första barnet men det är ju fysiskt möjligt. Satt det under naveln?
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-07-22 22:45:12 följande:
    Ja oh ja det gjorde det!
    Då var det nog bebisen :)
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-07-23 12:13:33 följande:
    Ja jag tror banne mig också det :) Men det lär nog dröja innan det händer igen. Jag låg verkligen blickstilla just när jag reagerade på det :)
    Ja du kanske mest känner fladder. Jag kände ju också jättetididgt men sen har jag bara känt fladder, tills nu när den buffar för fullt :p Jag har känt bebisen tydligt 3 dagar i rad nu ^^ Verkar vara en livlig liten krabat precis som sin bror :p
  • minjalin

Någon mer som har tidiga sammandragningar? Har haft sammandragningar senaste dagarna, men kanske 2-3 om dan. Är i v 15+5 idag. När jag läser på nätet verkar det vara ganska normalt, speciellt om det är andra barnet och det inte var så längesen man fick första. Verkar mest som att man ska oroa sig om dom blir täta eller gör ont. Nån som vet nåt om det är nån fara eller inte? Min bm är på semester och är inte så sugen på att ringa allmäntelefonen. Fick en igår när jag låg i soffan och då kände jag konturen av bebisen. Den sparkade massa igår också. En riktig livlig krabat :)

• minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-07-27 23:07:09 följande:
    Äh, har hållt på och packat (och stressat lite) här ikväll som en tok och nu har jag sammandragningar till och från. Inte så att de gör ont, men de är obehagliga och jag vill inte att det börjar redan igen! 
    Dessutom känns det sisådär att sätta sig på ett flygplan imorgon bitti när man känner av det så här kraftigt. Nojig - ja?!
    Fler som redan har sammandragningar? Är i v 15 (14+4)

Jag har också sammandragningar ibland och är i v 16+0 idag. Men gör inte ont och har väl haft max 3 på en dag. Det stramar och ligger jag på rygg så blir det en bulle på magen där bebisen ligger. Men verkar inte komma av att jag stressar utan kan komma när jag ligger i soffan framför teven, men ofta är jag kissignödig när dom kommer och så hade jag förra grav också. Dock inte så här tidigt, men det är vanligare att dom kommer tidigt när man är omföderska, speciellt om det är tätt mellan graviditeterna läste jag. Har du barn sen innan? Tror i alla fall inte du behöver oroa dig :)
  • minjalin

Har gått hela dan på stan och fått köpt massa fina kläder till lilleman inför dagis och hittade ett par mammajeans till mig :) Men AJ vad mina fogar gör ONT. Med sonen hade jag bara foglossning i ryggen men den här gången gör det helt galet ont i fogarna mellan benen. Hela blygdbenet värker och känns som att det ska slitas isär. Blir nog till att ringa sjukgymansten imorn :( Men det var värt det för jag och sambon har haft en underbar barnfri dag på stan. Var väldigt längesen sist som man kunde gå och skrota i lugn och ro :)

• minjalin
    chicopico skrev 2011-07-31 16:46:11 följande:
    På onsdag är de dags för rul jag tycker de är för tidigt för jag kommer bara vara i v. 16+5 då. dem andra gångerna har jag varit i v.19 när jag gjort de...
    Kan dom se allt då? Här har dom börjat med att man helst ska vara i v 20 för att dom ska kunna se hjärtat ordentligt.
  • minjalin
    Niins skrev 2011-08-01 15:22:30 följande:
    Vi är i chock!!! Vi ska ha tvillingar!! Antagligen enäggs!!! Ska tillbaka om en vecka och kolla igen!! Men allt såg bra ut!!
    Oj, full rulle hemma sen :D Stort grattis!!!
  • minjalin
    Frökenolson skrev 2011-08-02 18:05:16 följande:
    Jag har en fråga tjejer..

Hur ofta känner ni bebisen, ni som är i v.17-19?
    Jag har inte känt lite på några dagar och vill så gärna känna.
    Jag var ju på ultraljud för några dagar sedan och fick se att allt var bra, men jag önskar att jag fick känna bebisens rörelser oftare..
    Jag vet att efter vecka 20 brukar man känna mer, men frågan är alltså hur ofta ni känner bebis innan v.20..
    Mellan v 15+0 och 16+0 var det full rulle i min mage men nu v 16+0 till v 17+0 (imorn) så har det varit väldigt lugnt. Den kickar till nån gång ibland men inte alls lika mycket som innan så det går nog upp och ner beronde på hur den ligger och liknande :)
Svar på tråden Januaribebis 2012