• minjalin
    LillaEko skrev 2011-08-22 15:58:20 följande:
    Grattis till lyckat rul.
    Första riktiga arbetsdagen gjord efter semestern. Snurrig i huvudet.
    Men hoppas det kan botas med ett pass pump på gymmet nu vid 17.00.

Var inne och berättade för vår rektor nu. Gav han även paprerna han ska fylla i för att söka graviditetspenning.
    Men han verkade ju ha noll koll på hur han skulle skriva?!?!?! *skrämmande*.
    Har ni andra sökt än? Min syster pratade om att hon hört att det fanns något sista datum för att söka, någon mer som vet något om det? 

Har aldrig hört att det finns ett sista datum men skickar man in för sent så riskerar man att fk inte hinner handlägga ärendet så man inte hinner få det beviljat innan man ska ha det. Men jag är inte helt hundra på det men har som sagt aldrig hört nåt annat i alla fall. Först och främst måste man ju i alla fall få ett moderskapsintyg.
  • minjalin

Sonen har feber och är snuvig så det blir inget dagis imorn. Skulle vart hans första inskolningsdag som jag hade sett fram emot att få vara med på. Nu blir det nog bara 2 dagar som jag får vara med på istället för 3 på dessa två veckorna så får sambon resten. Och är han inte feberfri imorn (hade 39,3 nu på kvällen och febern kom idag så ser inte så lovande ut) så får jag vabba på onsdag min första jobbdag eftersom han måste ha en feberfri dag innan han börjar. Han har hållt sig feberfri hela sommaren och så ska det bli så här bara för att några kompisar inte talade om att deras son var megasnorig med färgad snuva och allt när vi skulle komma till dom fast dom visste att vi skulle börja inskolning imorn. Blir så trött :(

• minjalin
    ccecy skrev 2011-08-23 17:21:09 följande:

Hade sista mensen 21april eller om de va 22. Var på fyllan, och föll för en kille ja 23april, bara ett onenight stand. har blivit lite så emellan åt då jag inte haft ett för hållande. sen träffa jag han jag trodde ja va säker på att va barnets far tills idag på RUL, o de va runt samma tid. Men enligt rull skulle ja blivit gravid runt 27-28. men var med han jag trodde/tror är barnets far 30onde april, tror jag de va. Jag vet låter inte som ett normalt beteende att ligga runt, vilket jag vanligt vis inte gör men visst det händer, och jo jag brukar skydda mig vanligt vis, men va helt enkelt för full. Hade räknat ut att jag skulle blivit gravid runt 6maj. Och i vilket fall som helst vet jag om att jag blir ensamstånede, de som sårar mig mest med dethär är att endera lurar ja han kille som jag tror att är barnets far, berättade även tidigare för honom att det fanns risken. Och grejen är alltid att jag varit emot abort, därför behöll jag, så vill inte behöva förklara eller försvara mig över såna frågor. Men är bara så förvirrad. Tänker dock inte lura någon av killarna utan har diskuterat med killen jag hade onenightstand med också.  Blev väligt rörigt det här nu.

RUL-mätningarna är väl aldrig helt hundra. Räcker att dom mäter nån millimeter fel så blir det dagar vad jag hört och sen kan det ta olika lång tid för ägget att bli befruktat så försök att inte oroa dig för mycket. Bägge killarna verkar veta hur det ligger till vad jag fattat det som så ni får väl göra ett faderskapstest sen när bebisen är född.
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-08-23 17:49:16 följande:
    Jo faderskapstest ska nog göras, man blir bara så förvirrad. Vill inte såra någon, eller lura någon så! Men huvudsaken är nog att barnet mår bra:) Blir nog bättre då alla tanker lagt sig lite.

Det tror jag absolut och du är ju ärlig med situationen så dom vet ju hur det ligger till. Allt kommer säkert lösa sig i slutändan ska du se :) Försök att njuta av det lilla pyret i magen. Du kommer bli en jättebra mamma!
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-08-23 17:57:29 följande:
    Jo det löser sig :) ska nog börja njuta nu, innan det är försent !:) har strax bara hälften kvar att njuta av :) Jag hoppas jag klarar det själv, man anpassar sig nog :) får göra det bästa av situationen och kämpa för två, så går de nog fin fint:) Vågar kanske köpa något plagg baby kläder nu också!:)

Det tycker jag du ska göra :)
  • minjalin

Någon mer i tråden som har mycket sammandragningar i vila? Jag får flera sammandragningar om dan när jag sitter eller när jag ligger i soffan eller sängen och tittar på tv eller ska somna. Får även när jag är i rörelse och speciellt om jag är kissignödig. Kommer bara ihåg att jag hade mycket sammandragningar förra grav när jag var längre gången och typ gick lite för fort eller var kissignödig och skulle resa mig för att gå på toa. Men har inget minne av att dom kom när jag var stilla och vilade, men kanske bara inte refelkterade över det och därför inte kommerihåg det ;) Ska till bm imorn och då ska jag passa på att fråga men är nyfiken på om andra har det så och kanske vet om det är normalt?

• minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 11:52:40 följande:
    Om det är speciellt normalt kan jag inte svara på - men jag har.. ;) 

Blir jag stressad, går fort eller är trött kommer de oftare, men även stillasittande kommer de då och då. Inget som gör ont dock, bara lite obehagligt så jag är inte orolig!

(Hade med dottern också, var då sjukskriven till och från v 24 eftersom jag hade uppemot 60-70 sammandragningar per dag som störde arbetet och blev kontrollerad flera gånger utan inverkan på tappen) 

Håller tummarna för att din BM säger att det är normalt, annars får jag nog också kolla upp mina!  

Jag tycker det är svårt att räkna dom för det är ju mer i perioder, kommer några stycken, sen kan det vara ugnt ett tag och har jag fullt upp, typ springer omkring på jobbet så tänker jag inte på att jag får några så jag känenr det mest när jag är stilla. Men det är säkert inget farligt så länge dom inte blir regelbundna eller gör ont. Men jag har mycket uvi plus GBS förr grav så ska nog ta med ett uriprov imorn och fråga om de kan göra en odling för säkerhets skull.
  • minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 12:03:46 följande:
    Det tycker jag absolut, man ska inte chansa om man vet att det finns såna saker som kan ligga bakom! Börjar mitt dra igång på "riktigt" igen så kommer jag såklart också ta urinprov för att vara på den säkra sidan! :) 

Jo bättre med en odling för mycket än för lite. Jag har haft 6 stycken på knappt en timme nu när jag suttit vid datorn. Men dom är ju bara obehagliga, inte smärtsamma. Får se vad bm säger imorn :)
  • minjalin
    Alltochinget skrev 2011-08-25 12:49:35 följande:
    Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?

Hade BRIO Primo och kommer ha samma babyskydd till denna bebisen
Svar på tråden Januaribebis 2012