• minjalin

Januaribebis 2012

jordgubbe0812 skrev 2011-08-18 14:33:40 följande:
    Hej.

Beklagar Nils.

Hur ofta går ni till BM. Jag har haft inskrivning i vecka 12. Sen hade jag RUL nu i vecka 18. Men nästa besök hos BM är inte förrän i vecka 26.
    Dröjer det så länge för er också  ( jag väntar syskon om det är någon skillnad)

Jag var på ett samtal i v 8 eller nåt sånt och sen inskrivning v 10+2 och sen har jag rul imorn v 19+2 och nästa besök hos bm v 20+2 och jag väntar syskon. Tror mest det beror på landsting. Vi har väldigt bra här med täta kontroller verkar det som för när jag var förstagångsföderska gjorde jag typ inget annat än sprang där medan en kompis fick gå jättesällan. Men då bor vi i olika komuner.
  • minjalin

RUL gick bra och flyttad 2 dagar till 12:e januari :) Känns skönt att komma ett par dar längre bort från årsskiftet ;) Bebis var livlig och låg och tittade in i min ryggrad så blev ingen jättebra bild men det viktigaste är att bebis mår bra :) Fick titta mellan benen så gott det gick på liten också även om vi inte ville att bm skulle tala om vad det var utan ville kolla själva och gissa och det såg helt klart ut som en vit pung som hängde ner mellan benen så vi tror att mi nstarka magkänsla stämmer med pojke. Har sagt redan från början att jag är bergis på en pojke till ;)

• minjalin
    zatori skrev 2011-08-19 12:51:30 följande:
    leia: Kul att det gick bra! Haha, spännande att ni fick titta själva och gissa. :) Undrar just om min magkänsla också stämmer, jag har också hela tiden trott på en pojke i magen.
    Jag är SKITNERVÖS för mitt rul nästa vecka. Tycker det har varit så mycket tråkigt som kommit fram på rul i den här tråden, vilket gör att man oroar sig ännu mer.

Ja, vi ville titta och gissa själva men inte vara hundra på det eller hur man ska säga vilket man nästan är om bm säger att det är det ena eller andra till 90 % säkerhet :p

Jag var också skitnervös och var typ säker på att det skulle gå galet men allt såg så fint ut så ^^ Försökte tänka att det flesta foster som det är fel på blir ju tidigt missfall så de allra flesta rul går bra men det är lättare sagt än gjort att tänka så :p Håller tummarna för dig :D 
  • minjalin
    zatori skrev 2011-08-19 13:09:25 följande:
    leia:

Ja, jag har ju mått förträffligt hela graviditeten och om jag inte fått flera positiva graviditetstester hade jaf fortfarande inte trött på att jag är gravid. Nu har jag fortfarande inte känt av bebis så är orolig att det hänt något sen vi gjorde kub i vecka 12+4. Hoppas att det bara beror på att jag är förstföderska och att moderkakan ligger i framvägg. Jo, man måste väl tänka att i de allra flesta fall så går det faktiskt bra. Ska försöka klara av helgen utan att få nervsammanbrott. ;)

Tack för hållna tummar!

Allt är nog bra ska du se :) Var glad för att du mår så bra för det har då inte jag gjort. Mådde mycket bättre när jag väntade sonen. Har jättedum foglossning, vart trött och mått illa (inte spytt flera gånger om dan men har haft kosntant illamående från v 5 till 16 typ och spytt några gånger. Med sonen mådde jag knappt illa alls och foglossningen kom i v 20 och då hade jag mest ont när jag jobbade, inte när jag var hemma som jag har nu så blir spännande att se hur det går på jobbet nästa vecka. Ska på akupunktur på tisdag och se om det kan hjälpa.

Jag har moderkakan i bakvägg och är omföderska och känner bebisen massor, men att inte känna sparkar före v 20 är vanligt :)
  • minjalin

Har försökt ändra i BF-listorna men när jag klistrar in texten lägger sig allt på rad och jag orkar inte trycka ner alla så alla namn kommer under varandra. Men 2 dagar hit eller dit :p

• minjalin

Ni som pratar om att det är många tjejer i magarna i denna tråden, jag tror i alla fall vi får en pojk ;) Hela magkänslan sa pojke och på rul igår så bad vi bm att vi ville titta själva men att hon inte fick säga och det tyckte hon var lite kul så hon försökte så gott det gick för bebis var inte så samarbetsvillig, men det hängde allt ner nåt vitt punglliknande mellan benen så vi tror allt det kommer en pojk ;) Men man kan aldrig så noga veta :p

• minjalin
    Isssan skrev 2011-08-20 09:42:48 följande:
    Idag såg jag de första buffarna/sparkarna utanpå magen är i v 19+3. Tycker att det är en av de mysigaste sakerna med att vara gravid . Hur har ni andra det? P.S har moderkakan i bakvägg D.S

På mig syns det också på utsidan och har gjort det ett tag :) Har också moderkakan i bakvägg och är i v 19+1 idag :) Sambon har fått känna på massa sparkar :)
  • minjalin
    MaHo89 skrev 2011-08-20 10:25:46 följande:
    min sambo har inte hunnit känna nån spark än =( Jag känner typ bara en max två gånger per dag.. och igår passade skrutten på när jag satt på upprop på skolan =P Men jag antar att det kommer bli mer och mer..
    Men mysigt är det när man kan känna med handen =)

Det kommer :) Mitt lillabusfrö sparkar både fram i magen och sen massa ner, liksom inuti magen så det känns att allt hoppar till inuti med det är liksom inget fram i magen. Känns jätteläskigt :p
  • minjalin
    zatori skrev 2011-08-22 10:21:49 följande:
    Tack så mycket fina ni! <3

Förresten, en fråga, har ni hört någonting om att man gärna ska ha druckit mycket och ha urin i blåsan för att ultraljudsundersökningen ska bli så skarp och bra som möjligt? Jag har hört det på flera ställen, men på min kallelse står ingenting sådant?

På min stod det att blåsan skulle vara lätt fylld så man skulle inte kissa på nån timme innan. Men dricka mer än vanligt behöver man nog inte göra.
Svar på tråden Januaribebis 2012